کد خبر 890420
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
حاشیه های وزیر بهداشت

همراه یکی از بیماران مدعی است در روز جمعه‌ای که مادرش قرار بوده توسط حسن قاضی‌زاده هاشمی تحت عمل جراحی قرار بگیرد، وی به همراه رئیس‌جمهور در توچال بوده اما با اظهارات متناقض مجهول‌تر شده است.

به گزارش مشرق، انتشار گزارشی در یک روزنامه محلی درباره عمل نکردن چشمان یک بیمار توسط قاضی‌زاده هاشمی علی‌رغم اینکه در برگه عمل نام وی نوشته شده بوده، و متعاقب آن اظهارنظرهای متناقض مسئولین باعث به وجود آمدن واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی شد.

* پرده اول؛ چه کسی چشم مادرم را عمل کرد

چند روز پیش روزنامه باختر، گزارشی را با عنوان «یک سوال از وزیر بهداشت:‌چه کسی به نام شما جراحی می‌کند»منتشر کرد.

در این گزارش همراه بیمار مدعی شده است که در تاریخ جمعه (۱۳۹۷/۴/۱) تیرماه امسال به بیمارستان نور در خیابان ولیعصر تهران با محوریت پزشک معالج آقای دکتر هاشمی مراجعه کرده ، ساعت 7 صبح آماده عمل شده و طبق گزارشات بیمارستان، عمل ساعت 8 صبح توسط آقای هاشمی آغاز و ساعت 8:15 به پایان رسیده است.

این فرد می‌گوید: در حالی بیمارستان این ادعا را می‌کند که تصاویری از آقای هاشمی منتشر شده که نشان می‌دهد او در این تاریخ(جمعه) به همراه رئیس‌جمهور در توچال بوده است.

وی همچنین مدعی است که برخلاف منشور حقوق بیمار که اعلام می دارد که بیمار قبل از عمل جهت معاینات و نیز هنگام انجام عمل و همچنین بعد از عمل باید دسترسی آزاد به پزشک معالج داشته باشد اما مادر وی نه برای معاینات اولیه و نه حین انجام عمل و نه بعد از عمل آقای هاشمی را ندیده اند!

این فرد با انتقاد از واحد رسیدگی به شکایات بیمارستان مذکور، عنوان کرده حتی اگر یکی از بیمارانی که آن روز توسط آقای هاشمی عمل جراحی داشتند، بگوید که آقای دکتر هاشمی را دیده از شکایت خود صرف نظر می‌کند.

* پرده دوم ؛ گره‌خوردن ماجرا

در پی این گزارش زارع‌نژاد، مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: برخلاف ادعاها که با اطلاعات ناقص و متاسفانه رویکرد تخریبی مطرح شده، همراهی وزیر بهداشت با رییس جمهور در پیاده‌روی توچال در صبح زود روز پنجشنبه و نه جمعه صورت گرفته است و بیمار یاد شده توسط دکتر هاشمی صبح جمعه مورد عمل جراحی قرار گرفته و مستندات مربوطه نیز در بیمارستان چشم پزشکی موجود است.

زارع‌نژاد در این مطلبی که «وبدا» منتشر کرده، همچنین تاکید کرد که مطلب منتشر شده در روزنامه باختر و بازنشر آن در شبکه های اجتماعی با عنوان «چه کسی بجای شما عمل می کند؟» کذب محض است.

* پرده سوم؛ واعظی: ما روز جمعه توچال رفتیم

اما  برخلاف اظهارات زارع‌نژاد، محمود واعظی رئیس دفتر رییس‌جمهور در روز سوم تیرماه (در حاشیه ختم حجت الاسلام حسینی) و در واکنش نسبت به تصاویر منتشر شده از رئیس‌جمهوری و وزیر بهداشت در مجموعه توچال، گفته بود که ما روز جمعه ٦ صبح کوه رفتیم این اولین بار هم نیست و وقت‌هایی روز جمعه به کوه می‌رویم؛ چرا باید انتقاد شود؟ آیا اینکه کسی ٦ صبح که بقیه در منزل خود خواب هستند به کوه برود اشکال دارد؟


* پرده چهارم ؛ تایید صحبت‌های واعظی توسط مسئولان توچال 

هرچند پس از انتقادات مردم به توچال رفتن روحانی در شرایط بد اقتصادی، خبر تله‌کابین سوار شدن تعدادی از اعضای هیات دولت از خروجی‌ سایت مجموعه توچال حذف شد اما یکی از مسئولان مجموعه توچال حضور روحانی، واعظی و قاضی‌زاده هاشمی در تاریخ جمعه اول تیرماه را تایید کرد.

خبر حذف شده از خروجی سایت مجموعه توچال

* پرده پنجم؛ ورود به حیطه حقیقی با امکانات حقوقی

یکی از انتقادات به وزارت بهداشت، ورود به حیطه عملکرد حقیقی سیدحسن قاضی زاده هاشمی است.موضوعی که حسین دهباشی سازنده فیلم انتخاباتی حسن روحانی هم در زمان شکایت قاضی زاده به آن اشاره کرده بود، دهباشی انتقاد کرده بود که چرا در بین دعوای دو فرد حقیقی از امکانات بیت‌المال استفاده می‌شود، موضوعی که در این باره هم وارد است.

چرا مشاور وزیر بهداشت باید در موضوع شخصی(حقیقی) اظهارنظر کند؟ به عبارت دیگر چرا وقتی یک بیمار از محل کار خصوصی دکتر هاشمی شکایت دارد، تریبون رسمی و دولتی وزارتخانه  پاسخ وی را می‌دهد؟

پرده ششم؛ دوشغله بودن یا نبودن!

این اتفاقات درحالی صورت گرفته که علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندی پیش در مورد تخلف دو شغله بودن و اینکه شامل حال وزیر بهداشت نیز می‌شود یا خیر، گفته بود: اگر وزیر بهداشت در قبال فعالیت در بخش خصوصی پول نگیرد و برای رضای خدا باشد دو شغله محسوب نمی‌شود و مشکلی نیست؛ ولی اگر خلاف این باشد و پول بگیرد، دو شغله محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس