تعز (2).jpg

اعتراضات و تظاهرات گسترده مردم در شهر تعز علیه دولت مستعفی منصور هادی، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی و نیروهای شورشی همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، خبرها از مناطق اشغالی جنوب یمن حاکیست، اعتراضات و تظاهرات گسترده مردم در شهر تعز  علیه دولت مستعفی منصور هادی، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی و نیروهای شورشی همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، افزایش بیکاری، بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی و کاهش ارزش پول باعث شده تظاهرات مردم معترض به وضعیت موجود علیه نیروهای منصور هادی، ائتلاف و دخالت های رژیم عربستان و امارات به شدت افزایش یابد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای طرفدار حزب الاصلاح وابسته به جریان اخوان المسلمین یمن هم در روزهای گذشته به خیابان ها آمدند و همراه با مردم علیه نیروهای ائتلاف تظاهرات کردند و خواستار تغییر وضعیت فعلی شدند.

طرفداران حزب الاصلاح، افزایش قیمت کالاهای اساسی، (مواد غذایی - بهداشتی و درمانی) ترور مستمر شخصیت های سیاسی و مردم عادی و ایجاد نا امنی ها را به نیروهای تحت حمایت ائتلاف ارتباط داده اند.

به گزارش مشرق، مردم معترض در روزهای گذشته در خیابان های شهر تعر در شعارهای خود خواستار خروج نیروهای ائتلاف شدند و تصاویر منصور هادی و رهبران رژیم عربستان سعودی و اماراتی را به آتش کشیدند.

خبرها حاکیست، مردم معترض در برخی از مناطق، خیابان های اصلی را مسدود کرده اند و با آتش زدن لاستیک ها از قدرت نمایی نیروهای شورشی برای سرکوب تظاهرات جلوگیری می‌کنند.

از بخش «حیفان» در جنوب شرق استان تعز و نزدیکی مرز استان لحج خبر می رسد، دهها تن از نیروهای شورشی حملات گسترده ای را با پشتیبانی هوایی ائتلاف علیه نیروهای یمنی انجام دادند.

اما نیروهای یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات گسترده هوایی در مقابل نیروهای شورشی مقاومت کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند؛ دهها تن از نیروهای شورشی در این درگیری ها کشته و زخمی شدند.
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

خبرها از جنوب عربستان حاکیست، دهها تن از نیروهای مزدور شورشی با پشتیبانی جنگنده های سعودی، حملات گسترده ای را علیه مواضع رزمندگان یمنی در ارتفاعات «السود» در حومه گذرگاه مرزی «علب» در جنوب استان عسیر انجام دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی و پس از چند ساعت درگیری نفس گیر در نهایت موفق شدند حملات نیروهای شورشی را به طور کامل در این محور دفع کنند؛ جنگنده های سعودی بیش از ۱۲ مرتبه مواضع نیروهای یمنی را هدف قرار دادند.

۵۵ تن از نیروهای شورشی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ استان «عسیر» در جنوب عربستان با استان مهم و راهبردی صعده (مهم ترین پایگاه نیروهای انصارالله) هم مرز است؛ در حال حاضر، بخش هایی از جنوب این استان در کنترل نیروهای یمنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    49 4
    به زودي بت بزرگ در هم می شکند. ننگ بر آمریکا
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    38 3
    سلام بر برادران عزیز یمنی مقاومت کنید چرا که پیروزی از آن شماست پیروزی نزدیک است و با پیروزی نهایی شما برادران و خواهران عزیز یمنی به فرج اماممان نزدیکتر میشویم ان شاءالله #لعنت_خدا_بر_آل_یهود#
  • حسین DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    19 2
    یمنی ها مردم با غیرتی هستند , من عربهای ساکن اروپا از کشورهای عربی را دیدم و باید بگم یمنی ها کلا یک حال و هوای دیگه ای دارند , البته بیشتر بنده با زیدیها آشنایی دارم, بسیار غیور و با استعداد هستند , مسائل سیاسی را دقیق آنالیز میکنن و این نشان دهنده اینه که این ملت به بلوغ سیاسی رسیدند , دقیقا مثل ملت ایران در سالهای آخر حکومت طاغوت , ملتی که به فهم و بلوغ سیاسی برسه را با بمب اتم هم نمیشه سر جاش نشاند و مردم یمن قطعا پیروز خواهند شد همانطور که ما پیروز شدیم.
    • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
      0 0
      ان شاءالله
  • US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    0 0
    باید تظاهرات کنندگان را مسلح کرد
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    این نقشه نشان می دهد کار یمن تمامه بزادران به فکر زندگی خود باشید که دلار به مرز چهل هزار تومان نرده صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس