البیضاء (2).jpg

عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در محور شمال شرق استان البیضاء در حومه منطقه « قانیه» همچنان در جریان است.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی استان «البیضاء» یمن حاکیست، عملیات نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در محور شمال شرق در حومه منطقه «قانیه» همچنان در جریان است.

یک منبع منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات نیروهای یمنی در منطقه  قانیه در شمال شرق استان البیضاء اشاره کرد و افزود: درگیری ها در این محور با نیروهای شورشی به شدت ادامه دارد.

این منبع میدانی با بیان این که پیشروی های آرام و مستمر یگان های زمینی برای آزادسازی آخرین پایگاه های تحت اشغال نیروهای شورشی در شمال شرق استان البیضاء در جریان است، گفت: یگان های موشکی، توپخانه ای و پهپادی به شدت مواضع نیروهای شورشی را در شمال شرق استان البیضاء هدف قرار می دهند.

وی تصریح کرد: نیروهای یمنی در جریان عملیات در منطقه حوران، (آخرین پایگاه اشغالی نیروهای شورشی در منطقه قانیه) پس از درگیری های چند ساعته موفق شدند ۵ رشته کوه راهبردی را به کنترل دربیاورند.

این منبع میدانی با بیان این که تسلط نیروهای یمنی بر این رشته کوه ها منجر به فلج شدن تحرکات نیروهای شورشی شده، گفت: انتقال نیرو و تجهیزات برای گروه های شورشی در این محور بسیار سخت شده است.

به گزارش مشرق؛ نیروهای یمنی در جریان پاکسازی این رشته کوه ها در شمال شرق استان البیضاء موفق شدند ۹ تانک و خودروی نظامی نیروهای شورشی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، در جریان درگیری ها در این محور حدود ۶۰ تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند؛ در حال حاضر، بیش از ۹۰ درصد از منطقه قانیه به کنترل نیروهای یمنی درآمده و نیروهای شورشی به سمت بیابان های حومه متواری شده اند.

منطقه راهبردی قانیه دروازه شمالی برای ورود به استان البیضاء محسوب می شود؛ از شمال غرب استان البیضاء خبر می رسد، گروهی از نیروهای یمنی عملیات گسترده ای را علیه  تروریست های داعش و القاعده در منطقه «قیفه» آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند چند منطقه و ایستگاه دفاعی تحت اشغال تروریست ها را به کنترل درآورند؛ ۱۵ تن از تروریست ها در جریان پاکسازی این مناطق به هلاکت رسیدند و مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی آنان به غنیمت گرفته شد.

در حال حاضر، ۸۰ درصد از استان البیضاء شامل مناطق جنوبی، مرکزی، غربی، شمالی و شرقی از جمله «شهر البیضاء، الرداع، ملاحم، واسط، قزن عطا، خیران، العقله، ناطع، حمره، سوادیه، ذی نائم، میکراس و ...» تحت کنترل ارتش و رزمندگان انصارالله است.

به گزارش مشرق، بخش‌هایی از شمال، شرق و جنوب هم که معادل حدود ۱۷ درصد از مساحت کل استان است ازجمله «عقبه القنذع، نعمان، صومعه و الظاهر» تحت اشغال نیروهای شورشی وابسته به ائتلاف رژیم‌های سعودی و اماراتی است؛ حدود ۳ درصد از استان شامل مناطق شمال غربی استان ازجمله حومه الرداع و قیفه تحت اشغال گروه‌های تروریستی داعش و القاعده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    16 8
    این نیروهای یمنی بیچاره بادی تو چند تا جبهه بجنگن؟
  • US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    29 7
    یمنی ها در جنگجویی بی همتا هستند در دنیا . خواهید دید
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    27 3
    آدم این خبرهارو که میخان فکرمیکنهمعجزس...واقعا با دست خالی دارن مقابل تمام دنیا ایستادگی می کنن
  • مهدی اسدی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    21 7
    سلام علیکم : اگر خدا را یاری دهید خدا و ند هم نصرت و پیروزی خود را نصیب مسلمانان خواهد کرد. این وعده قرآن است و هیچ شک و شبه ای در آن نیست . مردم مسلمان و مظلوم یمن مورد تهاجم دشمنان اسلام و قرآن قرار گرفته ا ند .انشا ء الله نصرت و پیروزی نزدیک است.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      7 5
      جان بابات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس