روزنامه

گویا قراردادن تروریسم و اعدام در یک کفه ترازو و تکرار کلیدواژه برجام موشکی و منطقه ای از سوی اصلاح طلبان برای تکمیل تکه های یک پازل است و آن چیزی نیست جز قراردادن ایران در جایگاه متهم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** واکنش تأمل برانگیز روزنامه اصلاح طلب به حادثه تروریستی اهواز؛علوی تبار:خشونت را محکوم می کنیم؛چه حادثه تروریستی باشد، چه اعدام!

«علیرضا علوی تبار» از فعالین اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

«ترور معمولا در جاهایی اتفاق می‌افتد که از نظر توسعه وضعیت مطلوبی ندارند. در اینجا توسعه همه‌جانبه مدنظر است... اگر کشور یا گروهی ایرانی این اقدام را محکوم نکند، معلوم می‌شود که در مبارزه با تروریسم صادق نیست. کسی که ترور را محکوم نکند، نمی‌تواند اعدام را محکوم کند. در هیچ‌جای دنیا با تروریسم برخورد مسالمت‌جویانه نمی‌شود. کسی که واقعا مخالف خشونت است باید همه اینها را با هم محکوم کند و در برابر آن موضع بگیرد. راه ریشه‌کن کردن تروریسم از طرفی اقتدار ملی و قدرت دفاعی کشور است اما مهم‌تر از آن از بین بردن زمینه‌های آن است».

هرگاه یک حادثه تلخ، قلب مردم ایران را جریحه دار می کند، اصلاح طلبان دست به کار شده و به جای پرداختن به مسئله اصلی، در اقدامی سخیف به ماهیگیری سیاسی مشغول می شوند.

روز گذشته یک تیم تروریستی وابسته به بیگانگان که ارتباطات آشکار آن با برخی رژیم‌های مرتجع منطقه قابل کتمان نیست، در شهر اهواز و در حین برگزاری رژه نیروهای مسلح، زن و مرد و کودک و سرباز و پاسدار و ارتشی را به رگبار بست.

حال روزنامه اصلاح طلب اعتماد به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده فراکسیون امید مجلس در یادداشتی به قلم علوی تبار، با ژست مضحک «مخالفت با خشونت» مدعی شده است که «کسی که ترور را محکوم نکند، نمی‌تواند اعدام را محکوم کند...کسی که واقعا مخالف خشونت است باید همه اینها را با هم محکوم کند»!

این روزنامه اصلاح طلب در اقدامی تأمل برانگیز، تروریسم و اعدام را در یک کفه ترازو قرار داده است! این در حالی است که این دو مقوله در مقابل یکدیگر قرار دارد. در تیرماه سال جاری، حکم اعدام ۸ نفر از اعضای گروهک تکفیری تروریستی داعش مرتبط با حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) اجرا شد. در روزهای گذشته نیز ۳ نفر از عناصر گروهک تروریستی و تجزیه طلب کومله که هموطنانمان را به شهادت رسانده بودند، به دار مجازات آویخته شدند.

پیش از این «عمادالدین باقی» از فعالین اصلاح طلب گفته بود:«معتقدم اعدام و قصاص جزء ضروریات دین نیست». «داوود هرمیداس باوند» از فعالین اصلاح طلب نیز پیش از این، حکم قصاص را غیر انسانی خوانده بود.«مهرانگیز کار» اصلاح طلب متواری و از شرکت کنندگان کنفرانس برلین نیز پیش از این گفته بود:«احکام کیفری اسلام کارایی ندارد و موجب رواج خشونت می گردد».

اصلاح طلبان تاکنون به دفعات مدعی شده اند که دولت باید برجام موشکی و منطقه ای را کلید بزند.

گویا قراردادن تروریسم و اعدام در یک کفه ترازو و تکرار کلیدواژه برجام موشکی و منطقه ای از سوی اصلاح طلبان برای تکمیل تکه های یک پازل است و آن چیزی نیست جز قراردادن ایران در جایگاه متهم.

** سانسور اظهارات موشکی روحانی در ارگان دولت

روحانی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران گفت:

«تاثیرگذارترین سلاح ما موشک است و این از عصبانیت دشمنان از موشک‌های ما پیداست، ما امروز قدر موشک‌هایمان را بیش از گذشته می‌دانیم.»

این اظهارات رئیس جمهور در صفحه اول بسیاری از روزنامه های امروز منتشر شد اما نکته قابل تأمل اینجاست که این اظهارات مهم هیچ جایی در صفحه اول روزنامه ایران-ارگان رسانه ای دولت- نداشت!

روزنامه ایران بجای پرداختن به این اظهارنظر مهم در صفحه اول، یادداشت روحانی در روزنامه «واشنگتن پست» را تیتر کرده و یک صفحه کامل را نیز به بررسی ابعاد این یادداشت اختصاص داده است!

لازم به ذکر است که ارگان رسانه ای دولت-مرداد ۹۷- مصاحبه ای اختصاصی با «سایمون مک دونالد» معاون وزیر خارجه انگلیس ترتیب داد. در این مصاحبه این دیپلمات انگلیسی در اظهارنظری گستاخانه گفت:«اگرچه برجام، یک موضوع مورد اختلاف با واشنگتن است، اما انگلیس و اروپایی‌ها با امریکا در برخی از نگرانی‌هایش شریک هستند. ما سؤالاتی در مورد برنامه فناوری موشکی ایران و رفتار منطقه‌ای این کشور داریم»!

** تقلای اصلاح طلبان برای فاصله گذاری با دولت

«احمد شیرزاد» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:

«مجموعه اصلاح‌طلبان کجا ادعا کرده‌اند که دولت روحانی یک دولت اصلاح‌طلب است؟ کجا و چه موقع ادعا کردیم که چون حسن روحانی اصلاح‌طلب است به وی رأی دادیم؟ گویی یادمان رفته است که در چه شرایطی به روحانی رأی دادیم و او را انتخاب کردیم...مگر دست اصلاح‌طلبان برای دوره‌های بعد باز است؟ ممکن است اصلاح‌طلبان از گزینه‌های مطلوب خود محروم بوده و برای رقابت با جناح اصولگرا دست باز نداشته باشند. این محذورات و مشکلات را باید به یاد داشته باشیم».

شیرزاد در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:

«دلیلی ندارد که چون اصلاح‌طلبان به روحانی رأی داده‌اند، به او بگویند افراد یا وزرایی را که ما می‌گوییم انتخاب کن. نمی‌توان گفت چه کسی باشد یا چه کسی نباشد، بلکه تنها می‌توان نظر داد و اگر انتقادی در کار وجود دارد مطرح کرد و در مجموع به یک رئیس‌جمهوری نمی‌توان چندان خرده گرفت که با چه افرادی کار کند. رئیس‌جمهوری می‌خواهد با افرادی کار کند که مورد اعتماد و مد نظرش باشند تا بتواند برنامه‌ها و کارهای خود را پیش ببرد. بنابراین نمی‌توان کسی را به شخص اول اجرایی کشور تحمیل کرد. مجموعه اصلاح‌طلبان با علم و آگاهی نسبت به اطرافیان ایشان، از روحانی حمایت کردند و به او رأی دادند».

اظهارنظر شیرزاد درحقیقت تکرار اظهارنظر چندی پیش «حجاریان» است. «سعید حجاریان» چندی پیش گفته بود:«اصلاح طلبان بگویند دولت روحانی، دولت ما نیست».

اصلاح طلبان علیرغم «دروکردن پست های مدیریتی کابینه» حاضر نیستند که درخصوص «وضع موجود» به افکار عمومی پاسخگو باشند. بنابراین ترفند نخ نمای خود را اجرا می کنند و آن چیزی نیست جز انکار حضور در دولت و فاصله گذاری با کارنامه روحانی.

اصلاح طلبان به تصریح خودشان، نگاه ساندیسی و رحم اجاره‌ای به دولت داشته‌اند و دارند. با نردبان دولت، دنبال مطامع خود رفتند و به وقتش فاصله‌گذاری کردند.

** دیروز هراس افکنی می کردند، امروز سیاه نمایی

روزنامه جهان صنعت در گزارش اصلی خود با عنوان «گرانی ادامه دارد» نوشت:

«آمارها از رو به وخامت گذاشتن وضعیت معیشتی خانوارها می‌گویند؛ افزایش‌های چندبرابری در قیمت‌ها از یک سو سفره معیشتی آنان را هدف قرار داده و از سوی دیگر نوید روزهای پرفراز و نشیبی را در هفته‌های پیش رو می‌دهد. دیگر حتی کنترل اوضاع از دست دولت هم خارج شده و سیاست‌هایش برای بهبود شرایط راه به جایی نمی‌برد؛ در میان این همه اخبار بد اما یک چیز روشن است؛ اوضاع بد اقتصادی ادامه دارد».

اصلاح طلبان در سال گذشته و در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، هرگونه نقص در کارنامه اقتصادی دولت روحانی را انکار کرده و نقدهای کارشناسان اقتصادی را با فحاشی پاسخ داده و برنامه های اقتصادی رقبای انتخاباتی روحانی را با برچسب «مردم فریبی» مورد حمله قرار می دادند.

این طیف در مقطع مذکور با بی اخلاقی به هراس افکنی در افکار عمومی مشغول بود و مدعی بود که اگر رقبای انتخاباتی روحانی رای بیاورند، دلار ۵۰۰۰ تومان خواهد شد و ایران ونزوئلا می شود!

حال جماعت اصلاح طلب علیرغم سپری شدن یکسال از عمر دولت دوازدهم، بدون ارائه راهکار و بدون پذیرش مسئولیت وضع موجود، با بی اخلاقی به سیاه نمایی مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    52 1
    چند سال پیش تئوریسین اینا( دباغ) با فرمول های فیزیک نیوتنی سعی کرد سراغ جامعه شناسی بره و چنین افاضه فرمودند که هر عملی موجب عکس العملی مثل خودش میشه نتیجه میگیریم که کشته شدن حسین نتیجه جنگ ها و خشونت های پدر ایشان یعنی علی بود حالا چندین سال است که مخ بچه های ایشان در ماجرای هر قصاص و اعدام منافق و تروریستی با استناد به این مثلا قانون اجتماعی، به احکام اسلامی می تازند. مگر نه این است که هر قانونی با یک مثال و مورد ناقص، نقض می شود، حال سئوال از این خشکه مغزان این است، عیسی ( که طبق عقاید مسیحیان شهید شد و مظهر عطوفت است) نتیجه عکس العمل خشونت کدامین پدر خود شد. کشته شدن یحیی و ذکریا و 70 هزار پیامبر بنی اسرائیل عکس العمل کدام خشونتشان بود، گاندی و دختر و نوه اش، جان اف کندی و ..... به کدام خشونت کشته شدند.
    • محمد IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      21 1
      آفرین نقد متینی بود
    • رضا NL ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      0 1
      سلام به قول گاندی خشونت نشان دهنده ضعف روح انسان است و کسانی که مولای متقیان یا گاندی و... که انسانهای بزرگی بودند را ترور کردند در مقابل منطق آنها ضعیف بودند و حقیر و روی این حساب به حذف فیزیکی این بزرگان اقدام کردند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    30 3
    نمی‌توان کسی را به شخص اول اجرایی کشور تحمیل کرد. مجموعه اصلاح‌طلبان با علم و آگاهی نسبت به اطرافیان ایشان، از روحانی حمایت کردند و به او رأی دادند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    37 2
    اصلاح طلبان به تصریح خودشان، نگاه ساندیسی و رحم اجاره‌ای به دولت داشته‌اند
    • SE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      0 4
      دوره بعد دنبال جا دار میگردند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 11
    خخخخخخخخخ
    • ابوالفضل IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      20 0
      کشتن ملت خنده نداره احمق
    • محمد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      6 1
      سر قبرت بابات خخخخخخ
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    20 2
    عجب انسانهای پست پلیدی هستید شما اسهال طلبهاب متعفن وبدبو غربزده کسانی که اعدام شدن همگی از قماش همین تروریستها جنایت کارو آدم کش بودن کسانی بودن که هر از چند گاهی مرزهای کشور را نا امن میکنند و مرزداران یامردم بی گناه را به گلوله می بندند وبه شهادت میرسانند ننگ بر شما ملعونین
    • SE ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      8 1
      غربیها در مورد مسائل داخلی و مردم خوشان به کثیفی و پلشتی اسهال طلبان نیستند
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 1
    موافثقم
  • مهدی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    17 1
    شما علوی تبار نیستی عامووووووووووووو شما اموی تباری ایشاله همین اتفاق سر نزدیکان کسایی بیاد که امروز چنین حرفایی میزنن و داغ خونواده های این عزیزان رو بیشتر میکنن
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    13 2
    یعنی اگر تروریست هایی که دیروز به درک واصل شدند دستگیر می شدند نباید بابت خون هایی که بر زمین ریختند اعدام می شدند؟ اگر خود شما داغدار بودید بازم این حرف رو می زدید؟
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      2 0
      اگه دستگیر میشدن وبعد اعدام میشدن شما اعدام شدنشون رو محکوم میکردید !?پس الان محکوم کردن جنایات این چهار نفر را پس,بگیر چون با منش شما همخوانی نداره !
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    14 2
    بیشرفی و بی حیثیتی محکوم است چه تروریستها باشند چه اصلاح طلبان
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      5 1
      ... و چه اصولگرایان .
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      3 1
      یعنی اگر از طرف اصولگرایان و .... باشد ، محکوم نیست ؟!
    • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
      3 1
      هیچ اصولگرایی اینقدر بیشرف نیست که به بهانه محکومیت ترورسیت به نظام خودش حمله کند
  • ناشناس IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    6 1
    تا کی باید این جفنگ گوهاروتحمل کرد وبدانند این افکار پوچشون بی جواب نمیمونه خرمگسهای بیشعور نانجیب کوردل
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    8 1
    الکی تبار:‌ خشونت را محکوم می کنیم؛ چه حادثه تروریستی باشد، چه اعدام! ماهم وطنفروشی را محکوم میکنیم چه جاسوسی برای امریکا باشد چه ایجاد یاس و دو دسته گی در میان مردم.
  • سید رضا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    6 1
    آرمان ؛ شعار فتنه را تکرار کرد !!
  • سعید IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 1
    فعلا همه مسولین دولتی اصلاطلبان هستنند
  • سعید IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    5 1
    فعلا همه مسولین دولتی اصلاطلبان هستنند
    • SE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      6 1
      از کوزه همان تراود که در اوست. اسهال طلبها اقتصاد کشور را مبتلا به بیماری خودشان کرده اند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    5 1
    اصلاح طلبان بی خاصیت. یه سوال از علوی تبار. اگه یکی از این تروریستها را زنده می گرفتند با اعدامش مخالفت می کردی. ریاکاران روزگار ما.
  • SE ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 1
    "کسی که ترور را محکوم نکند، نمی‌تواند اعدام را محکوم کند. در هیچ‌جای دنیا با تروریسم برخورد مسالمت‌جویانه نمی‌شود. کسی که واقعا مخالف خشونت است باید همه اینها را با هم محکوم کند و در برابر آن موضع بگیرد" کسی که به اراجیف بالا معتقد است نتیجتا نظرش این خواهد بود که اگر کسی به خواهر یا دخترش تجاوز کند هم اشکالی ندارد چون با ازدواج فرقی ندارد.
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    8 0
    اعدام حکم صریح خدا و قرآن مجید است اعدام یک عنصر متعفن جانی یعنی ساخت جهانی بهتر! این حکم سنگین باعث بازدارندگی می شود و این مجازات عبرت ساز باعث می شود جانی های آینده از دیدن عاقبت شوم خود از جنایت های آینده چشم پوشی کنند
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    8 0
    چند سال قبل پیش یه دوست اطلاعاتی بازنشسته بودم عملا گفت تقریبا تمامی منافقین دهه 60 که ده هزار نفر از مردم رو ترور کردن همان اصلاح طلبان هستن فقط چون نمی تونستن با نام مجاهدین ادامه بدن رنگ عوض کردن
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 0
    جداً که روی هرچه آدم احمق و نفهم که توی دنیاهستش رو این جماعت اسهال طلب خائن ، سفید کرده اند .
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    3 0
    علوی تبار:خشونت را محکوم می کنیم؛چه حادثه تروریستی باشد، چه اعدام! یعنی چی ! میخواد بگه ما تروریستیم.
  • مهماندار هواپیما IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    3 0
    اخه علوی موش فاضلاب را اگر جنایتکار را اعدام نکنند که شما راحت کنار معشوقه ات نمیری
  • قیم نیستی جناب مسئول IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    اصلاح طلب رحم حالیش میشه از این حرفا میزنه ؟ فرق تعرض و دفاع و قصاص رو میفهمه چیه ؟ یه جا بابت کشته هایی که مقصرش بوده حرف از بیمه بودنشون میزنه ، جای دیگه میزنه زیر بساط مسئولیتش میگه ما قیم مردم نیستیم ؟ تو مسئول هم نیستی و غلط اضافی بود اونجا نشستی .
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    3 0
    این اصلاح طلبا چطورشده که درعمرشون یکبار خشونت ائتلاف سعودی دریمن یا اسرائیل درفلسطین یا روهینگبارو محکوم نکردن .. شابدم اونا خشونت نیستن .. دقیقا مثل مبارزه باتروریسم امریکاوووو
  • FR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    در هیچ کشوری هیج کسی حق ندارد در مقابل یک عمل تروریستی آنهم ضد نظامیان وآنهم در حین رژه جرات کند دهانش را باز کند ویک کلمه حرف دوپهلو بزند .... حتی گزارش رسمی ومختصر را زیر سوال ببرد ...در ایران از آزادی بیان هم مثل سایر نعمات کلا به غلط وبی محابا سوءاستفاده میشود....امان از سبز وبنفشهای.حد اقل بی خرد وحداکثرش را خودشان میدانند.....
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    فراموش کردند!!!! محروم سرورشان؛ برای حفظ قدرت خودچقدر جنایت کرد و به انقلاب و شهدا خیانت کرد. عجب حالادلسوز شدند.
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 0
    اصلأ به این که اینها مسلمان هستن یا خیر و این که در آیاتی از قرآن مجید صراحتأ به مجازات کسانی که مرتکب قتل نفس یا موارد دیگری که حکم محاربه رو داره نداریم ، فقط اینو میگم که باید یکبار در مورد عزیزان خود این حضرات اتفاق مشابهی بیفته ( قضیه اهواز ، یا ترور دانشمندان هسته ای و یا ...) تا اونوقت ببینیم همین مدعیان مخالفت با اعدام نظرشون در خصوص نحوه برخورد با قاتل عزیزشون تا چه حد واقعیه !
  • محمد IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    0 0
    اینا واقعا چطورتوجیه میکنند فرض کنیدیک نفرصدنفررا به رگبارببندد ونابودکندجزای اون فقط زندان است ؟ این چه منطقی است ؟ قتل خشونت است یامجازات قاتل که مانع قتل است جالب است که ارباب اینا آمریکا به بهانه جلوگیری ازقتل وکشتاررخ نداده هیروشیما وناکازاکی راقتل عام کرد!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس