کد خبر 889295
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
الفیاض

فالح الفیاض تاکید کرد: ما برای تصدی پست های بی ارزش به این موقعیت ها نیامده ایم. همه موقعیت هایی که کسب کرده ام؛ در سطح وزیر بوده که از معنا و مفهوم اجتماعی ارزشی ندارد.

به گزارش مشرق، فالح الفیاض که از سوی حیدرالعبادی از مقامش برکنار شده گفت: الحشد الشعبی در اعمال و رفتار خود فراتر می رود و در حال ریشه دواندن در دل مردم است. عناصر الحشد بیش از اتخاذ هر اقدامی هزار مرتبه فکر می کنند.

 الفیاض گفت: ما شاهد تشکیل دولت جدیدی خواهیم بود و امیدوارم که دولتی وفادار به کسانی باشد که جانفشانی کردند و جان خود را فدای میهن کردند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق که دوره اش رو به پایان است، طی حکمی رسمی، رئیس الحشد العشبی را برکنار کرد. 

بیشتر بخوانید:

انتقاد فرماندهان حشد شعبی از برکناری "الفیاض"

جمعی از فرماندهان الحشدالشعبی عراق امروز جمعه از تصمیم حیدرالعبادی نخست‌وزیر این کشور در  برکناری فالح الفیاض از سمت مشاور امنیت ملی و ریاست هیئت الحشدالشعبی و سازمان امنیت ملی انتقاد کردند.

واکنش المهندس به برکناری الفیاض؛ سیاسی کردن الحشد ممنوع 

به گزارش  تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، ابومهدی المهندس معاون رئیس هیئت الحشد الشعبی در جریان دیدارش با فالح الفیاض گفت: متاسفانه تصمیمی شتابزده و به این شیوه برای دستگاهی مهم و اساسی نظیر الحشد الشعبی اتخاذ شد و تغییری بدون آگاهی و توجه به دیدگاه الحشد و فرماندهان آن صورت گرفت.

وی افزود: ما به عنوان الحشد الشعبی فراتر از فعالیت های سیاسی باقی خواهیم ماند و از الحشد به عنوان یک نهاد ملی متعهد به قوانین محافظت خواهیم کرد. ما سیاسی کردن الحشد الشعبی را نخواهیم پذیرفت.

المهندس گفت: دستورات صادره از طرف ریاست هیئت الحشد الشعبی براساس بررسی و یک سری توافقها و با استناد به قانون الحشد الشعبی بویژه قطع ارتباط با طرف های حامی و ناظر که در ساختن الحشد سهیم بودند، انجام شد. باید به یک نهاد دولتی تبدیل شود تا مقبولیت خودش را از دست ندهد.

وی افزود: الحشد نهادی است که مرجعیت و مردم آن را بنا نهادند. این امر در زمانی روی داد که دستگاههای کشوری فروپاشیده بودند. از سال 2015 میلادی تا امروز فشار به الحشد از طریق کاستن از بودجه آن - در سایه افزایش شمار نیروها بدون تامین بودجه- در جریان است که این روند به زیان حقوق مبارزانی تمام شده است که به فتوای مرجعیت لبیک گفتند.

المهندس گفت: در سال 2015 میلادی حقوق الحشد الشعبی دو ماه قطع شد و بعدها نیز پرداخت نگردید. ما در سالهای 2016 و 2017 و 2018 مجبور شدیم که حقوق الحشد الشعبی و مبارزان را کاهش دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس