محمود صادقی

کمپین #شفافیت_آرا چندی پیش با موافقت بیش از ۹۰ تن از نمایندگان مجلس راه‌اندازی شده و امضای آن رو به افزایش است؛ در این بین محمود صادقی رئیس فراکسیون شفافیت مجلس به این کمپین نپیوسته‌ است.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس چندی پیش با یک فوریت طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس مخالفت کردند و قرار شد این طرح به صورت عادی در پارلمان بررسی شود.

بیشتر بخوانید:

کدام چهره‌های مجلس هنوز به کمپین #شفافیت_آرا نپیوستند؟ +اسامی

مخالفت نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح شفافیت آرا، با واکنش‌هایی از سوی نمایندگان موافق این طرح و نیز برخی محافل سیاسی و اجتماعی روبه‌رو شد، بر همین اساس، احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس و به عنوان نماینده‌ای که کمپین #شفافیت_آرا را راه‌اندازی کرده ، به صورت داوطلبانه در پیامک‌های جداگانه‌ای، از نمایندگان مجلس درخواست کرده که به این کمپین بپیوندند.

امیرآبادی ضمن تشریح جزئیاتی از کمپین #شفافیت_ آرا که پیشتر با امضای 73 تن از نمایندگان راه‌اندازی شده بود، گفت: 21 تن از نمایندگان مجلس، علاوه بر 70 نفر قبلی به کمپین #شفافیت_ آرا پیوستند که با این حساب، تعداد نمایندگانی که به این کمپین پیوسته‌اند، به 94 تن رسیده است.

وی افزود: درخواست‌ها برای پیوستن به کمپین #شفافیت_ آرا از سوی نمایندگان وجود دارد که اسامی آنها به زودی اعلام خواهد شد.

همان‌طور که از نام کمپین #شفافیت_آرای نمایندگان مجلس مشخص است، هدف طراحان این کمپین و نمایندگان مجلس این است که آرا شفاف شده و جلوی لابی‌های احتمالی در پَسِ آرای مخفی گرفته شود، اما در این بین، هنوز برخی چهره‌های شاخص پارلمان به این کمپین نپیوسته‌اند، این در حالی است که از این چهره‌ها انتظار است که پیش از دیگر نمایندگان، به کمپین #شفافیت_آرا، پیوسته و سایر نمایندگان را نیز برای پیوستن به آن ترغیب و تشویق کنند.

جدول گرایش‌های فراکسیونی چهره‌های شاخص مجلس که به کمپین #شفافیت_ آرا نپیوسته‌اند را می‌توانید دراینجامشاهده کنید.

 در میان نمایندگانی که تاکنون به این کم‍پین ن‍پیوسته است، نام  محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی مجلس دیده می‌شود، این در حالی است که صادقی در اظهارنظری در بدو تأسیس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و انضباط مالی در مجلس، درباره اهداف تشکیل فراکسیون گفته بود "بعضی از اشخاص و دستگاه‌ها از شفافیت گریزان هستند و مردم را محرم نمی‌دانند، در حالی که در دنیای کنونی یکی از ابزارهای مهم پیشگیری و مقابله با فساد، آگاهی‌های عمومی و نقش و مشارکت افکار عمومی است."

نمونه یکی از توییت‌های محمود صادقی رئیس کمیسیون شفافیت که خواستار شفافیت آرا شده اما خود مایل نیست آرایش در مجلس شفاف شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    3 0
    اینا فقط ادعان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس