کد خبر 889055
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
روحانی

اینکه آقای روحانی به آرمش کشور احترام گذاشت و کار درستی هم بود، وظیفه بدیهی یک دولتمرد است و منتی بر سر مردم نباید گذاشت.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیل گر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

اینکه آقای روحانی جلسه پاسخ به سؤال نمایندگان را بهانه ایجاد تشنج و التهاب سیاسی نکرد، دمش گرم! اما اولاً پرسش‌های اقتصادی مؤدبانه و دقیق، مجال تشنج آفرینی نداشت.

ثانیاً جنجال و التهاب سیاسی به زیان دولت گرفتار سوء مدیریت است که قیمت پراید فکسنی در دوره وی، به ۴۰ میلیون تومان رسیده است.

اینکه آقای روحانی به آرمش کشور احترام گذاشت و کار درستی هم بود، وظیفه بدیهی یک دولتمرد است؛ نه می‌تواند منت سر مردم باشد (چنان که محافل زنجیره‌ای منت می‌گذارند) و نه  می‌تواند معضل نارسا و بی اعتبار بودن پاسخ‌های وی به پنج سؤال اقتصادی مهم مجلس را بپوشاند. البته روحانی خلاف واقع هم حرف زد؛ نظیر آنچه درباره علت آشفتگی اقتصادی گفت و به آغاز اعتراضات از مشهد نسبت داد.

نباید با اعتراضات دی‌ماه، برخورد شترمرغی داشت. ائتلاف دولتی می‌کوشند سوء مدیریت و بی‌کفایتی اقتصادی را با وارونه نمایی ماجرای اعتراض مشهد (۵ دی ۹۶) بپوشانند اما وقتی اعتراضات دی ماه آغاز شد، برای موج سواری، علی الدوام می‌گفتند #اعتراض_حق_مردم_است و در آتش التهاب هیزم می‌ریختند.

اعتراضات دی ۹۶ معلول است نه علت. التهاب سیاسی، دشمنان را جسور می‌کند تا ثبات و امنیت را نشانه بروند؛ اما ماجرای دیماه معلول ۹ ماه سوء مدیریت بلکه ۵ سال سرهم بندی پوپولیستی دولت بود. دشمن این را می‌دانست و ۵ سال در حال تدارک بر بستر بدعملی‌های دولت روحانی بود. روحانی مقصر ماجراست.

فاصله خرداد ۹۶ (انتخابات ریاست جمهوری) تا دی ماه، پُر از اعتراضات کارگران بیکار و حقوق نگرفته و یا خریداران بلاتکلیف مسکن مهر است که به وزیر راه و شهرسازی اعتراض می‌کردند و از این قبیل. ارز ۳۰ درصد گران شده بود و تا اسفند، این گرانی ۸۰ درصد شد. دولت بی انگیزه شده بود و و عده‌های انتخاباتی برعکس از آب در می‌آمد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس