عمار حکیم نمایه

پس از ائتلاف‌های سائرون و الفتح عراق، جریان عمار الحکیم نیز با نخست‌وزیری مجدد «حیدر العبادی» مخالفت کرد.

به گزارش مشرق، جریان حکمت ملی عراق به ریاست «عمار الحکیم» امروز (یکشنبه 9 سپتامبر)، اعلام کرد که با نخست‌وزیری مجدد «حیدر العبادی» به دلیل شکستش در مدیریت پرونده حوادث بصره، مخالف است.

«علی البدیری» از رهبران این جریان در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومة» اظهار داشت: جریان حکمت از همان ابتدا هیچ نامی را برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی نکرده بود و از هیچ یک از نامزدهای این پست نیز حمایت نکرد بلکه اعلام کرده بود که همان مشخصاتی را که مرجعیت برای این پست اعلام کرده، مد نظر دارد.

وی افزود: العبادی، دارای آن مشخصات نیست و به همین دلیل از سوی ما مردود است به‌ویژه پس از آنکه ناکامی او و دولتش در مدیریت پرونده بصره ثابت شد.

  البدیری افزود: هیچ‌یک از اسامی مطرح در عرصه سیاسی کشور برای تصدی پست نخست‌وزیری آینده، دارای مشخصات و ویژگی‌هایی که مرجعیت دینی آنها را برشمرده نیست.

بیشتر بخوانید:

العبادی پایان یافت؟

العبادی برای جلب موافقت ترامپ به آمریکا می‌رود

این عضو جریان حکمت ملی عراق از کلیه گروه‌های سیاسی از جمله سائرون و الفتح خواست تا منافع حزبی و شخصی را کنار بگذارند و از آن برای برون‌رفت کشور از بحران‌های متعدد صرف‌نظر کنند. عراق اکنون در مرحله خطرناکی است و باید کلیه تلاش‌ها و دیدگاه‌ها یکپارچه شود.

پیش از جریان حکمت ملی، ائتلاف‌ الفتح به ریاست «هادی العامری» و ائتلاف «سائرون» به رهبری «مقتدی صدر» خواستار برکناری العبادی از پستش به دلیل حوادث بصره شده بودند.

از روز جمعه پیش، تشدید ناآرامی‌های بصره، تظاهرات ضد فساد و ناکارآمدی دولت به آتش کشیدن ساختمان‌های احزاب و مراکز دیپلماسی، کشیده شده است. فساد، بیکاری و بحران آب و ناتوانی دولت در پاسخ به مطالبات مردم، اصلی‌ترین مسائلی است که دولت العبادی نتوانسته راه‌حلی برای آنها بیابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس