کد خبر 890909
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
محمود قریشی

وزیر خارجه پاکستان که روز گذشته میزبان همتای آمریکایی خود بود اعلام کرد: ما تمام آنچه نیاز بود را به مسئولین آمریکایی گوشزد کردیم.

به گزارش مشرق به نقل از ای آر وای نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان پس از پایان سفر یک روزه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به کشورش گفت: ما تمام آنچه نیاز بود را به سران آمریکا اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: آنها باید بدانند که ما نیز مانند آنها تلاش میکنیم با تروریسم مبارزه کنیم، البته تنشهای موجود پس از سفر مایک پامپئو کمتر شده است ولی انکار نمیکنیم که ممکن است در آینده نیز روابط ما با آنها با چالش مواجه شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس‌جمهور جدید پاکستان کیست؟

شاه محمود قریشی با اشاره به امتناع آمریکا از پرداخت بدهی خود به پاکستان گفت: از قبل مشخص شده بود که در این رابطه با وزیر خارجه آمریکا صحبتی نشود، البته آنها باید بدانند که ما نیازی به پولهای آنان نداریم.

وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: یکی از تاکیدات جدی ما به پامپئو این بود که کشورش دست از اتهام زنی بیاساس بردارد زیرا این اتهام زنیها کار را به جایی نخواهد رساند.

وی افزود: ما به حکام آمریکایی گفته ایم که اگر در خصوص افغانستان از ما کمک میخواهند باید برای مدیریت مرزهای شرقی ما که با هند است از طریق دولت دهلینو با ما همکاری کنند.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف اضافه کرد: متاسفانه هند دائما به سوی مرزهای پاکستان تجاوز میکند و با شلیک گاه و بیگاه باعث مرگ مرزنشینان پاکستانی میشود، ما این مشکل را در وزارت خارجه بررسی کرده و راه حل مناسبی برای آن در نظر میگیریم.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار آمریکایی که سازمانهای اطلاعاتی پاکستان را طراح سیاستهای خارجه این کشور عنوان کرده بود، گفت: سیاستهای خارجه پاکستان در وزارت خارجه شکل میگیرد ولی من انکار نمی کنم که از مشاوره سازمانهای اطلاعاتی خود استفاده میکنیم، آیا وزارت خارجه شما از مشاوره سی آی ای و پنتاگون استفاده نمیکند؟ هدف اصلی ما پیشرفت پاکستان است نه منافع شخصی.

گفتنی است روابط میان پاکستان و آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ با چالشهای جدی مواجه شده است و کاخ سفید علی رغم ادعاهای بسیار نتوانسته سیاست مناسبی در خصوص منطقه جنوب آسیا در پیش بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    1 0
    مواظب باشید چون پنجابی جماعت عادت دارند که هم از توبره بخورند هم از آخور حالا معلوم نیست کجای کارشون با آمریکا و عربستان گیره که هر لحظه دم از ایران میزنند.
  • MOHAMAD IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    1 1
    پاکستان : بیشترین استفاده کننده از سایت های پورن در دنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس