کد خبر 890177
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
محمدرضا پورابراهیمی نمایه

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از ارایه اصلاحیه مالیات بر ارزش افزوده به صحن علنی مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: از سال ۹۶ تا به امروز، ۱۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی شده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی گفت: لنگر تصمیمات کلان اقتصادی ایران به مسائل ارزی گره خورده است، این در حالی است که اکنون با حضور رئیس کل بانک مرکزی باید مسائل ارزی را مورد بحث قرار داد.

بیشتر بخوانید:

دیوار بلندنظام بانکی؛ مانع عدالت مالیاتی

۷۰ درصد طلافروشان کمتر از کارمندان مالیات دادند +جدول

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم حضور رئیس کل بانک مرکزی در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی افزود: جلسات تشریفاتی نیست که وزرا و اعضای کابینه حضور نیابند.

وی تصریح کرد: باید مسائل مالیاتی را به نحوه مناسبی پیگیری کرد، به نحوی که هر کس که مصرف بیشتری دارد، مالیات بیشتری بپردازد و در مقابل، تولید بیشتر مالیات کمتری را به دولت پرداخت نماید، این در حالی است که اصلاح مالیات بر ارزش افزوده هفته آینده به صحن علنی خواهد رفت.

پورابراهیمی با تاکید بر ضرورت شفافیت اطلاعاتی خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تا به امروز، به واسطه استفاده از ظرفیت قانونی بررسی تراکنش های بانکی، ۱۶ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و حقوق دولتی از افرادی که برای یک بار هم مالیات نداده بودند، دریافت شد.

بر اساس این گزارش، شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی با کاهش ۵ درصدی نرخ مالیات شرکتهای حقوقی موافقت کرد. قرار است جزئیات این طرح، در کمیسیون تخصصی دولت، به تصویب برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس