کد خبر 890300
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
افشانی نمایه

عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در روز گذشته شاهد کلیپی بودیم که گوش پسرک زباله‌گردی در منطقه ۳ توسط افرادی بریده شده است که در این زمینه و با توجه به تذکرات قبلی بنده سوال از شهردار را مطرح می‌کنم.

به گزارش مشرق، الهام فخاری در جریان هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن ابراز ناراحتی و گریه از اقدام روز گذشته و بریدن گوش یک پسر زباله‌گرد در فرآیند جمع‌آوری پسماند در منطقه 3 اظهار کرد: بنده از شهردار تهران سوال دارم تا کی ما باید شاهد اینگونه اقدامات در شهر باشیم.

وی تصریح کرد: تذکراتی را در گذشته به صورت مکتوب از طرف خودم و سایر اعضا به شهردار تهران داده‌ایم اما هیچ اقدامی در خصوص بحث فرآیند جمع‌آوری زباله صورت نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دستور جهانگیری برای برخورد با مامور گوش‌بر شهرداری

فخاری همچنان که بغض گلویش را گرفته بود گفت: چه کسانی باید از آدم‌های خاکستری حمایت کنند و اگر ما صدای مردم باشیم چه کاری را می‌خواهم انجام بدهیم؟

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: ما به عنوان نماینده مردم در شهر تهران وظیفه داریم به این موارد توجه داشته باشیم و نباید این موضوعات را به دیگران حواله بدهیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که مسئولیت جمع‌آوری و پیگیری پسماند از حیطه اختیارات شهرداری تهران است.

وی با بیان اینکه شیوه جمع‌آوری پسماند در شهر تهران با مشکلات بسیاری همراه است گفت: ما باید از شیوه جدید نه در سایر کشورها بلکه در سایر شهرهای خودمان الگوبرداری و جایگزین فرآیند جدید کنیم.

فخاری گفت: ما در برابر بریده شدن گوش این کودک زباله‌گرد چه پاسخی داریم؟ در حالیکه ما به مردم اطمینان دادیم و در برابر خداوند سوگند یاد کردیم و چه کسی باید صدای این پسرک زباله‌گرد باشد؟

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت جمع‌آوری پسماند باید اصلاح شود گفت: حتما حاشیه اجتماعی نیز دارد که باید به آن نیز توجه شود و تا جایی که این کالای کثیف به این سبک و سیاق در شهر جمع‌آوری شود ما شاهد باندبازی‌ها و مافیا در این کالا خواهیم بود هر چند که ما بگوییم که این اتفاق در منطقه 3 توسط پرسنل رسمی شهرداری صورت نگرفته اما پیمانکار بوده که آن هم باید پیگیری بررسی شود.

وی با یادآوری حادثه احد و صمد در ماه‌های گذشته گفت: یادتان هست بوی سوختگی آن بچه‌ها را؟ ما نباید آنها را فراموش کنیم.

فخاری گفت: در پی آن اتفاق باندهای مافیای زباله و پسماند چند وقتی را مخفیانه فعالیت خود را ادامه دادند و در نهایت نیز باز مجددا به صحنه بازگشتند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گفت: شهرداری موظف است تغییر رویه‌ای را در بحث جمع‌آوری و ساماندهی پسماندهای تهران داشته باشد. برخی دوستان به من می‌گویند حوزه پسماند خطرناک است و نباید در این حوزه صحبت کنید اما من به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر به شهردار تهران تذکر می‌دهم و می‌خواهم به صورت جدی در این موضوع ورود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس