ابوالفضل قناعتی

قناعتی: معتقدم حیف است شهرداری با بودجه فرهنگی قابل توچه خود درشهری چون تهران که ام القرای کشورهای اسلامی منطقه به شمار می رود نمک سفره های عزداری حسینی را از عاشقان آن حضرت دریغ کند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه نمی توان پذیرفت که اعضای شورا بودجه ای برای محرم قائل نشوند، گفت :مسائل فرهنگی در دوره پیشین شهرداری تهران بسیار حائز اهمیت بود، بنحوی که بودجه ای نزدیک به دو هزار میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی و دینی اختصاص داده شده بود. اینکه میزان بودجه فرهنگی در دوره جدید مدیریت شهری کاهش یافته ممکن است صحیح باشد اما نمی توان به هیچ وجه پذیرفت که حمایت از موضوعات دینی بخصوص عزاداری حسینی در دستور کار شورا و شهرداری و در بودجه تعریف شده تبیین شود.

بیشتر بخوانید:

پشت‌پرده تخریب "قالیباف" توسط اصلاح‌طلبان

قناعتی: شورای شهر پاسخگوی انتخاب دومین مدیر شهر تهران باشد

قناعتی: تهران با چالش مدیریتی مواجه می‌شود

قناعتی با بیان اینکه در کنار کالبد شهر باید به روح آن نیز توجه داشت افزود: اولویت بندی بودجه فرهنگی شورای شهر خواست همه شهروندان و مردم شیعی و ولایتمدار است. نمی توان پذیرفت که بودجه فرهنگی شهری صرف سایر حوزه ها شود، اما سهمی از آن به عزای حسینی (ع) اختصاص داده نشود. بی شک ارتقای سطح اعتقادی مردم با توجه به افزایش هجمه های دشمن در رسانه ها و فضای مجازی بسیار مهم است. مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبراگان براین موضوع تاکید کردند که دشمن در حال تهاجم بر افکار عمومی بخصوص بر قشر جوان است, از این رو آنچه در حوزه فرهنگی به عنوان بودجه تعریف شده باید در خدمت شعائر الهی قرار داده شود. مدیران شهری باید در کنار کالبد زنده شهر به روح آن نیز توجه داشته باشند, مسلما در کنار فعالیت های عمرانی که متاسفانه متوقف شده فعالیت های فرهنگی نیز سلیقه ای اداره می شود واین موضوع به هیچ وجه به صلاح شهروندان نیست. بهتر است اعضای شورای شهر به این موضوع و به این سوال پاسخ دهند که ایا هزینه کرد بودجه فرهنگی در حوزه هایی مثل موسیقی و ...( هر چند که موسیقی نیز بخشی از نیاز فرهنگی است نه تمام آن ) به صلاح و رستگاری جوانان منتهی می شود یا حمایت از فعالیت های دینی چون برگزاری عزای حسینی در دهه های محرم و صفر؟

قناعتی با تاکید بر بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی در خصوص محرم و صفرخاطر نشان شد: آیا فراموش کردیم که امام خمینی (ره) بر این موضوع تا چه اندازه تاکید داشتند که هر چه داریم از محرم و صفر است؟ آیا  پیروزی ما برگرفته از عاشورای امام حسین علیه السلام نبود؟ اینکه دشمن در فضای مجازی در راستای فعالیت های ضد فرهنگ اسلامی بسیار سرمایه گذاری می کند بسیار مشهود است بنابراین چرا ما به نیازهای فرهنگی اسلامی مان توجه نکنیم وبه آنها بها ندهیم؟ آیا چنین رفتارهایی همراهی با دشمن نیست؟ آیا اولویت جامعه ما به عنوان یک جامعه اسلامی – شیعی تبیین آموزه های حسینی در کشوری نیست که هر چه دارد از محرم و صفر است؟

وی حمایت شهرداری را از هیات های حسینی به اندازه خرج نمکدان های هایت عنوان کرده افزود: بنده معتقدم با توجه به تعدد هیات ها و استقبال کنندگان از برنامه های عزاداری آنچه توسط شهرداری به هیات ها کمک می شود به اندازه خرج نمکدان هایشان است. بسیاری از هیات ها دهه های اول و دوم و برخی نیز تا پایان محرم و صفر برخی از شب ها از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند آیا با اهدای یک میلیون تومان کمک از سوی شهرداری که  به اندازه خرید یک عدد گوسفند هم نمی شود می توان از چنین حمایتی غفلت کرد یا آن را به این اندازه بزرگ شمرد؟ بنده معتقدم حیف است شهرداری با بودجه فرهنگی قابل توچه خود درشهری چون تهران که ام القرای کشورهای اسلامی منطقه به شمار می رود نمک سفره های عزداری حسینی را از عاشقان آن حضرت دریغ کند. شایسته اعضای شورای شهری که در شورایی با پسوند اسلامی مدیریت شهر را برعهده گرفته اند نیست که چنین تصمیم گیریهای ضد فرهنگ دینی داشته باشند. اگر بودجه ای برای موضوعات فرهنگی نداشتند شاید این مساله قابل قبول بود اما بنده به عنوان یک فرد مطلع می دانم بودجه  ای هست, خرج نکردن بخشی از آن برای موضوع مهمی چون عزاداری حسینی جفای دیگری به مردم ولایی و عاشقان امامت به شمار می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس