فیلم/ تخریب وحشیانه کنسولگری ایران در بصره!

عضو شورای استانداری بصره با کم‌اهمیت دانستن نشست امروز پارلمان عراق تاکید کرد نخست‌وزیر عراق خود بخشی از توطئه جاری علیه این استان است.

به گزارش مشرق، شورای استانداری بصره عراق از اهمیت نشست فوق‌العاده امروز پارلمان درباره وضعیت این استان کاست و تاکید کرد که نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

«غانم حمید» از اعضای شورای استانداری بصره در گفت‌وگو با وبگاه عراقی «المعلومه» اظهار داشت: نمی‌توان به نشست امروز پارلمان که به بررسی اوضاع  استان بصره میپردازد امید داشت.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست‌های «حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح گفت که وی بخشی از توطئه‌ای است که بصره با آن مواجه  است. العبادی به دلیل امروز و فردا کردن در اجرای وعده‌هایش، مسئول کلیه خرابکاری‌های صورت گرفته در این استان است.

بیشتر بخوانید:

جلسه اضطراری پارلمان عراق برای تحولات بصره

این عضو شورای استانداری بصره افزود: دولت بیش از 4 ماه است که وعده داده، مشکل بیکاری را رفع و آب شرب موردنیاز را تامین کند؛ اما به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده و این مسئله نارضایتی مردم و سوء استفاده برخی کشورهای بیگانه برای اجرای برنامه‌های خرابکارانه را به همراه داشت.

امروز قرار است نشست فوق‌العاده پارلمان جدید عراق برای رسیدگی به وضعیت استان بصره تشکیل شود و هیأت دولت عراق نیز اکنون در حال برگزاری نشستی اضطراری در همین‌ رابطه است.

ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق که از اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات در این شهر از سه‌شنبه هفته گذشته شدیدتر شده بود، در روزهای اخیر بشدت به خشونت کشیده شده است. این ناآرامی‌ها طی یک هفته اخیر 11 کشته و ده‌ها زخمی به همراه داشته است.

ساکنان استان بصره که شمار آنها به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد، به سوء خدمات دولتی اعتراض دارند. خدمات در آب‌رسانی، برق رسانی و بهداشتی دچار مشکل است و مردم به نرخ بالای بیکاری نیز معترض هستند.

اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در این استان، تنها در روز جمعه دو کشته و 45 زخمی به همراه داشته است. آتش زدن بیمارستان آموزشی، شنیده شدن صدای انفجار مهیب در نزدیکی تظاهرات، حمله برخی افراد ناشناس به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره و به آتش کشیدن آن  با وجود اعلام حکومت‌نظامی در این شهر، موجب تشدید ناآرامی در بصره شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس