سوریه

رزمندگان سوریه و مقاومت توانستند از نفوذ عناصر تروریستی تحت حمایت آمریکا به مناطق جنوبی شهر «تدمر» جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با به صدا درآمدن شمارش معکوس برای شروع عملیات نیروهای نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش در جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص، خبرها از منطقه التنف در جنوب استان حمص حاکیست، گروهی از عناصر تروریستی حملاتی را برای نفوذ به حومه شهر راهبردی «تدمر» انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این حملات اشاره کرد و افزود: تروریست های موسوم به «اسود الشرقیه» که تحت حمایت نیروهای آمریکایی هستند این حملات را  علیه نیروهای سوری و مقاومت تدارک دیدند.

این منبع میدانی با بیان این که عناصر تروریستی در این محور به صورت مستقیم از سوی نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف حمایت می شوند، گفت: این حملات از محور شمال شرق منطقه التنف صورت گرفت اما نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت موفق شدند تحرکات تروریست ها را به طور کامل رصد کنند.

وی با توضیح این مطلب که درگیری ها میان نیروهای جبهه مقاومت و عناصر تروریستی پس از مدتی کوتاهی به پایان رسید، تصریح کرد: در جریان درگیری ها شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند و ۲ تن دیگر از آنان توسط نیروهای سوری و مقاومت اسیر شدند.

این منبع میدانی افزود: عناصر تروریستی پس از متحمل شدن ضربات مهلک و خسارت های سنگین از مناطق درگیری متواری شدند و به سمت نقاط اشغالی در منطقه التنف عقب نشینی کردند.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی درصدد بودند در گام نخست به مناطق غربی «جبل غراب» نفوذ کنند و در ادامه با عقب راندن نیروهای سوری و مقاومت خود را به حومه جنوبی شهر تدمر برسانند که با واکنش قاطع ناکام ماندند.

به گفته منابع میدانی، صدها تن از عناصر تروریستی موسوم به «اسود الشرقیه» که در چند ماه گذشته توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه التنف آموزش نظامی دیده اند قرار است در روزهای آینده حملاتی را علیه نیروهای سوری و مقاومت انجام دهند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی در تلاش هستند شهر راهبردی «تدمر» و مناطق حومه را به اشغال دربیاورند تا ارتباط نیروهای سوری و مقاومت را با مناطق شرقی قطع کنند.

اگر تروریست های «اسود الشرقیه» بتوانند شهر تدمر را به اشغال دربیاورند ارتباط نیروهای سوری و مقاومت از محورهای استان های دمشق و حمص با مناطق «آراک، السخنه، کباجب، شولا و دیرالزور» قطع می شود و از محور جنوبی مسیر ارتباطی «ایستگاه پمپاژ سوم، حمیمه، ایستگاه پمپاژ دوم و البوکمال» در آستانه مسدود شدن قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    4 0
    اگر سوریه یک رئيس جمهور با درایت و شجاع داشت بجای آنکه کلی وقت تلف کند تا ادلب را پس بگیرد . فورا سراغ منشا بدبختی ها یعنی آمریکا و تنف میرفت و کار آنها را یکسره و از سوریه اخراج می کرد سپس به سراغ استان های رقه و دیرالزور میرفت که زمان کمتری می گرفت . ولی به سبب سیاست غلط و کوته بینانه شاهد هستیم فقط زمان هدر میرود و عامل فتنه هنوز در تنف مانده ، در حالی که پاکسازی تنف بایسکی در اولویت کار قرار می گرفت .
    • مهدی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
      1 0
      اگر امکان رویارویی مستقیم وجود داشت تا حالا تنف با خاک یکسان شده بود
  • کوروش IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    38 43
    آی لاو یو یو اس آ . به زودی آمریکا جون به سوریه حمله میکنه
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      16 20
      داداش چی مصرف میکنی
    • محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      7 8
      کم بخور
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      4 3
      یا عمو ماذا فازا ؟ هم شیشه خوردی و هم شیشه کشیدی ؟
  • پویا IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    3 0
    ابتدا باید منطقه تنف آزاد میشد تا هم دست آمریکا بسته میشد هم تمام نیروها با خیال راحت به سمت ادلب حرکت میکردند
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    2 0
    کار التنفو باید یکسره کنن
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    18 0
    من باشم دوره التنفو یه دیوار میکشم و کارو با فاتح 110 یکسره می کنم
    • FR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      1 0
      عاشقتم
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    7 0
    امریکائیها به زودی دست از پا دراز تر مجبورند تنف را هم ترک کنند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    6 0
    راهش حمله به مواضع امریکاست امریکایی های کشته بدهند منطقه را ترک می کنند باید سوریه گورستان امریکایی های شود
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 0
    بایدی از مقاومت مردمی در شرق سوریه حمایت کرد خصوصا اگر آمریکا بخواهد به سوریه سناریوی شیمیایی را دیکته کند باید تلفات بدهد توسط مقاومت مردمی شرق سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس