نیمه دوم ایران و ازبکستان

تیم های ملی فوتبال کشورمان و ازبکستان فردا برای دهمین بار در تاریخ دو کشور و هفتمین بار در زمان مربیگری کارلوس کی روش به دیدار هم می روند.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی برای برگزاری یک دیدار تدارکاتی به مصاف ازبکستان می رود که پیش از این در 9 دیدار رسمی برگزار شده بین دو تیم تنها یک بار شکست خورده است.

تیم ملی کشورمان امشب در ورزشگاه اصلی شهر تاشکند مهمان تیم ملی ازبکستان است تا برای دهمین بار پس از استقلال این کشور در ادامه فروپاشی اتحاد مجاهیر شوروی سابق به مصاف تیم ملی فوتبال این کشور برود. این هفتمین باری است که در زمان حضور کارلوس کی روش در تیم ملی با ازبکستان دیدار می کنیم.

این دو تیم برای اولین بار بیست سال پیش و در آخرین دهه قرن بیستم با یکدیگر مسابقه دادند که تیم ملی فوتبال کشورمان بهترین نتیجه اش را هم در رویارویی با این تیم در همان سال بدست آورد. سال 1998 که تیم ملی مان با نتیجه 0-4 ازبکستان را در هم کوبید. آن دیدار در مرحله یک چهارم نهایی بازی های آسیایی برگزار شد.

این دو تیم تا سال 2007 هیچ رویارویی با هم نداشتند و 9 سال بعد در مرحله گروهی جام ملتهای آسیا بار دیگر ازبکها 1-2 مغلوب تیم ملی مان شدند.

مصاف سوم ما با ازبکستان سال 2009 و در چارچوب دیداری دوستانه بود که تلاش دو تیم به تساوی 0-0 انجامید. این بازی هم در تاشکند انجام شد.

چهارمین مسابقه در سال 2012 باز هم در تاشکند برگزار شد و باز هم این تیم ملی کشورمان بود که یا یک گل میزبانش را مغلوب کرد. دیداری در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل.

پنجمین بازی دو تیم دیدار برگشت در همان مسابقات مقدماتی جام جهانی بود که در تهران و با آخرین حضور سید مهدی رحمتی درون دروازه تیم ملی کشورمان رقم خورد و 1-0 به ازبکها باختیم تا تنها شکست مان مقابل این تیم در کارنامه دیدارهای رودررو ثبت شود.

ششمین رویارویی در سال 2015 و در یک دیدار دوستانه انجام شد که با برد 0-1 ملی پوشان مان به پایان رسید.

هفتمین مصاف باز هم در مرحله مقدماتی جام جهانی ولی این بار 2018 روسیه بود. تیم ملی مان در تاشکند و با تک گل سید جلال حسینی دیدار رفت دو تیم را به ثمر رساند. توپی که مسعود شجاعی به او رساند و مدافع پیش تاخته مان در شلوغی محوطه جریمه کار را تمام کرد. این دیدار در سال 2016 برگزار شد.

هشتمین دیدار دو تیم در سال 2017 به عنوان مسابقه برگشت در همان چارچوب (مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه) در تهران برگزار شد. مسابقه ای که ایران در صورت برد به عنوان دومین تیم راه یافته به جام جهانی پس از برزیل جواز ورود به جام جهانی را کسب می کرد. مهدی طارمی و سردار آزمون گلهای تیم ملی را در آن مسابقه زدند تا با نتیجه 0-2 بار دیگر ازبکستان را شکست بدهیم.

نهمین و آخرین رویارویی ایران و ازبکستان پیش از اعزام تیم ملی مان به جام جهانی 2018 بود که آن دیدار هم با نتیجه 0-1 و تک گل روزبه چشمی به پایان رسید. مسابقه ای که در تهران و البته با تیمی متشکل از بازیکنان جوان و امید ازبکستان برگزار شد.

دهمین مسابقه این دو تیم سه شنبه 20 شهریور ماه در تاشکند برگزار خواهد شد. مسابقه ای که البته یک غایب بزرگ به نام سردار آزمون دارد.

طبق این آمار تیم ملی کشورمان در 9 رویارویی قبلی با تیم سرسخت ازبکستان در 7 مسابقه پیروز از زمین خارج شده یک بار تن به تساوی داده و تنها یک باخت رودرروی ازبکستان در کارنامه اش ثبت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس