محمد ایمانی

اما وقتی ذیل همان قطعنامه های شورای امنیت، برجام را توافق کردیم و پذیرفتیم و امتیاز دادیم و مثلا بهنجار و نُرمال در تراز معیارهای معوج شورا شدیم.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی درباره قطعنامه های شورای امنیت در سازمان ملل در کانال تلگرامی خود نوشت:

ما وقتی قطعنامه شورای امنیت را با عدالت و حق می سنجیدیم و حق تحفظ در مقابل آن اعمال می کردیم، دلار 3300 تومان بود و بازار و اقتصادمان با وجود آزارهای دشمن، رونق داشت.

اما وقتی ذیل همان قطعنامه های شورای امنیت، برجام را توافق کردیم و پذیرفتیم و امتیاز دادیم و مثلا بهنجار و نُرمال در تراز معیارهای معوج شورا شدیم، اقتصادمان در رکود و تورم توامان فرو رفت، دلار به 18 هزار تومان صعود کرد و به روحانی گفتند در سازمان ملل حتی یک  اعتراض جدی و قاطع هم نکن چون ممکن است چیدمان روانی تخدیر کننده، بیشتر به هم بریزد و  تورم افسارگسیخته تر گردد!

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

چند ملاحظه برای ارزیابی سخنرانی روحانی در سازمان مل

نقشه راهِ می‌شود و می‌توانیم

در همین دوره، دولتین قبلی و فعلی آمریکا هریک به طریقی، رفتار کاغذپاره را با قطعنامه 2231 شورای امنیت کردند و به تصریح روحانی "آمریکا (دولت اوباما) از همان ابتدا به اجرای تعهداتش در برجام وفادار نماند. متعاقباً دولت فعلی آمریکا به بهانه‌های واهی با نقض تعهدات خود، از این توافق خارج شد".

مشکل بزرگ دولت روحانی این است که نسبتش با استکبار (دشمن بشریت) به هم خورده اما رودربایستی و بدفهمی و لجبازی و سر در گمی و غرور و تحرکات خط نفوذ و تهدید و تطمیع هایش نمی گذارد، این نسبت را بازسازی کند و از دو دلی بیرون بیاید. وقتی معبرهای عملیات  اقتصادی و دیپلماتیک و رسانه ای  دشمن (اسب تروا) را هدیه پنداشتید، آنگاه غافلگیر می شوید و اگر باز هم به خود نیایید، خسارت های بزرگ تر را به جان خواهید خرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس