کد خبر 89246
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۱:۳۳

جان پیلگر در تازه‌ترین فیلم مستند خود با نام «جنگی که نمی‌بینید»، نقش رسانه‌ها در جنایات آمریکا در عراق و افغانستان و نیز نزاع بین رژیم صهیونیستی با فلسطینیان را به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، فیلم مستند «جنگی که نمی‌بینید» به نویسندگی‌، تهیه‌کنندگی و کارگردانی جان پیلگر بوده و در سال 2010 ساخته شده است. مدت زمان این مستند حدود 100 دقیقه است و در آن نقش رسانه‌های غربی در برپایی و هدایت جنگ آمریکا با عراق و افغانستان و نیز نزاع بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان به تصویر کشیده شده است.

در این مستند، پیلگر با استفاده از تجربیات خود به عنوان یک گزارشگر جنگی نقش رسانه‌ها در جنگ‌هایی چون جنگ آمریکا در عراق و افغانستان را به زیر سوال می‌برد.


دانلود

به دلیل مضامین ضد آمریکایی و نمایش جنایات جنگی نظامیان آمریکا در عراق و افغانستان، در 7 ژوئن 2011، بنیاد آمریکایی لانان پخش این فیلم را در آمریکا ممنوع اعلام کرد و از پذیرش پیلگر در این کشور امتناع ورزید. پس از آن پیلگر در 17 نوامبر 2011 فیلم خود را در دهلی به نمایش گذاشت.

در این مستند اشخاصی چون دکتر ملوین گودمن تحلیل‌گر سابق سیا، راگه عمر خبرنگار مسائل جهانی بی‌بی‌سی بین سال‌های 2000 و 2006، روزنامه‌نگار داهر جمیل، دوید رز روزنامه‌نگار سابق آبزرور، دوید مانیون سردبیر شبکه خبری آی‌تی‌وی، فیل شینر حقوق‌دان منافع عمومی، سینتیا مک‌کنی نماینده سابق کنگره آمریکا، جولیان آسانژ سردبیر ویکی‌لیکس و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی و خبری به مصاحبه و اظهار نظر پرداخته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس