ظریف

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه عصر جمعه به وقت محلی در مقر سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف و ولید المعلمی که برای شرکت در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برند، درباره مسایل منطقه، بحران سوریه تبادل نظر کردند.
ظریف بر راه حل سیاسی برای این بحران تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی برای شرکت در هفتاد و سومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.
وی علاوه بر همراهی رئیس جمهوری در دو سخنرانی گرامیداشت نلسون ماندلا و مجمع عمومی، دیدارهایی با وزیران خارجه گروه 1+4 داشت.
ظریف همچنین در نشست ایران و گروه 1+4 حضور یافت و پس از آن به اتفاق فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه حمایت از برجام و ایجاد ساز و کار ویژه برای تامین منافع اقتصادی ایران را قرائت کرد.
همچنین ظریف روز گذشته با همتایان عمانی و هندی خود دیدار کرد و پس از آن در نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه مربوط به فرایند آستانه درباره سوریه حضور یافت.
وی صبح امروز با وزیران خارجه رومانی، پاراگوئه، اسلوونی، نروژ، ونزوئلا و قطر هم دیدار کرد و ریاست مجمع گفت و گوهای همکاری آسیا را با حضور وزیران خارجه و چندین معاون وزیر بر عهده گرفت.
وزیر امور خارجه همچنین با همتایان پرتغالی و آلمانی، سوئدی و کره جنوبی خود دیدار و گفت و گو کرد.
ظریف روز پنج شنبه پرکار دیپلماتیک خود را با شرکت در ضیافت شام به میزبانی قطر به پایان رساند.
وی برنامه های روز جمعه خود را با مصاحبه با شکبه سی بی اس بخش فیس د نیشن آغاز و پیش از این با وزیران خارجه الجزایر، اتریش و هلند دیدار و گفت و گو کرد.
وی همچنین با مارک لوکاک معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه دیدار و درباره بحران سوریه و کمک های انسانی به مردم آن کشور تبادل نظر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس