کد خبر 895858
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
محسنی اژه ای

سخنگوی قوه قضاییه گفت: چندین علت برای بروز معوقات و عدم پیگیری بانکها وجود دارد که گاها اگر خود بانکها با این تفاسیر شکایت یت کنند به واسطه تقصیرهایشان مقصر می‌شوند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در صد و سی‌ و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که شما بارها گفته اید که برخی از بانکاها حاضر نیستند بر علیه ابربدهکاران خود شکایت کنند دلیل این اقدام چه بوده است گفت: برخی حاضر به شکایت نبودند، تا چند سال قبل که شکایت‌ها کمتر هم بود، الان تعداد بیشتری شکایت می‌کنند و گاه هم شکایت با ورود مدعی‌العموم آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کنایه اژه‌ای به اظهارات احمدی نژاد

وی افزود: اینکه چرا به موقع شکایت نمی‌کنند باید از خود بانک‌ها پرسید. نظر شخصی من این است که اولا بانک‌ها از ابتدا اعتبارسنجی نمی‌کند دوما تسهیلات در فازبندی پرداخت می‌شود و بانک باید نظارت کند و بر فاز گذشته و کارهای آن هم نظارت کند که این اتفاق نمی‌افتد، سوما تضمین مناسب دریافت نمی‌شود. اگر شکایت کنند با این تقصیرها خودشان هم مقصر می‌شوند.

محسنی اژه‌ای گفت: تا آنجا که اطلاع دارم سرجمع معوقات بانک‌ها کم نشده اما تعداد افرادی که دانه درشت بودند و بدهی سنگین داشتند با اقدام دادستانی تعدادشان کاهش یافته است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که اگر کسی از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان استنکاف کند تعقیب می‌شود؟ گفت: قانونی که ابلاغ شده و بعد از گذشت مدت قانونی لازم‌الاجرا می‌شود برای همه افرادی که مشمول آن هستند لازم‌الاتباع است و هرچیزی این قانون جرم بداند، بدون شکایت خصوصی قابل پیگیری است. سازمان بازرسی هم در حال شناسایی مشمولان است.

وی افزود: مردم هم می‌توانند گزارش دهند اگر مواردی را دیدند. امیدواریم همه کسانی که مشمول هستند آن را اجرا کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: معاونت منابع انسانی و پشتیبانی قوه قضاییه هم اگر رسیدگی کنند و تشخیص دهند که مطابق قانون در قوه قضاییه هم بازنشستگانی وجود دارند باید اجرا شود.

خبرنگاری پرسید این قانون شامل شما هم می‌شود که اژه‌ای گفت: من بازنشسته نشده‌ام.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس