ماریانو

ماریانو دیاس مخیا ستاره اهل دومنیکن که تا حدود زیادی می‌شود او را اسپانیایی دانست، از آکادمی نوجوانان رئال مادرید شروع کرد و به تیم اصلی رسید، پس از درخشش در لیون اکنون یک مادریدی محسوب می‌شود.

سرویس ورزش مشرق – بند بازگشت بازیکن در فوتبال اسپانیا مرسوم است و در کشورهای دیگر چندان شناخته شده نیست، این یک قانون رسمی و شناخته شده در فیفا است که اسپانیایی‌ها خیلی خوب از آم استفاده می‌کنند.

در واقع بازیکن فروخته شده یا قرض داده شده به یک باشگاه حتی از کشوری دیگر، طبق این بند که به تبصره بازگشت مشهور است، در صورت صلاحدید تیم قبلی و محرز شدن تمامی شرایط حاکم بر قرارداد باید به تیم قبلی خودش باز گردد.

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به رئال مادرید کاستیا و رئال مادرید سی و رئال مادرید اشاره کرد. وی همچنین در تیم ملی فوتبال جمهوری دومینیکن بازی کرده است. هرچند ماریانو متولد اسپانیاست ولی از طریق ملیت مادرش می‌تواند برای تیم ملی دومینیکن بازی کند.

ماریانو در فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۷ از تیم دوم باشگاه فوتبال رئال مادرید به عضویت تیم اصلی رئال مادرید درآمد و سپس راهی المپیک لیون شد و تا هفته 34 لیگ فرانسه 18گل برای این تیم به ثمررساند.

با صلاحدید زیدان در تیم اول رئال قرار گرفت و با وجود تنها 302 دقیقه حضور در میادین، توانست 5 گل بزند و دو پاس گل بدهد. او در 14 بازی برای رئال به میدان رفت و با ارائه بازی های خوب، شایستگی هایش را به اثبات رساند؛ هرچند که در نهایت رئال او را با 8 میلیون یورو به لیون واگذار کرد.

ماریانو فصل گذشته 21 گل برای لیون به ثمر رساند تا پروسه بازگرداندن او در دستور کار رئال قرار بگیرد.

در همان شرایط این خبر منتشر شد که سویا با لیون برای جذب ماریانو به توافق رسیده است و طبق بندی در قرارداد ماریانو، رئال 48 ساعت فرصت خواهد داشت تا با این انتقال موافقت کرده و 12 میلیون یورو دریافت کند یا با پرداخت 25 میلیون یورو، ماریانو را بازگرداند.

ماریانو هنوز یک مادریدی نیست ما احتمال مادریدی شدن او برای دومین بار در طول زندگی ورزشی این ستاره اصلا کم نیست، تنها عاملی که ممکن است در دقیقه نود از این مرد دومنیکنی یک ستاره سویایی یا یک بازیکن لیگ برتری بسازد، وسوسه پول است چرا که در صورت انتقال ماریانو به انگلیس یا سویای اسپانیا سود سرشاری نصیب مادرید و لیون می شود.

و اما هفت موضوع مهم درباره ماریانو:

مورد اول این که پدربزرگ ماریانو یک فوتبالیست و یک متخصص در پرورش اندام بوده است. ماریانو در خانواده ای کاملا ورزشی و عاشق بدنسازی بزرگ شده است.

مورد دوم این که ماریانو اصلا دوست نداشته برای تیم ملی دومنیکن بازی کند اما به اصرار مادرش و در حالی سرمربی تیم ملی این کشور با مادر او مذاکره داشته، به این کشور می رود و در یک بازی دوستانه مقابل هائیتی حضور پیدا می کند، همین یک بازی دوستانه باعث می شود او نیز شانس بازی در لباس تیم ملی اسپانیا را از دست بدهد.

سومین مورد مربوط می شود به پاسخ رد اسپانیول، این باشگاه دوم کاتالونیا سالها پیش در آستانه به خدمت گرفتن ماریانو به مبلغ ناچیز 4 میلیون یورو بوده است اما اختلاف این باشگاه با یک شبکه تلویزیونی آنقدر جدی می شود که پرونده خرید ماریانو را کنار گذاشته و بعد از مدتی آن را رد می کنند و امروز شاید حسرت داشتن چنین بازیکنی را داشته باشند.

چهارمین ماجرای این ستاره که ممکن است شماره 7 رونالدو را در مادرید بر تن کند، به زیدان بزرگ مربوط می شود، او در لافابریکای مادرید بود که به دستور پزشک تیم مجبور به استراحت شد، پزشک تشخیص داده بود که وی از ناحیه دست چپ به شدت مشکل دارد و به استراحت نیازمند خواهد بود. زیدان نیز به او استراحت داد و در حالی که به حضورش احتیاج داشت تصمیم گرفت کاری کند که مدتی به استراحت بپردازد، او امروز مدیون تشخیص به موقع آن پزشک و لطف تاریخی زیدان است.

پنجمین ویژگی مهم ماریانو، سرعت است، سرعت زیاد این بازیکن برگ برنده وی محسوب می شود. در رئال مادرید به او موتور سرعت می گفتند و همیشه با سرعتی مثال زدنی مدافعین تیم حریف را شگفت زده می کرد.

ششمین ویژگی ماریانو، علاقه شدید او به رشته ورزشی بوکس است. او عاشق آلونسو، بوکسور اهل دومنیکن است و در بوکس بین الملل نیز طرفدار جید مک‌گرگور بوده است.

ویژگی هفتم ماریانو، صفتی است که هواداران لیون برایش انتخاب کرده اند، «جنگنده» چرا که بسیار قدرت بدنی بالایی دارد و نشان داده که می تواند یک مبارز خستگی ناپذیر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس