حیران (4).jpg

رزمندگان یمنی عملیات گسترده ای را برای باز پس گیری گذرگاه « الطوال» علیه نیروهای شورشی در شمال استان حجه و مرزهای مشترک با عربستان انجام دادند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی شمال غرب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گسترده ای را برای باز پس گیری گذرگاه «الطوال» علیه نیروهای شورشی در شمال استان حجه و مرزهای مشترک با عربستان انجام دادند.

نیروهای یمنی مستقر در حومه شمالی منطقه «حرض» در گام نخست حملات سنگینی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای شورشی و نظامیان سعودی آغاز کردند و پس از چند ساعت درگیری نفس گیر موفق شدند دو پایگاه نظامی را در این محور تحت کنترل در بیاورند.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در ادامه عملیاتی را برای پاکسازی حومه این دو پایگاه نظامی انجام دادند و با کشته و زخمی کردن ۵۰ تن از نیروهای شورشی موفق شدند مواضع خود را در این نقاط تثبیت کنند؛ در جریان این درگیری ها، ۸ تن از نظامیان سعودی به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، در جریان این عملیات چند خودروی نظامی نیروهای شورشی هدف قرار گرفت و منهدم شد و مقادیر قابل توجهی تجهیزات نظامی از پایگاه های سعودی به غنیمت درآمد.

نیروهای شورشی پس از متحمل شدن ضربات سنگین با ترک اجساد هم قطاری های خود از منطقه متواری شدند؛ با پیشروی های به دست آمده در این محور، نیروهای یمنی به نزدیکی گذرگاه «الطوال» در شمال استان الحجه و مرزهای مشترک با عربستان رسیدند.

از محور مرکزی منطقه «حیران» و جنوب غرب بخش «حرض» در شمال غرب استان الحجه خبر می رسد، درگیری سنگین میان نیروهای یمنی و نیروهای شورشی همچنان در جریان است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای شورشی با پشتیبانی یگان های هوایی و دریایی در تلاش هستند تا بخش های بیشتری از منطقه حیران را به اشغال در بیاورند که با واکنش نیروهای یمنی ناکام ماندند.

این منبع میدانی با بیان این که گروهی از نیروهای کمکی ارتش و رزمندگان انصارالله برای بازپس گیری مناطق اشغالی به محورهای درگیری در مرکز حیران اعزام شده اند، افزود: اگر منطقه حیران سقوط کند، نیروهای یمنی در منطقه «حرض» از سه محور شمال، جنوب و غرب محاصره می‌شوند و فشار بر آنان در این محور چند برابر می‌شود.

به گزارش مشرق، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی با کمک نیروهای شورشی در تلاش است مناطق شمال غرب استان حجه را به طور کامل اشغال و به استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) نفوذ کند.

همزمان گروهی از تک تیرندازان انصارالله در منطقه مستقر شده اند تا تحرکات نظامیان سعودی و نیروهای شورشی را در منطقه فلج کنند؛ نیروهای یمنی در همین محور در حومه رشته کوه «الدخان» موفق شدند چند انبار سلاح نظامیان سعودی را در یک عملیات دقیق منفجر کنند و خسارت سنگینی را به آنان وارد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    45 2
    درود خدا بر سربازان حوثی. نجران و شهرهای شیعه نشین عربستان سطح نارضایتی بسیار بسیار بالایی از حکومت عربستان سعودی دارند و احتمال داره به حوثی ها ملحق بشند.
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      10 12
      پراید شده 40 میلیون و بیشتر نیز می شود یمن و... و اینا برای ما نون . اب نمیشه
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    24 7
    کاری به نقشه و خبر ندارم فقط از خدا میخوام به این رزمندگان واقعی اسلام به این لشگر پا برهنه گان یاری برساند تا پوزه ی کثیف این مارمولکا رو به خاک بمالن
  • ستاره داوود GB ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    17 10
    مدت هاست شب و روز به این قضیه فکر میکنم که ما چرا اومدیم فلسطین رو اشغال کردیم ، ایران که جادار تر و با صفا تر بود ، باید فکری به حال این مسئله کنیم .
    • قاسم IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      14 4
      راضی به زحمت شما نیستیم،خودمون اومدیم بیخ گوشتون،به زودی در تلاویو ملاقاتتون می کنیم!
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    9 1
    یکی از برگه های آس استفاده نکرده انصارالله استفاده از ظرفیت یمنی های مقیمه مثلا کافیست یک ماشین پر از مواد منجره ، مرکز دبی در نقطه ایی نظامی یا سیاسی منفجر شود 24 ساعت نشده امارات نیروهایش را از یمن خارج خواهد کرد .
    • CA ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      1 1
      این برگه رو مسلم بن عقیل هم داشت ,!اما استفاده نکرد..
  • مجتبی IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
    16 1
    خدا قوت شیر مردان انصار الله.
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
    1 0
    آل سعود (آلیهود) نابودیش خیلی نزدیکه و مردم مومن یمن پیروز این جنگ هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس