کد خبر 895098
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
اردوگاه مرزی «الرکبان»

گزارش‌ها حاکی‌ است که طی چند ساعت آینده هزاران آواره مستقر در اردوگاهِ واقع در مثلث مرزی سوری- اردن- عراق به مناطق تحت کنترل دولت سوریه منتقل خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از رای‌الیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که دور جدید مذاکرات با همتای آمریکایی‌اش برای تخلیه کردن اردوگاه الرکبان در مرز با اردن و انتقال ساکنان آن به مناطق تحت سیطره دولت سوریه در جریان است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد، این وزارتخانه به شکل مستمری با آمریکا جهت انتقال آوارگان در اردوگاه الرکبان به مناطق تحت سیطره ارتش  سوریه همکاری می‌کند.

خبرگزاری «تاس» روسیه گزارش داد که طرف آمریکایی برای حل و فصل مشکل اردوگاه مرزی الرکبان پیشنهاد داده است که آوارگان، با نظارت دفاتر سازمان ملل در دمشق به مناطق تحت کنترل دولت سوریه منتقل شوند. «ولی جزئیات این فرآیند احتمالی تاکنون مورد بحث قرار نگرفته است».

اردوگاه الرکبان، که در مرزهای مشترک سوریه و اردن قرار دارد، منطقه‌ای بیابانی است و گروه‌های معارضِ تحت حمایت ائتلاف آمریکایی کنترل آنجا را در دست دارند. آخرین ارزیابی‌ها از حضور 20 هزار آواره در این منطقه سخن می‌گویند.

یک منبع مطلع به روزنامه رای‌الیوم گفته است که مذاکرات بین طرفین روسی و آمریکایی شامل عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از منطقه «التنف» در مثلث مرزی بین عراق، سوریه و اردن می‌شود.

به موجب این توافق، همچنین هزاران عنصر مسلح، که تحت آموزش و حمایت مالی ایالات متحده در پایگاه التنف مستقر هستند به استان ادلب منتقل خواهند شد. این گروه‌ها شامل «جیش مغاویر الثوره السوریه»، «قوات احمد العبدو»، «جیش اسود الشرقیه» و «لواء القریتین» هستند.

طبق آخرین اطلاعات، بیش از 5 هزار مسلح از عناصر «لواء القریتین» و خانواده‌های‌شان، اسامی‌شان را برای خروج از اردوگاه الرکبان به سمت شمال سوریه ثبت کرده‌اند و انتظار می‌رود روند خروج آنها طی چند ساعت آینده آغاز شود.

یک منبع دیپلماتیک در این‌باره اظهار داشت که این، گام‌های اولیه برای عقب‌نشینی تمامی نیروهای آمریکایی از سوریه محسوب می‌شود و این توافق با طرف روسی است که طی چند مرحله اجرا خواهد شد.

در 11 ژوئن گذشته، مرکز آشتی روسیه «حمیمیم» واقع در لاذقیه اعلام کرد که اردوگاه آوارگان الرکبان، که در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در شهرک التنف واقع است به پناهگاهی برای عناصر مسلح از جمله داعشی‌ها در تمامی مناطق سوریه تبدیل شده است. این مرکزِ وابسته به وزارت دفاع روسیه، اوضاع انسانی در این اردوگاه را به دلیل ممانعت نیروهای آمریکایی از هرگونه تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این اردوگاه، بسیار وخیم خوانده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس