بازار ارز

در بررسی دقیق‌تر عملکرد این اردوگاه جنگ روانی دشمن، به نقش‌آفرینی وابستگان یک «فرقه»جعلی برمی‌خوریم که در اقتصاد کشور خرابکاری می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - این روزها، با تشدید مراحل مختلف «تروریسم اقتصادی» دولت آمریکا و متحدان علیه کشورمان، فاز جنگ روانی و تبلیغاتی، حتی شدیدتر از جنگ اقتصادی در جریان است.

در حال حاضر، برخی پارامترها تبدیل به ابزار تشویش لحظه‌ای افکار عمومی ایران در جنگ روانی فوق‌الذکر شده که مهم‌ترین آن‌ها «قیمت دلار» در بازار آزاد است. این بحثی است که دیگر تنها مشغولیت ذهنی شماری از فعالان این حوزه نیست، بلکه به دغدغه روزمره (بلکه ساعتی) توده‌های مردم تبدیل شده، چرا که به شدت نگران تاثیر این تغییر قیمت‌های حیرت‌آور شبانه‌روزی بر کالاهای معیشتی خود هستند.

در این میان، نقش برخی دستگاههای رسانه‌ای در دامن زدن به این جو، هر روز بیشتر رخ می نماید. از یک سو، چند کانال تلگرامی، دقیقا زمانی که بازار روزانه نقل و انتقالات تعطیل است، درست همزمان با سخنان ترامپ و روحانی در سازمان ملل، شروع به دادن قیمت و التهاب‌آفرینی (بدون هیچ مبنا و معیار مشخص) می‌کنند. از سوی دیگر، یک شبکه ضدانقلاب لندن‌نشین که با پول‌ سعودی و اسرائیل اداره می‌شود، در طول شبانه‌روز با برنامه‌های مختلف، در پوشش دلسوزی برای مردم ایران، از دهان افرادی به اسم کارشناس و تحلیل‌گر اقتصادی، روان عمومی جامعه را هدف می‌گیرد که بنا بر «برآوردها» قرار است «قحطی» بیاید و مردم را تحریک می‌کند تا به فروشگاه‌ها هجوم بیاورند و تا می‌توانند اجناس مختلف را در خانه‌ها انبار کنند، به این ترتیب متاسفانه یک نوع «هراس» (پانیک) عمومی به وجود می آید که خروجی آن را به صورت قفسه‌های خالی‌ فروشگاه‌ها این روزها می‌بینیم که به خاطر خرید بیش از نیاز مشتریان، برخی اجناس خیلی زود تمام می‌شوند.

در این میان البته، بی‌عملی دولتمردان، ندادن توضیح به مردم و روشن نبودن سیاست‌های مقابله با وضعیت فعلی، خود به این جو دامن می زند.

اما وقتی شاخه‌های مختلف اردوگاه جنگ روانی دشمن را برای ایجاد تشویش عمومی بررسی می کنیم، متاسفانه به نقش‌افرینی وابستگان یک «فرقه» جعلی برمی خوریم که ظاهرا به طور سیستماتیک، با دستورالعمل‌های صادر شده از سوی سرویس‌های خارجی، محوریت این جنگ روانی را به عهده گرفته اند.

یکی از این ابزارها، مجموعه‌ای به نام «مثقال» است که دارای یک وبسایت و یک کانال تلگرامی است و در آن قیمت سکه و ارز به صورت آنلاین و لحظه‌ای به روز می شود. «مثقال» چند سالی است که به یک مرجع برای قیمت ارز و سکه تبدیل شده و نقش پررنگی در ایجاد ولع خرید در کف بازار دارد و هجوم خریداران(از اقشار مختلف) را در فردای روز سخنرانی ترامپ و روحانی به کدها و گراهای «مثقال» نسبت می دهند. صاحب این کانال با ارایه تحلیل و توصیه تب خرید ایجاد می کند و چون به یک «مرجع» تبدیل شده، به شدت اثرگذار است.

نکته مهمی که درباره صاحب و گرداننده‌ی این سایت و کانال وجود دارد این که در سال 91، با شروع تحریم‌های هوشمند آمریکا علیه ایران که منجر به التهابات در بازار ارز و طلا شد، او در کنار فردی معروف به «جمشید بسم‌الله» (که ظاهرا مسوول و سازمان‌دهنده دلال‌های ارز در منوچهری بود) و چندتن دیگر(از جمله حمید مظلومین) به اتهام اخلال در نظام اقتصادی دستگیر شدند. «شهنام گلشنی» (صاحب مثقال) در آن سال به اعدام محکوم شد، ولی در کمال تعجب بعد از مدتی که در بازداشت بود، از زندان آزاد شد و بعد از چند ماه به ترکیه رفت.

شهنام گلشنی

گلشنی از اعضای فرقه «بهایی» است و نکته قابل تامل این که چطور یک بهایی علنی، که نهادهای اطلاعاتی به خوبی سابقه او را می دانند، به چنین جایگاهی در بازار ارز و سکه رسیده و چنین التهاب‌آفرینی می کند.

در بخشی از زندگی‌نامه گلشنی(که متعلق به خاندان بهایی معروف گلشنی است که هم در ایران و هم در سرزمین‌های اشغالی امکانات مالی چشمگیری دارند) می خوانیم:

".......پس از برخاستن از بستر بیماری پدر و مادرم اجازه ندادند به ساوه برگردم. مغازه ساوه را بستم و در دولت آباد اصفهان که منطقه ای به شدت مذهبی بود مغازه ای افتتاح کردم.

هنگامی که خادمین اصفهان(توضیح:منظور شبکه اطلاعاتی بهاییت در اصفهان است) متوجه حضور من در دولت آباد شدند چندین بار به من هشدار دادند که ممکن است خطر حتی جانی من را تهدید کند.

سال 73 ازدواج کردم و همان سال خانه ای به کمک پدر خانمم در دولت آباد رهن کردم.

بار دیگر خادمین اصفهان به من تذکر دادند که سکونت در آن منطقه میتواند برای ما بسیار خطرناک باشد ولی با وجود این که کل دولت آباد میدانستند من بهایی هستم، حدود 7 سال در دولت آباد زندگی آرام و راحتی داشتم و هنوز هم با دوستان خوبی از آن دوره ارتباط دارم."

او مدعی است که زمانی که در بهمن سال 90 توسط دستگاه اطلاعاتی بازداشت شد، قاضی دادسرا به او گفت که حتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم اطلاعات قیمت ارز را از سایت «مثقال» می گرفته است!

او در جایی دیگر، درباره زندگینامه خود چنین گفته است:

" سال 1349 در محله بریم آبادان در یک خانواده بهایی متولد شدم. پدر بزرگ مادری من آقای فرج الله جانمی، امین حقوق الله نجف آباد اصفهان بود. مادر بزرگ مادری من همیشه با افتخار می‌گفت من نتیجه جناب زین المقربین هستم. پدرم آقای عنایت الله گلشنی هر روز حدود ساعت 4 بعد از ظهر برای تلاوت نماز کبیر(توضیح: از نیایش‌های اصلی فرقه بهایی) به اتاقش می‌رفت و همیشه نماز و مناجاتش حدود نیم ساعت طول می‌کشید. هنوز صدای مناجات های پدرم تو گوشمه. "

امروز، این فرد به خاطر پشتیبانی اطلاعاتی که توسط سرویس‌های خارجی از او صورت می گیرد، با در اختیار داشتن شبکه‌ای از دلالان، کارگزاران، کانال‌ها و سایت‌های زیرمجموعه و در اختیار داشتن مبالغ هنگفتی ارز (که به شدت محتاج بررسی توسط نهادهای نظارتی است) تبدیل به خط دهنده‌ی اصلی بازار آزاد ارز در کشورمان شده است. از همین رو، در یکی دو روز اخیر، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلف داخل کشور از مدیریت عرضه وتقاضای بازار ارز از «ترکیه» (یعنی محل استقرار گلشنی و همکاران او) صورت می گیرد.

از سوی دیگر، شبکه‌ی تلویزیونی ماهواره‌ای «من و تو» از لندن (که اعضای فرقه بهاییت نفوذ ویژه ای در آن دارند)، بخش دیگر کار ایجاد اغتشاش فکری در بازار ایران را(با هدف ایجاد کمبودهای جدی در بازار کالاهای معیشتی) در دستور کار قرار داده است. مثلا در روزهای اخیر فردی وابسته به جریان بهاییت به نام «جمشید اسدی» (از کارشناسان ثابت اقتصادی شبکه‌های ضدانقلاب در کنار فرد دیگری به نام حسن منصور) در یکی از برنامه‌های «من و تو» عملا و علنا از مخاطبان این تلویزیون خواست که به فروشگاه‌ها هجوم ببرند و تا می توانند جنس در خانه‌ها احتکار کنند.

جمشید اسدی، فردی بهایی که به عنوان «کارشناس» اقتصادی در بیشتر شبکه‌های ضدانقلاب حضور دارد

متاسفانه برخی از هموطنان با گوش سپردن به رسانه‌های معاند، به ایجاد کمبودی در بازار کمک می کنند که تبعاتش گریبانگیر خودشان خواهد شد

در کنار  این، «من و تو» در برنامه‌های مختلف خود سعی دارد با تبلیغ بی وقفه‌ی این که اوضاع اقتصادی ایران در حال فروپاشی است و «قحطی» در راه است و خطوط تبلیغاتی شبیه به این، به هراس عمومی در جامعه دامن بزند. به بیان دیگر، اگر دیگر شبکه مستقر در لندن به نام «ایران اینترنشنال» (وابسته به دولت سعودی) تنها ساعاتی بعد از جنایت تروریستی در اهواز، به سخنگوی گروهک ترور «خوش‌آمد» گفت و تریبون در اختیارش گذاشت، بازوی رسانه‌ای بهایی-یهودی لندنی، «من و تو»، به تروریست‌های اقتصادی در هیات «کارشناس» تریبون می دهد تا روان ملت ایران را ترور کنند، و این هر دو بخش های مختلف یک سناریو یعنی به تسلیم کشاندن ذهنی مردم ایران است.

دعوت کارشناس شبکه من و تو از مردم برای خرید و احتکار اجناس

مشرق در 14 بهمن 96، بعد از آشوب‌های دی ماه، در گزارشی، یکی از منابع اصلی مالی شبکه من و تو را معرفی کرد. در بخشی از آن گزارش آمده بود:

" کیوان عباسی که به خاطر تعلق خودش به فرقه بهایی و تعلق همسرش (با نام اصلی مرجان اسکندری فرزند فرهاد اسکندری، یهودی ایرانی ساکن سرزمین‌های اشغالی) به جامعه یهودی، کانال‌های ارتباطی با اعضای متنفذ این دو جامعه ثروتمند در لندن پیدا کرده بود، از طریق یکی از اقوام همسرش به نام «رهام هارونی» (یهودی) و اقوام بهایی خودش (بهروز عباسی، کارمند سابق شبکه صدای آمریکا و پسرعموی پدر کیوان و همچنین حسن اعتمادی، از کارکنان شبکه سلطنت‌طلب آزادی در آمریکا و خویشاوند همسر رضا پهلوی و البته پدر رها اعتمادی) توانست ترکیبی از پول یهودی-بهایی را برای پروژه به اصطلاح «انترتینمنت-سیاسی» خود سرخط کند."

کیوان عباسی، رییس شبکه من و تو

در ادامه ان گزارش، از فردی نام بردیم که به احتمال قوی، حلقه‌ی واسط بین زرسالاران یهودی-بهایی و «من و تو» و کانال تزریق حمایت‌های مالی به این شبکه است: رابرت موقر بالیوزی.

" روند موفقیت آمیز عملکرد برنامه‌سازان و ایده پردازهای تلویزیون من و تو و جذب مخاطبین بسیار، نظر سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی بسیاری را در لندن به خود جلب کرد؛ اما از آنجایی که کیوان و هیئت مدیره من و تو خصوصا پدرش نمی‌خواستند تلویزیونی را که با یک گروه جوان راه اندازی شده بود، دولتی شود پیشنهاد سرمایه گذاران دولتی را رد کردند و با پذیرفتن پیشنهاد ۵۵ میلیون دلاری رابرت موقر بالیوزی (پسر حسن موقر بالیوزی) که یک سرمایه گذار خصوصی به حساب می‌آمد، شرکت تلویزیونی مرجان را وارد مرحله جدیدی کرد تا این شرکت بیش از پیش حرفه‌ای‌تر به جلو رود."

رابرت موقر بالیوزی

رابرت موقر بالیوزی فرزند فردی به نام حسن موقر بالیوزی بود. حسن موقر بالیوزی، زاده ۱۶ شهریور ۱۲۸۷ شیراز، درگذشته ۲۳ بهمن ۱۳۵۹ لندن، پسر «علی محمد خان موقرالدوله«، از اعضای خاندان «اَفنان» (نواده علی محمد باب، موسس فرقه بابیه) بنیانگذار، مدیر و اولین گوینده بخش فارسی بی‌بی‌سی بود.

حسن موقر بالیوزی

پسر او رابرت (متولد ۱۹۴۴) در انگلستان، یکی از تاجران معروف در حوزه ساخت و ساز و املاک در لندن است که شرکتی به نام «Yorkter Limited» را اداره می کند. او که بعد از مرگ پدرش، از رهبران ارشد جامعه بهایی بریتانیا شد، از ارتباطات گسترده‌ای با دولت بریتانیا و خانواده سلطنتی برخوردار است.

با این توضیحات، و همچنین با لحاظ کردن گزارش‌های غیرعلنی متعدد از نقش‌آفرینی وابستگان فرقه بهایی (به عنوان عوامل قدیمی استعمار انگلستان در کشور ما) در اخلالگری سیستماتیک و سازمان‌یافته در کشور، می توان دریافت که این فرقه بار دیگر در حال انجام وظایف ضدمیهنی خود است که از اتاق فکر سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه تعیین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 85
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 22
  • هاشم IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    87 49
    خیلی جالب و دقیق بود. درود
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      18 12
      خیلی جالب بود خدا رو شکر تازه اطلاعات دار شدیم!
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      17 34
      همون چند ماه پیش باید اینترنت رو قطع می کردید و شبکه های ماهواره ای رو شدیدا پارازیت می انداختید.بخصوص در تهران که پیاده نظام اسرائیل و آمریکا حضور دارند
    • احمد IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      67 8
      سوال اینه که وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و دولت کجان؟!
    • آرش فکورو فانی در خدا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      1 9
      هنر ناله عشق است نه زبان عقل،عقل را که بدین مقامات بار نمی دهند عقل خاکسترنشین است و اهل مقامات نیست
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      24 3
      همیشه همه چیزو بندازین گردن این و اون. شما هم بی نقص. ماهین.
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      5 1
      12:23 خدا شفات بده.
  • جو IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    48 8
    مشكل اصلی هر کشوری افکار مردم آن کشوره./
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      39 8
      خلخالی جات خالی
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      18 12
      انگلیس و شبکه بهایی بار دیگر ماجرای یتیم خانه ایران را تکرار خواهند کرد.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    68 10
    سلام آخر چرا مردم را فرض ميكنيد كه متوجه نميشوند اينهمه اطلاعات و بگير و ببند داريد بعد ميگوييد يك شبكه اين اقتدار شمارا بهم ريخته چرا يكي از مسئولين كشور يك كلمه چيزي نميگويند چرا هيچ اقدام عملي نميكنند؟ چرا نميگويند تا 6ماه ديگر اگر نتوانستيم وضع را درست كنيم استعفا ميدهيم؟ چرا يك فكر جديد نيايد؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      28 11
      فقط یه شبکه مجازی نیست بهاییان پستهای مدیریتی رو هم اشغال کردن اون هم به اسم مسلمان امثال نمازی و امامی و حجاریان مثل موریانه به جون این مملکت افتادن
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    29 4
    سلام. وقتی در راهی و کاری نتیجه نگرفتید باید اول اشکالات خودتان را پیدا کنید و يك فكر جديد و نیروی جدید بیاورید تا اشکال برطرف شود/ نامه تمام
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    38 4
    اگررسانه های بیگانه شبکه های ... و من و تو و مثقال دلار رو به هجده تومن رساندند و خیلی مشکلات به وجود آوردند. پس باید در سیاستهای رسانه ای خود تحول که نه بلکه کودتا ایجاد کنید تا اصلاح شود
  • NL ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    34 3
    عزیزم اول به اصطلاح دولتمردان ایران وضعیت جهش ارز بوجود آوردن که بعدم رفتن امریکا با رییس المپیک خوش و بش میکنن .این چهارتا علاف از آب ماهی میگیرن رو ول کن مسولینی که چنین سیاستی رو اعمال کردن بگیر
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    48 14
    چرا نمی رید دنبال سرنخی که طرف رو تبرئه اش کرده و یک شبه از اعدام به آزادی رسونده.پیگیری همین سرنخ ،احتمالا بهایی های خیلی زیادی رو در قوه قضائیه رسوا خواهد کرد.خیلی ها معتقدند بهایی ها به صورت نامحسوس در ارکان اصلی نظام نفوذ کرده اند.چهره شاخص این ها هم سعید امامی بود که تا بالاترین رده امنیتی نفوذ کرده بود.حالا این امامی چقدر آدم در جاهای دیگه کاشته الله اعلم!!!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    38 5
    یعنی 50 تا شبکه رسانه ملی حریف یه نیمچه شبکه ماهواره ای نمیشه؟؟!!!!مگه همه ملت ماهواره دارن که بخوان 24 ساعته پای برنامه اینا بشینن و از اینا خط بگیرن کار جای دیگه لگنه
  • علت کمبود مواد غذایی US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    52 4
    وقتی صادرات مواد غذایی بیرویه شد ، وقتی روزی چند میلیون نفر بدون نیاز به ویزا سرشونو انداختن پایین فقط و فقط برای خرید انبوه مواد غذایی اومدن داخل و بار کردن و بردن ، خوب معلومه کمبود خودشو نشون میده . رب گوجه بیکباره میشه 5 برابر . مردم هم بعد از دیدن این کمبودها و صادرات بیرویه از ترس قحطی و گرونی سرسام آور هجوم آوردن سمت خرید . الآن اکثریت دارن غذای کم رب یا بدون رب استفاده میکنن . بزرگترین تولیدکننده پسته جهانیم تمومش داره صادر میشه . اعراب لذتشو میبرن در داخل 5 درصد هم با کیلویی 160 هزار تومن مزش از یادشون رفته . گور پدر هر چی بهایی بیشرفه . مشکل جای دیگس . اون بهایی آشغال غلطی هم نکنه باز همین وضعه چون سیاست صادراتی و مجوز دادن برای خروج انبوه غذا توسط مسافرین بدون ویزا از اساس غلط بوده و امنیت غذایی 80 میلیون نفر رو نادیده گرفته . آخه اون مسئولی که تازه بعد از قحطی شدن میخواد جلوی سیل بیرویه صادرات فلان محصول رو بگیره بدرد لای جرز میخوره . مگر گرسنگی شوخیه . حداقل از خشم خدا بترسیم که یکموقع سیل و زلزله و خشکسالی مهیب گریبونمونو نگیره . مرد حساب هی میگی تا ذره آخرشو صادر کن بره اونا حالشو ببرن . مردم خودت آدم نیستن ؟
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      11 6
      وقتی به بهاییها پست مدیریتی داده شده نگو اون بهایی نمیتونه غلطی کنه
    • دکتر IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      8 0
      صادرات صنعتی و نه سنتی باعث ورود ارز به کشور میشه و تعادل ارز پول ملی با تعادل بین ارز و تقاضا رخ میده مشکل این هست مواد اولیه و غذایی داره صادر میشه و از همه بدتر دولت دیوانه ارز ارزان رو به جای مردم داره به وارد کننده ای میده که در بورس کالا به ده برابر قیمت به تولید کننده واقعی می فروشه!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    66 3
    پس بهایی ها دارند مملکت هدایت می کنند؟ قوی ترین سیستم اطلاعاتی خاورمیانه خوابه؟
    • آبی FI ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      6 0
      خیلی جالبه اگر واقعا افراد مسئول هیچ قدرتی ندارن خوب برن کنار بذارن مملکت واسه خودش بره جلو چه کاریه این همه نماینده وزیر اینا.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    49 3
    خدا را شکر این مسئله هم ختم به خیر شد . یک روز جمشید بسم ا.. یک روز ....خسته نشدید تمام بی کفایتی وبی تدبیری را گردن این وآن می اندازید شبکه من وتو چند سال عمر دارد .چقدر بودجه دارد .چقدر فضا دارد .شما را بخدا فکر کنید .اینهمه از مخاطبین صداوسیما از مقلدین آیات عظام مریدان شیخ فلان .فداییان ولایت ارتش بیست میلیونی البته الان شاید سی چهل میلیونی بعد یک شبکه تازه تاسیس همه را مسخره کرده . شما را بخدا لاقل چاپ کنید.
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      15 20
      تا وقتی امثال شما هستید که نمی خواهید قبول کنید نفوذ واقعیت دارد و مردم ایران هم مردم نادانی هستند که همیشه حرف بیگانه را می پذیرند و مرغ همسایه برایشان غاز است وضعیت همین است.
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    51 3
    جمعش کنید بابا ...خوب اگه واقعا هیچ کاره اید و هیچ کاری از دستتون بر نمیاد به سلامت
  • حیدر شرفیه IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    10 36
    بایستی به عوامل دشمن رحم نکرد، الان دشمنی فقط اسلحه دست گرفتن نیست، تیغ تبلیغات برنده تر از شمشیر است، هر کسی که اخلال می کند بایستی قربانی این ملت شود، چرا برای پیشرفت این نظام فقط خون پاکان ریخته شود؟؟؟
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    13 0
    مشرق جان خواهشا منتشر کن تا به دست صاحبش برسه. همه ی اینهایی که گفتی درست ولی از رییس جمهور محترم بپرسید چرا قیمت ارز در همین بازار آزاد کذایی که به گفته ایشون یک درصد از معاملات ارزی رو شامل میشه ، روی همه ی اجناس تاثیر مستقیم داره و همه اجناسشون رو با قیمت این ارز میسنجند.پس این قیمت واقعیه و یک فاجعه برای مملکت . آقای رییس جمهور اگر توان اداره مملکت رو ندارید شجاعت استعفا داشته باشید.
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    16 1
    چی میگی؟!! اگر پول کشور پشتوانه طلا و ارز داشته باشه این اتفاق هیچ وقت نمیافتاد. پول بدون پشتوانه نتیجش همینه.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      7 13
      پس بی پشتوانه ترین پول که پول آمریکاست و تکون نمیخوره حکمش چیه
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      14 6
      شما میگی پول آمریکا بدون پشتوانه است؟! پشتوانه دلار تبعیت کل نظام مالی دنیا بر اساس دلار هست. پشتوانه دلار قدرت نظامی آمریکا هست. پشتوانه دلار طلا ی واقعی است. برو مطالعه کن.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      2 10
      ربطی به پشتوانه ندارد. هر کالایی که در اثر فشار روانی بیش از حد تقاضا بشود گران می شود. دلار هم یک کالا است که متاسفانه مبنای قیمت گذاری همه کالاهای دیگر است
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      4 8
      اگه نیروی نظامی پشتوانه مالیه پس چرا امثال شما به فکر برجام موشکی هستین
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      1 0
      منطق امریکا این هست چون قدرت داره قانون داره و قانون وابسته به قدرت هست این منطق رو روسیه چین هند اسراییل فرانسه و انگلیس مجهز به بمب اتمی هم دارن پاکستان و عربستان و کشوهای عربی هم تلاش می کنن داشته باشن اگر فرصت کنن
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    19 2
    به حال سیستمی که یک شبکه تلویزیونی تازه تاسیس حریف دستگاههای عریض و طویل اطلاعاتی و امنیتیش میشه باید گریست. حداقل یک بازنگری در رفتارتون با مردم داشته باشید ببینید چرا به شما بی اعتماد شدن.
  • سعید IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    10 4
    اونا که وظیفشون و تکلیفشون روشنه مشگل هر چه هست در درونه مسئولین بی کفایت و مردم نادانی که با هر شایعه ای هر بازاری را به راحتی میریزند به هم
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    11 0
    اونجا که گفته بانک مرکزی قیمت ارز رو از سایت مثقال می گرفته دقیقا نشون میده که نفوذ بهاییت در خود بانک مرکزی هم وجود داره و باید این بانک را تجدید بنا و نیرو کرد
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    6 1
    وقتی ساز و کار مناسبی برای نرخ گذاری ارز آزاد وجود ندارد مردم مجبورند همین سایت ها و کانالها را مرجع قرار بدهند، تقصیر دولت است که فکری برای این منظور نکرده که یک بازار ارز متمرکز برای ارز آزاد بوجود بیاورد و نرخ آن براساس معیار مناسب مثل حجم خرید و فروش مبنا تعیین شود
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    9 0
    باید جلوی صادرات بی رویه رو گرفت خصوصا که ارز آن هم تو بازار نمیاد فقط جیب یک عده معدود پر میشه
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    8 7
    کاش کوروش بود و نسل این بهایی ها این خائنان به ایران عزیز رو نابود میکرد البته به زودی شیعیان علی (ع) این کار رو خواهند کرد.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    12 0
    مشکل اینه که با مدیریت ۴۰ سال پیش میخوایم یک کشور ۸۰ میلیونی رو اداره کنیم، خوب نمیشه برادر من، تموم شد آن دوران.
  • خادم IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    7 2
    دولت روحانی و حامیانش در قوای دیگر اساس مشکل هستن
  • احمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    10 0
    مشکلات ربطی به بیگانگان ندارد همانطور که عنوان شد عدم توضیح،توجیه و بی‌خیالی دولتمردان عامل اصلی است و آنها هستند که با بیگانگان همراهی می کنند این دولت باید استیضاح شود
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    5 0
    با سلام من قبلا هم گفتم اونهایی که تحت عنوان منافق در پاریس هستن چون چهره شان مشخص شده دیگر منافق نیستن بلکه دشمن ملت هستن شماها اگر وافعا راست میگویید باید دنبال منافقین درون سیستم حکومتی بگردین که اقتصاد را به این روز در اوردن تا نارضایتی شدیدی بوجود بیارن تحریم ها سی درصد ربط داره بقیه کار همین منافقین داخلیه
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    6 0
    مردم به دولت و حکومت بی اعتماد شده اند و نتیجه آن میشود که یک شبکه کوچک تلویزیونی تبدیل به مرجع خبر و اطلاع رسانی میشود
  • علی IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    4 0
    ببین دولت وحکومت یه کشور ۸۰ میلیونی چقدر ذلیل شدن دربرابر چند نفر
  • SE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    9 4
    باید هرچه بهایی است را نابود کرد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    11 2
    مملکتی که بخواد با یک شبکه ماهواره ای و یک فرقه به هم بریزه دیگه بهتره حرفی از اقتدار نزنه
  • US ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    2 1
    اینها که آتئیست و بیخدا هستند و فحشا و بی بندوباری رو گسترش میدن.تشکیلات بهایی و اینهام برای کار سازمانی اینهاست که اوامر دستگاههای جاسوسی بیگانه رو اجرا کنند.اگر خدایی هست خودش مکر اینهارو به خودشون برمیگردونه که در قرآنش هم گفته.اینکه یه عده اصلا نگاه میکنن و گوش میکنند به جاسوسین بیگانه و مروجین فرهنگ غرب و یه عده هم احتکار میکنند و قیمت اجناس رو همینجور کتره ای بالا میبرند برمیگرده به مدیریت افتضاح و کتره ای دولت و نظارتی و دستگاههای ذیربط.دستگاههای فرهنگی داخلی هم دست همینجور آدمهاست فقط آب ببینند شناگر ماهری هستن! دستگاههای اقتصادی و نظارتی هم دستگاههای بدوی و ناکارامدی هستند که بازار و اقتصاد کشور رو سپردن دست گرگ صفتهایی که فقط جیب خودشون براشون مهمه
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    8 0
    چرا فقط می نویسید؟ چرا هیچ کاری نمی کنید؟!!!
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      4 1
      این یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادش رفته که برای همین روزها تربی شده است
  • SE ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    7 0
    سفارت انگل ستان این پایه گذار انگل تر از خودشان بهاییت و وهابیت را بازگشایی نمی کردیم امرو شاهد حمله مغول گونه این نجاسات به اقتصاد کشور نبودیم
  • احمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    5 1
    چرا عکس آدمهایی رو که فروشگاهها رو به دستور شبکه های ماهواره ای خالی می کنند؟ مخدوش می کنید؟ بذارید همه ببینن کی هستن. اصلا عکسهای بیشتری باید بخش بشه که خائن های بین خودمون رو بشناسیم. اگر براشون کار خجالت آوری بود که علنی انجام نمیدادن. اصلا سایتهای خبری هر روز عکس اینا رو پخش کنن.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    6 1
    حکم اعدام این آقا (شهنام گلشنی )چطوری بخشیده شد.ایا همانطور که در مطالب مربوط گلادیو های پارسی نوشته بودید اینها با کمک ساوکی ها و جاسوسان موساد-سیا وام -آی -سیکس و غیره بصورت شبکه ای در ارکان نظام حضور ندارند؟بطوریکه نیرو های اطلاعاتی نمیتوانند آنها را رصد کنند.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    7 2
    آینه گر عیب تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      0 0
      این آینه نیست. فیلم و شوی تلویزیونی است. هر چه دارند اجرا می کنند را از قبل اعلام می کنند و اسمش را پیش بینی می گذارند! مردم گاو هم باور می کنند.
  • سعید IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    6 3
    عوامل نفوذی در هر کجا باشند باید کشت
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    6 4
    درد کشور تلگرام است. حالا چه وقت می فهمید افرادی که مانع بسته شدن تلگرام هستند بهایی و نفوذی هستند خدا می داند.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    3 1
    راه حل خیلی ساده است. ممنوعیت خرید بیش از حد و احیای کوپن. اما حالا که دولت از اجرای این راه چاره ساده خودداری می کند معنایش همدست بودن دولت با براندازان است
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    2 0
    خخخخخهههه
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    2 2
    این شبکه با برنامه جذاب علمی اول جوانان را خوب جذب کرد و الان فقط به رواج فساد اخلاقی و بر هم زدن نظم جامعه ایرانی رو ایجاد ترس رو آورده عملا در بیست چهار ساعت بیست ساعت شهروند خبرنگار دارد که فقط به گزارشات چهره زشت و فقر و قطحی و اعتصاب و شورش را بازتاب می دهد متاسفانه مردم ندانسته یا دانسته دستاویز این شبکه کثیف شده اند و مسئولین کجا هستند خدا می داند
  • حمید IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    2 2
    چرا سیاست فروش نفت و گاز ما در این چهل سال مثل زمان شاه بوده؟؟ چرا نفت و گاز و دیگر منابع مان را مثل کویت به پول خودمون نمی فروشیم تا ریالمون ارزشداشته باشه و خزانه مون هم پر از انواع ارز باشه؟؟
    • دکتر IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      0 0
      چون قراره از زمان مصدق تا الان برای فروش نفت وگاز به تمامی قدرت های غربی وشرقی باج بدن برای بقای این اقتصاد رانتی فاسد خام فروش بر پایه دلالیسم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    9 0
    یعنی مردم به حرف اینا که گفتین خیلی بیشتر اطمینان میکنن تا حرف شماها و دولت های ایران. خیلی موفق باشین بعد ۴۰ سال با این حجم از قدرت!
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    5 0
    واقعا با این مردم چه کردید که حرف یه عده بهایی رو گوش میدن حرف شما رو گوش نمیدن.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    8 6
    خداوند همه پهلوی پرست ها رو لعنت کند منجمله شبکه منحوس من وتو
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      3 0
      خداوتد همه خائنان که مملکت رو به این روز انداختن از روی کره زمین محو کند انشااله.
  • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    3 1
    بنام محمد .علی .عباس .حسین ووووو اومدن تو سیستم دولتی وتصمیم گیری ومتل موریانه افتادن بجون مردم واکترا سرمایه دار حزب کارگزاران پس نگید چرا و چگونه یه انقلاب مردمی برعلیه بهاییهای اسراییلی باید شکل بگیره دولت عرضه این کاررو نداره باید مردم گذا رش بدن و یه قوه قضاییه جدید پوست اینهارو بکنه مرگ بر بهاییهای حرامزاده
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    5 2
    آقای رییس فرمودند ارز کوچه بازار یک درصد اقتصاد است پس چگونه است که صد درصد بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است آیا اشکال از مدیریت99% اقتصاد دولتی نیست ?
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      1 1
      چون کسانی که ارز 8000 تومانی دریافت کردند کالای وارداتی را بر اساس ارز 18000 تومان می فروشند.
  • مقتدر IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    1 0
    باور کردنی نیست چنین بازار مهم و تاثیرگذاری دست دشمنان دین و مردم هست.چرا الان این اطلاعات رو منتشر می کنید؟پس مقام های امنیتی و قضایی تا الان چه می کردند؟
  • علی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    1 0
    سلام وقتی جنگ رخ دهد فرماندهان نظامی و تمام نیروهای مسلح شبانه روزی آماده پاسخ بدشمن میشوند ولی در جنگ کنونی شما بگوئید دولت که باید در خط مقدم این جبهه با دشمن باشد الان کجاست که نمی تواند تشخیص دهد وقتی ارز را ازاد میکند سیستم خدمات حمل و نقل عمومی اعم کامیون بخاطر گرانی قطعات و خدمات دچار مشکل میشود بعداز این نوبت به اتوبوسهای مسافربری و بعد می رسد چرا در دولت کسی نیست به عواقب این گرانی فکری بکند ؟ یا اینکه بگوئیم دولت عمدا رها کرده تا داد مردم را در بیاورد که از این طریق بتواند تابوی مذاکره با امریکا و تسلیم در برابر او را بشکند همان کاری که رسانه های دشمن بدنبالش هستند ایا این اتفاقات که نشان از یک نوع هماهنگی داخل و خارج دارد تصادفی است یا برنامه ریزی شده ؟
  • عبداله DE ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    0 0
    اینا باهم هستن
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    3 1
    آخه بدبختی هر چی این کارشناسانی که شما میگید اونور آبی هستن هرچی میگن درست از آب رد میاد میگفتن دلار میخاد ۲۰ هزار تومان بشه الان میبینی که شده پس چرا ما همیشه واقعیت ها رو قبول نمیکنیم
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
      1 0
      چون این برنامه ریزی کار خود آنها است و بسیار هم ساده است. کافی است در تلگرام اصلا بگویند دلار صضد هزار تومان شد تا ببینید فردا در بازار همین قیمت است!
  • حمید IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    2 0
    مشرق تمام حرفات درست...بنظرت عذر بدتر از گناه نیست؟؟ پس چطور ادعای مبارزه با اسراییل داریم؟؟؟
  • حمید IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    2 3
    اول باید جبهه ی داخلی رو پیروز بشیم...انقلاب برای انقلاب... حضرت علی و جنگ های داخلی... ملاحظه و مدارا بی فایدس.. چون پیشروی وجود داره.......
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    0 0
    یا یه فکری به این اوضاع بد اقتصادی، فقر، بیکاری کنید یا منتظر .......... بجنبید ۱۰۰ درصد هم وغمتان را روی اقتصادمتمرکز کنید حالا وقت تهدید این و ان نیست اول داخل و درست کنید بعد....امنیت ملی بیدار شو
  • دکتر IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    0 0
    بنده سیاسی نیستم اما وابستگی ایران به نفت اگر ادامه داشته باشه با 100 برجام ایران فروپاشی خواهد شد موضوع از 2040 و 2050 به بعد هست و پایان عصر نفت گران و نفت زیر ده دلار از الان که 2018 هستیم کمتر از بیست سال وقت دارید به بهانه همین تحریم های نفتی از نفت بکنید بالا رفتن دلار درسته در ظاهر مشکل گرانی رو داره اما به شدت صادرات و صنعتی شدن رو توجیه پذیر می کنه و واردات و عقب افتاده ماندن رو غیر توجیه دولت ایران باید رانت دلار ارزان رو به جای وارد کننده ها و سوبسیدها به شرکت های داخلی به مصرف کننده نهایی یعنی مردم بده الان فقط در پتروشیمی ها 40 میلیارد دلار رانت سوخت مواد اولیه و گاز و برق رایگان پرداخت میشه اما مواد اولیه که به مثلا یخچال ساز و تولید کننده تجهیزات پزشکی در بورس کالا میرسه ده برابر قیمت سوبسیدی هست البته اگر عمدی در این کارهای دولت نیست شما حساب کنید 400 هزار میلیارد تومن سوبسید داره پرداخت میشه که اکثرا در قیمت نهایی رعایت نمی کنن به هزار بهانه ساختگی
  • AE ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    1 0
    ضعف صدا و سیما، و رسانه های ایران کاملا مشهود و معلوم است
  • جلال AE ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    1 0
    ضعف صدا و سیما، درست بی عرضگی مدریتی ، درست و ... اما نفوذ هم یک واقعیت قطعی هست که مهمترین نقش را داذه. بالاخره اگر برای فشار بیرونی، پادوهای درونی وجود نداشته باشه، نمیتونند اینقدر تاثیر بذارند. متاسفانه اینها در همه ارکان نفوذی دارند از دولت و‌ مجلس گرفته تا نهادهای اطااعاتی و قضایی. مردم باید هوشیار باشند. هوشیار باشیم و دیگران را هم هوشیار کنیم. ما همه سوار یک کشتی هستیم. اگر غرق بشیم، با هم غرق میشیم. حرف آخر اگه ایمان داشته باشیم، اگه نترسیم، اگه هر کداممون وظیفه مون رو انجام بدیم ان شاالله قطعا از این گردنه رد میشیم. و‌مکروا و‌مکر الله و الله خیرالماکرین...
  • حميدرضا IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    2 1
    روحاني استعفا بده خوب ميشه
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      0 1
      نه. مجلس هم باید منحل شود. قوه قضاییه هم همینطور
  • خاتون IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
    0 0
    صدا وسیما با آوردن صادرکنندگان وریس اتاق بازرگانی سعی در توجیه وضع موجود دارد صادرات را ضروری تز از غذای مردم می داند
  • ارباب یونتابال IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    0 0
    هرنانی که بدون عرق جبین (تلاش و کوشش) حاصل شود حرام است. سال هاست که فروش منابع خام خدا دادی که هیچ زحمتی براش نمی کشیم، تکلیف اقتصاد ما رو مشخص می کنه. تنها راه حل تمام این مشکلات کسب درآمد از استعدادها و تلاش هامونه. باقی همه بهانست.
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام و تشکر از نویسنده. گزارش خوبی بود جای بسیاری ارد که این گزارش کامل تر و مستندتر شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس