آتش زدن کنسولگری ایران در بصره

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که بعد از تعرض به سفارت ایران در شهر بصره عراق صادر شده بدون اسم بردن از ایران، آنچه «خشونت علیه دیپلمات‌ها» خوانده شده را محکوم کرده است.

به گزارش مشرق، در پی تعرض شامگاه جمعه به کنسولگری ایران در شهر بصره عراق، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد شنبه (به وقت تهران بدون اسم بردن از ایران، «خشونت علیه دیپلمات‌ها» را محکوم کرده است. 

رسانه‌ها شامگاه جمعه از تعرض گروهی از افرادی که «معترضان» خوانده شده‌اند به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره خبر دادند. تصاویر منتشر شده حاکی است مهاجمان کنسولگری ایران در این شهر را به آتش کشیده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

واکنش العبادی به آتش‌زدن کنسولگری ایران

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه نوشته است: «ذیل قانون اساسی عراق، حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و وظیفه محافظت از اموال عمومی و خصوصی با یکدیگر ارتباطی تنگاتنگ دارند. ایالات متحده، خشونت علیه دیپلمات‌ها، از جمله رویداد امروز در بصره را محکوم می‌کند. ما از تمامی طرف‌ها از جمله نیروهای امنیتی و معترضان می‌خواهیم حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و محفاظت از دیپلمات‌ها و اماکن آنها را حفظ کنند.»

ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق که از اعتراضات به وضعیت نامناسب خدمات در این شهر از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد در روزهای اخیر به شدت به خشونت کشیده شده است. این ناآرامی‌ها تا کنون ۹ کشته و ده‌ها زخمی به جا گذاشته است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ج د ا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 2
    آمریکا و اسرائیل و عربستان و امارات خودشان مایه ناامنی و آشوب در بصره هستند و قصدشان تفرقه میان ایران و عراق است ///
  • BG ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 1
    یعنی کار ما نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس