کد خبر 890942
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
پامپئو

هیأت مذاکره کننده پاکستان در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد اسلام‌آباد نمی‌تواند به تمام خواسته‌های واشنگتن پاسخ مثبت بدهد.

به گزارش مشرق، هیأت مذاکره کننده پاکستان در دیدار با «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد اسلام‌آباد نمی‌تواند به تمام خواسته‌های واشنگتن پاسخ مثبت بدهد.

«عمران‌خان» نخست وزیر، «قمرجاویدباجواه» فرمانده ارتش و «شاه‌ محمود قریشی» وزیر امور خارجه از اعضای مهم تیم مذاکره کننده پاکستان با هیأت سیاسی آمریکا به سرپرستی مایک پامپئو بودند.

«جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش، «آلیس ولز» نماینده آمریکا در آسیای جنوبی و مرکزی همچنین «زلمی خلیل‌زاد» مشاور وزیر امور خارجه در امور افغانستان و پاکستان پمپئو را در این مذاکرات همراهی کردند.

بیشتر بخوانید:

مواضع محکم پاکستان در مقابل آمریکا

هیأت‌های مذاکره کننده در زمینه همکاری برای صلح در افغانستان و تعلیق کمک‌های آمریکا به پاکستان به تبادل نظر با یکدیگر پرداختند اما نتوانستند به توافق قطعی برسند.

شاه‌محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این مذاکرات تأکید کرد که آمریکا باید بدهی خود را به پاکستان بپردازد البته ما نیازی به این پول نداریم.

وی افزود: برای ادامه همکاری در زمینه افغانستان، آمریکا باید برای کاهش تنش در مرزهای شرقی و هند، پاکستان را همراهی کند.

قریشی تأکید کرد: پاکستان مانند آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم گام برمی‌دارد بنابراین واشنگتن دست از اتهام زنی به اسلام‌آباد بردارد.

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در پاسخ به سوال نمایندگان آمریکا درباره امید وی به ادامه همکاری با آمریکا گفت: یک بازیکن همیشه امیدوار است.

خان تأکید کرد: بازیکن زمانی که وارد میدان مسابقه می‌شود امید دارد که پیروز شود بنابراین بازی هنوز ادامه دارد و باید ببینیم چه کسی پیروز خواهد شد.

عمران‌خان مواضع قبلی خود درباره افغانستان را تکرار کرد و اظهار داشت: جنگ راه‌حل مشکلات این کشور نیست و فقط با مذاکرات جامع می‌توان صلح برقرار کرد.

مایک پامپئو در این دیدار تأکید کرد: برای صلح در افغانستان طبق خواسته عمران‌خان موضوع مذاکره مستقیم با طالبان را بررسی خواهد کرد.

پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته برای سفر یک روزه و دیدار با مقامات پاکستانی وارد اسلام‌آباد شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در فرودگاه «نورخان» مورد استقبال هیأت سیاسی پاکستان قرار گرفت اما هیچ یک از مقامات بلند پایه حتی وزیر امور خارجه در این هیأت حضور نداشتند.

پامپئو در گفت و گو با رسانه‌ها اعلام کرد امیدوار است بتواند پاکستان را برای همکاری جهت برقراری صلح پایدار در افغانستان راضی کند.

وی افزود: با اینکه آمریکا کمک مالی به پاکستان را متوقف کرده است اما امیدوار است اسلام‌آباد با فراموش کردن این موضوع و اختلافاتی که در گذشته پیش آمد همچنان واشنگتن را همراهی کند.

در آستانه سفر وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان، بهانه‌جویی‌های واشنگتن برای فشار به اسلام‌آباد بیشتر شده است.

بعد از انتخاب عمران خان به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان یکی از پر چالش ترین موضوعات پیش روی نخست وزیر جدید این کشور و دستگاه سیاست خارجی آن، چگونگی ارتباط و تعامل با دولت آمریکا می باشد.

نوع ارتباط با آمریکا از سوی دولت جدید پاکستان بر روابط این کشور با سایر کشورهای منطقه از جمله همسایگان به ویژه ایران تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس