طوال (2).jpg

عملیات گسترده نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای باز پس گیری گذرگاه «الطوال» در شمال استان حجه و مرزهای مشترک با عربستان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی شمال غرب یمن حاکیست، عملیات گسترده نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله برای باز پس گیری گذرگاه «الطوال» در شمال استان حجه و مرزهای مشترک با عربستان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی پس از درگیرهای سنگین و نفس گیر موفق شدند چند پایگاه نیروهای شورشی را به کنترل دربیاورند؛ این پایگاه ها توسط رژیم آل سعود به انواع تجهیزات نطامی مجهز شده بود.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در جریان درگیری ها برای پاکسازی این پایگاه ها موفق شدند مقادیر زیادی تجهیزات سبک و سنگین نظامی ساخت کشورهای آمریکا و چین را منهدم کنند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی به نزدیکی گذرگاه «طوال» در مرزهای مشترک با استان جیزان عربستان رسیده اند، افزود: نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله درصدد هستند ارتفاعات منطقه را بازپس بگیرند تا بر گذرگاه اشراف کامل پیدا کنند.

به گزارش مشرق، صدها تن از نیروهای شورشی با پشتیبانی جنگنده های رژیم آل سعود، حملاتی را از سمت استان جیزان و مناطق مرزی مشترک برای دور کردن نیروهای یمنی از گذرگاه «طوال» انجام دادند.

نیروهای یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات هوایی در مقابل نیروهای شورشی مقاومت کردند و اشراف کامل آنان بر منطقه باعث شد، پیشروی ها پس از ۵ ساعت درگیری سنگین، متوقف شود.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در ادامه عملیات معکوسی را انجام دادند و توانستند نیروهای شورشی را در منطقه زمین گیر کنند و آنان را به سمت گذرگاه «طوال» مجبور به عقب نشینی کنند.

نیروهای یمنی در جریان درگیری ها حدود ۴۰ تن از نیروهای شورشی را کشته و زخمی کردند؛ ۳ خودروی نظامی نیروهای شورشی هم در این درگیری ها هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در جریان درگیری ها یک پهپاد شناسایی نیروهای شورشی را هم هدف قرار دادند و منهدم کردند؛ این پهپاد ساخت کشور چین و از مُدل CH-۴  است.

از محور مرکزی منطقه «حیران» و جنوب غرب بخش «حرض» در شمال غرب استان الحجه خبر می رسد، درگیری سنگین میان نیروهای یمنی و نیروهای شورشی همچنان در جریان است و مناطق میان طرفین دست به دست می شود.

اگر منطقه حیران سقوط کند، نیروهای یمنی در منطقه «حرض» از سه محور محاصره می‌شوند؛ ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی با کمک نیروهای شورشی در تلاش است مناطق شمال غرب و شمال استان حجه را به طور کامل اشغال و به استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) نفوذ کند.

در حال حاضر، بخش هایی از شمال غرب و شمال استان حجه از جمله «صحرای میدی، بندر میدی، حومه جنوب گذرگاه طوال و بخش های غربی و مرکزی حیران» تحت اشغال نیروهای شورشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بازنشسته MI6 GB ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    9 4
    طرح مبتكرانه و دقيقي كه بنده جهت حمله به ايران به جيمز متيس ارائه دادم به شرح زير است : توجه : به دليل مسائل امنيتي فقط چكيده اي از نقشه عملياتي طرح ميشود : 12 ناو هواپيمابرمان در خليج فارس با 600 فروند F35 هر كدام 600 تقسيم بر 12 مساوي با حداكثر 25 دقيقه براي هر 600 تيك آف مجموع ، تقسيم ايران به سه كمربند عرضي و سوخت گيري هوايي در افغانستان و پاكستان و بازگشت به ناو ها پس از بمباران مناطق هر سه كمربند عرضي ، مثال : آذربايجان غربي ، كردستان ، تهران و . . . در يك كمربند با 200 فروند ، در عرض نصف روز نفستونو ميبريم ، مراحل دقيق عمليات شامل نيرو هاي زميني و پيشروي مستقيم در خاك ايران هم بماند براي بعد ، تا درودي ديگر بدرود .
    • دیدگا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      3 7
      خوب شد بازنشسته شدی وگرنه الان معلوم نبود کجا داشتی آتیش میسوزوندی!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    6 2
    آخه مگه ميشه اين همه هر روز اخبار پيشروي؟؟!! اينجوري خيلي وقت پيش بايد پايتختشونو ميگرفتين پس مشخصه فقط اخبار دروغ پخش ميشه
    • US ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      2 8
      مسلمون حالا خوبه جزئیات کامل میدن و نقشه هم میگذارن. من که یه خواننده عادی خبرم متوجه میشم. خیلی رسانه ها فقط یک مشت خبر می زنند که هیچ وقت کسی متوجه نمیشه و نمی تونیم اعتماد کنیم اما اینجا مشخصه حرفه ای هستن و دقیق.با این که موافق شون نیستم اما واقعا منبعی خوبی هستن
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    10 4
    بخدا مردتر از انصارالله نداریم
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    5 5
    سپاه هم باید از این ماشین ها بسازه البته شاید هم ساخت و تکنلوزی را کم کم به خودور سازی های بدرد نخور منتقل کنه
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    7 3
    توی عکس باید به اون اَخوی ای که داره با یه بطری آب معدنی آتیش به اون بزرگی رو خاموش میکنه، جایزه داد !! یه تیر خلاص بزنید بهش راحت بشه ازین زجر دنیوی !!
  • علی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    8 9
    این نکته واقعا جالبه که از بررسی جنگ یمن واقعا ادم پی میبره که تجهیزات مدرن چقد میتونن توی جنگ نامتقارن آسیب پذیر باشند، مثلا همین پابرهنه های یمنی اگه موشکهای هدایت شونده در تعداد بالا یا مثلا پهبادهای مسلح درست درمون یا یه توپخانه متوسط رو حداقل داشتند چقد عربستان توی این جنگ در موضع ضعف قرار میگرفت، حالا ایران که انبوه تسلیحات و نظامیان و ارتش کاربلدی رو داره واقعا فک نمیکنم کشوری بتونه به آسونی از پا دربیارتش.
  • حسین PL ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    6 5
    درد و بلاتون بخوره تو سر لیبرالهای ایران. لیبرالها که به ظاهر ایرانی هستند دارند به کشور صدمه میزنند ولی رزمندگان یمنی که هزاران کیلومتر با ایران فاصله دارند دارند از انقلاب اسلامی و بالطبع اون مردم ایران دفاع میکنند.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    7 2
    یا قاصم الجبارین
  • ناشناس IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    3 6
    تیتر اول مشرق همیشه سوریه و یمن و .....هست تو کشور خودمان هیچ خبری نیست همه در رفاه اسایش دارند زندگی میکنند یا اونها برای مشرق مهمترند
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      1 0
      آیا می خواهی سکوت مرگ بار افساد طلبان بنفع عربستان و اسرائیل و غیره رو توجیح کنی و مشرق را دلسرد ؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    25 0
    باید سلاحهای سبک به یمن برسونیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس