یمن1.jpg

رزمندگان انصارالله و ارتش یمن عملیات گسترده و وسیعی را در دو محور استان های جنوبی عربستان علیه شورشیان و نظامیان سعودی انجام دادند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از جنوب عربستان حاکیست، نیروهای ویژه یمنی در یک عملیات دقیق موفق شدند کاروانی از نظامیان سعودی و نیروهای شورشی را در حومه جنوبی استان نجران و نزدیکی مرزهای مشترک با یمن شناسایی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در کمترین زمان ممکن توانستند مسیر عبور نظامیان عربستانی و نیروهای شورشی را به تله های انفجاری آلوده کنند و خسارت های سنگینی به آنان وارد آورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۵ خودروی نظامی نیروهای سعودی و شورشی در اثر برخورد با تله های انفجاری کار گذاشته در مسیر عبوری منهدم شدند و خسارت های سنگینی به آنان وارد آمد.

به گزارش مشرق، حدود ۳۰ تن از نظامیان سعودی و شورشی در جریان این عملیات دقیق کشته و زخمی شدند؛ از منطقه «رقابه مراش» در جنوب غرب استان نجران خبر می رسد، نیروهای یمنی حملات گسترده ای را علیه نیروهای سعودی و شورشی انجام دادند.

این عملیات با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای صورت گرفت و نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین چند ساعته با عقب راندن نیروهای سعودی و شورشی موفق شدند منطقه «رقابه مراش» را به کنترل دربیاورند.

در جریان عملیات نیروهای یمنی برای سیطره بر این منطقه مهم و راهبردی، حدود ۵۰ تن از نظامیان سعودی و نیروهای مزدور شورشی کشته و زخمی شدند و مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی به غنیمت درآمد.

نیروهای یمنی دو حمله جداگانه در مناطق «الشبکه و الطلعه» در جنوب غرب نجران انجام دادند و با سیطره بر چند خاکریز و ایستگاه دفاعی موفق شدند حدود ۵۰ تن از نیروهای شورشی و نظامیان سعودی را کشته و زخمی کنند؛ تعدادی از خودروی های نظامی و نفربر نیروهای شورشی در این دو عملیات منهدم شدند.

شمار زیادی از نیروهای شورشی و نظامیان عربستانی پس از متحمل شدن ضربات سنگین به سمت مناطق شمالی متواری شدند؛ از بخش «الصوح» در جنوب استان نجران (مرزهای مشترک با استان صعده) خبر می رسد صدها تن از نیروهای شورشی حملات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی در منطقه «غازی» انجام دادند.

عملیات نیروهای شورشی در این محور با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی صورت گرفت اما نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین ۵ ساعته موفق به دفع حملات شدند.

به گفته منابع میدانی، دو خودروی نظامی نیروهای شورشی در جریان درگیری ها در این محور هدف قرار گرفتند و منهدم شدند؛ نزدیک به ۴۰ تن از نیروهای شورشی هم در این محور کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، استان نجران در جنوب عربستان و هم مرز با استان های الجوف و صعده یمن است و از اصلی ترین مناطق برای انتقال نیرو و تجهیزات به نیروهای شورشی در خاک یمن به شمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    10 8
    امان از حاکمان تنبل و هوسران سعودی.... امان از سستی و رخوت...ننگ بر این جماعتی که مایه ی ننگ جهان اسلام هستند و مسلمانان مظلوم یمن کشتار می کنند ... حال و احوال عربستانی ها منو یاد جملات پل سارتر در مورد جنگ های آزادی بخش 1961 الجزایر می اندازه:"خشم فرو خورده در چرخشی دیوانه وار تغییر ماهیّت می دهد، وارونه می شود و در میان خودِ زیردستان و تحت فشار قرار گرفتگان، به شکل خود ویران گرانه ای بروز پیدا می کند، چون نمی توانند به دشمن اصلی حمله کنند دست به کشتار بی رحمانه می زنند و سیاست استعماری بر این خشونت ها دامن می زند طوری که کمتر متوجه می شویم که در واقع این خشونت خود ماست که به ما برگشته" هرچند که متاسفانه سعودی ها و اکثریت مردم اونجا هیچ وقت جنگ ضد استعماری نداشته اند.
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    15 15
    انصارالله اگر 10 کیلومتر به سمت شمال پیشروی کند سه راهی ظهران را تصرف کند و 15 کیلومتر از ربوعه به سمت شمال پیشروی کنند جاده اصلی ارتباطی جنوب عربستان را قطع کند ارتباط استان جازان از شرق قطع خواهد شد ارتباطات استان های نجران جیزان و عسیر بهم می ریزه و اگر انصارالله بتواند در دریا ارتباط این ها را مختل کند ده ها شهر و روستا و مناطق مهم فقط از شمال پشتیبانی خواهد شد نه تنها احتمال بازپس گیری مناطق میدی و طوال بالاتر می ره که استان جازان تهدیدات قوی تری خواهد شد البته گفتنش راحته میدان جنگ چیز دیگس حوثی ها باتوجه به حصر و جنگ نابرابر تا همین جا هم شاهکار کردند .
    • آرمانی FR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
      0 0
      دور گود نشستی میگی لنگش کن؟ صحبت از کیلومتر میکنی؟ این جماعت انصارالله پابرهنه و گرسنه اند.
  • IT ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    13 11
    باید به حوثی ها، ضد هوایی و رادارهای پیشرفته رساند. آسمان یمن باید برای متجاوزان ناامن باشد. سعودی ها و اماراتی ها ترسوتر از این حرفها هستند. به زورآزمایی آنها با زنان و کودکان بی پناه یمنی نگاه نکنید.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    14 5
    کار آل سعود تمامه
  • آرش فکورو فانی در خدا IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    1 12
    خدایا مرا از فقر ترجمه و زبونی تقلید نجات بخش تا قالب های ارثی را بشکنم تا در برابر قالب ریزی غرب بایستم تا همچون این ها و آنها دیگران حرف نزنند و من فقط دهانم را تکان دهم
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    12 7
    عربستان داره کم کم عرعرستان می شه
    • محمدطاها IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
      1 0
      عالی گفتی؟
  • CA ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    14 1
    رقابه مراش کجای نقشه ایه که گذاشتی؟ اساسا نقشه رو برای چی گذاشتی؟
  • سید مرتضی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    17 8
    ایولا خدا قوت این عربستان سقوطی رو زود تر کارشو تموم کنید دیگه .
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    خدا قوت
  • هادی IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    یاران حسین چه شهید شوند وچه پیروز برندگان واقعی هستند دنیا شان افتخار ازادگی شرف و اخرتشان رستگاری بزرگ و ازهمه بالاتر رضای خداوند
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    چقدر خوب میشه اگه بتونن به سمت جیزان پیشروی کنند و اونجا رو از عربستان پس بگیرند
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    مشرق در خواب
  • تورج IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
    0 0
    دوستان طرفدار عدالت لطفا به ارتش مردمی وکمیته های مبارز مردمی یمن نگین حوثی ها ، اونا رو با نام کمیته های مردمی وارتش یمن بیان کنین چون سعودی های کثیف وهابی فقط میگن حوثی ها ، اونم به خاطر تحقیر وکوچک کردن این مردان شجاع ومبارز . لطفا اطلاع رسانی کنین .
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    0 0
    خدا ب حق امام زمان ب دادشون برسه..لعنت بر وهابیون قاتل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس