کد خبر 888376
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
"حمید رزق" یکی از اعضای انصار الله یمن و مدیر بخش سیاسی شبکه المسیره یمن

حمله به فرودگاه دبی نشان داد که یمنی ها در حملات خود کاملا آزادانه تصمیم‌ گیری می‌کنند و انکار امارات واقعیت حمله به فرودگاه دبی را تغییر نخواهد داد.

به گزارش مشرق،"حمید رزق" یکی از اعضای انصار الله یمن و مدیر بخش سیاسی شبکه المسیره یمن به بررسی ابعاد مختلف حمله پهپادی نیروهای یمنی به فرودگاه دبی پرداخت و در این باره گفت: حمله پهپاد های یمنی به فرودگاه دبی بار دیگر نشان داد که حملات نیروهای یمنی به دشمن دقیق و زمان بندی شده است و با گذشت زمان بر شدت و قدرت آن افزوده می شود.

در ابتدای جنگ نیروهای ما با موشک های کوتاه برد به مواضع دشمن ضربه می زدند و با گذشت زمان شاهد پیشرفت این موشکها از لحاظ برد و قدرت تخریب بودیم تا زمانی که موشک برکان H2 وارد میدان شد. کمیته های مردمی و ارتش یمن با استفاده از موشک برکان که 1300 کیلومتر برد دارد اهداف مختلفی همچون کاخ پادشاهی "ینبع" در داخل خاک عربستان و فرودگاه ملک خالد ریاض را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

انصارالله امارات را تهدید کرد

دُبی دیگر امن نیست

وی ادامه داد: حمله پهپاد یمنی به فرودگاه دبی دقیقا یک ماه بعد از حمله به فرودگاه ابوظبی به واسطه پهپاد "صماد 3" صورت گرفته است. باید توجه داشت که فرودگاه ابوظبی در فاصله 1200 کیلومتری خاک یمن واقع شده است در حالی که فرودگاه دبی در فاصله 1600 کیلومتری قرار دارد و این بدان معنی است که شعاع پروازی پهپاد "صماد3" بیشتر از گمانه زنی های پیشین کارشناسان است. این نکته نیز قابل توجه است که فرودگاه دبی در حالی هدف حمله قرار گرفت که اماراتی ها برای پیشگیری از حمله مجدد پهپاد های یمنی تدابیر امنیتی زیادی را اتخاذ کرده اند.

این کارشناس یمنی در خصوص حملات پهپادهای یمنی به مواضع دشمن تاکید کرد: در سال 2018 حملات پهپادهای یمنی به مواضع دشمن از نظر آماری در صدر حملات قرار گرفتهاند و میتوان گفت یگانهای موشکی ما در حال تجدید قوا و استراحت هستند تا در روزها و ماههای پیش رو بار دیگر دشمن را با پیشرفتهای چشمگیر خود غافلگیر کنند.

وی افزود: حمله به فرودگاه دبی نشان داد که یمنی ها در حملات خود کاملا آزادانه تصمیم گیری می کنند و بر خلاف شایعات موجود مبنی بر اینکه به دلیل شراکت اقتصادی میان ایران و امارات به دبی حمله نخواهیم کرد، مشاهده کردید که فرودگاه دبی هدف حملات پهپادها قرار گرفت.

حمید رزق به بررسی آثار این حمله بر کشورهای متجاوز پرداخت و گفت: اینگونه عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن تبعات مختلفی برای دشمن در پی دارد، برای نمونه هدف قرار گرفتن فرودگاه دبی تاثیر منفی بر روحیه کشورهای شرکت کننده در جنگ علیه یمن دارد. همچنین حمله به دبی به عنوان یک شهر تجاری و مهمترین مرکز اقتصادی کشورهای به اصطلاح ائتلاف عربی و منطقه تاثیر مستقیمی بر وضعیت اقتصادی این کشورها خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هدف قرار دادن فرودگاه دبی تصمیم گیری استراتژیک و بزرگی بود که ابعاد نظامی و سیاسی مختلفی را شامل میشود. این عملیات نشان می دهد که نیروهای یمنی شجاعت لازم برای اینگونه تصمیمگیریها را دارند و در موضع قدرت قرار گرفته اند، آنها با اراده پولادینشان هرگز تسلیم دشمن نخواهند شد. اماراتی ها در حمله ماه گذشته به فرودگاه ابوظبی، وقوع حادثه را به طور کامل نفی نکردند و اعلام کردند که میان خودروهای حمل بار تصادف صورت گرفته است. اما به طور حتم هدف قرار گرفتن فرودگاه دبی را کاملا انکار خواهند کرد که البته انکارشان هیچ چیز را تغییر نخواهد داد.

حمید رزق در پایان تاکید کرد: یمنیها یقین پیدا کرده‌اند که تنها با اینگونه عملیات و ضربات به دشمن است که توجه جامعه جهانی به دردها و رنج های ملت یمن را جلب خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس