مهاجرانی

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر کی‌روش واقعاً با پرسپولیس و برانکو لجبازی کند در واقع با خودش لجبازی کرده است.

به گزارش مشرق، حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی 1978 آرژانتین همچنان نظراتش می‌تواند برای فوتبال ما به خصوص در ابعاد ملی راهگشا باشد. با حشمت مهاجرانی گفت‌وگویی در مورد وضعیت تیم ملی در آ‌ستانه بازی دوستانه با ازبکستان به شرح زیر انجام دادیم:

 

* نظر شما در مورد فهرست تیم ملی چیست؟

فکر می‌کنم نظر مربی خیلی مهم است همیشه در اعلام اسامی تیم ملی نقل‌قول و حرف و حدیث زیاد بوده است این مرتبه هم شاهد حضور یک بازیکن از پرسپولیس و 6 بازیکن از استقلال در تیم ملی هستیم که این مسأله می‌تواند انتقادآمیز باشد اما نباید فراموش کنیم که سلیقه مربی مهم است و او بر اساس نیازش بازیکنان تیم ملی را انتخاب و دعوت می‌کند. 

* پیش‌بینی شما از حضور تیم ملی در جام ملت‌ها چگونه است؟

تیم ملی باید بازی‌های تدارکاتی خوبی برای جام ملت‌ها داشته باشد هر چند که زمان زیادی از جام جهانی نمی‌گذرد اما تیم ملی باید خودش را برای جام ملت‌ها خیلی خوب آماده کند و بدانیم که کار خیلی سختی در پیش دارد و جام ملت‌ها را بسیار پراهمیت بدانیم. حریفانی مثل کره و ژاپن، استرالیا، قطر، امارات و عربستان سعودی حریفان قدرتمندی هستند و خودشان را برای این مسابقات بسیار خوب مهیا کرده‌اند. نباید از تیم ملی غافل شویم.

* برخی مدعی هستند که کی‌روش به خاطر لجبازی با برانکو و تنش‌هایی که با این مربی داشت فقط یک بازیکن از پرسپولیس به تیم ملی دعوت کرده است.

اگر واقعاً بخواهیم چنین فرضی کنیم باید بگوییم که کی‌روش به جای لجبازی با پرسپولیس و برانکو با خودش لجبازی کرده است. کی‌روش همیشه می‌گوید باید دست به دست هم دهیم تا یک تیم ملی قدرتمند بسازیم. بنابراین چطور خودش می‌تواند چنین کاری کند؟! اگر حتی چنین فکری به ذهنش خطور کند در واقع باید گفت کی‌روش با خودش لج کرده نه پرسپولیس. همان‌طور که گفتم نقل‌قول‌ها زیاد است و امیدواریم چنین صحبت‌هایی هم فقط در حد نقل‌قول است و آنچه مهم است سلیقه سرمربی است.

* نظر شما در مورد دعوت از سردار آزمون به تیم ملی بعد از خداحافظی‌اش از فوتبال ملی چیست؟

در مورد چنین مسأله‌ای سوابقی هم داشته‌ایم سیدمهدی رحمتی و هادی عقیلی هم از تیم ملی خداحافظی کردند و خود کی‌روش دیگر آنها را به تیم ملی دعوت نکرد. وقتی من فهرست تیم ملی را دیدم از دیدن اسم سردار آزمون در بین بازیکنان دعوت شده تعجب کردم. سردار آ‌زمون بازیکن مستعد و خوبی است اما او از تیم ملی خداحافظی کرده است حالا یا احساسی شده و چنین تصمیمی گرفته یا دلیل دیگری داشته است اما وقتی بازیکنی از تیم ملی خداحافظی کرد دیگر نباید او را به تیم ملی دعوت کنیم. من مصاحبه‌های سردار آزمون را خواندم خودش چند بار تأکید کرد که از تیم ملی خداحافظی کرده است البته که آزمون لیاقت و شایستگی حضور در تیم ملی را دارد. تمام فاکتورهای مناسب یک بازیکن خوب را دارد ولی او از تیم ملی خداحافظی کرد.

* پس دعوت دوباره او به تیم ملی را منطقی نمی‌دانید؟

 آزمون در صورتی که بتواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای رسانه‌ها بیاورد و علت خداحافظی‌اش را تشریح کند شاید بتواند دوباره به تیم ملی برگردد.

* نظرتان در مورد بازی دوستانه روز سه‌شنبه با ازبکستان چیست؟

ازبکستان تیم خیلی خوبی است و شباهت زیادی به فوتبال ما دارد، تیم ملی ما هم لژیونرهای زیادی دارد، تعداد زیاد این لژیونرها می‌تواند در جام ملت‌ها یک وزنه خوب برای فوتبالمان در جام ملت‌ها باشد. ما 14، 15 لژیونر داریم اما واقعیت این است که نتیجه هر مسابقه در درون زمین و با توجه به شرایط روز رقم می‌خورد هر چند روی کاغذ در بازی با تیمی مثل ازبکستان یا برخی حریفان دیگر پیروز هستیم اما شرایط مسابقه خیلی مهم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    3 0
    امیری و محرمی از پرسپولیس رفته اند و سیدجلال سنش بالا رفته. بیرانوند هم که دعوت شد. نکنه باید توپ جمع کنهای پرسپولیس هم برن تیم ملی؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس