کد خبر 887585
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کیانوش رستمی

کنار رفتن کیانوش رستمی از مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی وزنه برداری طی دو سال اخیر برخی انتقادات را نسبت به عملکرد و تمرینات انفرادی این ورزشکار مطرح در پی داشته است.

به گزارش مشرق، کوروش باقری با اشاره به برگزاری رقابت دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری مسابقات آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: کسب مدال طلای سهراب مرادی در این وزن قابل پیش بینی بود. این ورزشکار خوشبختانه علاوه بر کسب مدال طلا، توانست رکورد دنیا را نیز جابجا کند. 

وی ادامه داد: روی کاغذ نیز همه انتظار داشتند کیانوش رستمی مدال نقره این وزن را کسب کند، حتی در یک ضرب نیز تقریبا به همان شکل جلو رفت و تا پایان حرکت یک ضرب محتمل بود که کیانوش مدال نقره را بدست آورد، اما متاسفانه در مقابل وزنه 218 و 220 کیلوگرم نتوانست موفق عمل کند. 

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه برداری با اشاره به ناکامی سال گذشته کیانوش رستمی در مسابقات جهانی وزنه برداری، عنوان کرد: تمرینات انفرادی کیانوش رستمی مورد تائید من نیست و این را قبول ندارم که ورزشکاری بخواهد به شکل انفرادی تمرین کند، اما شرایط کیانوش متفاوت است. 

او علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری را مقصر اصلی ناکامی های کیانوش رستمی معرفی کرد و گفت: اگر بخواهیم در شکست های کیانوش مقصر پیدا کنیم، باید گفت مقصر اصلی شخص رئیس فدراسیون است، چرا که از زمان مسابقات المپیک ریو، او بود که این اجازه را به کیانوش رستمی داد که به تنهایی تمرین کند. 

باقری با تاکید بر اینکه تمام انتقادات در وهله اول باید متوجه رئیس فدراسیون باشد نه کیانوش رستمی، عنوان کرد: اگر بخواهیم از نظر فنی نیز دلیل این شکست را بررسی کنیم، در سه تا چهار ماه اولی که وزن وزنه بردار بالا می‌رود، به لحاظ فنی و تکنیکی سرعتش پائین می آید که در اصطلاح به آن جانیفتادن بدن ورزشکار در آن وزن گفته می شود. 

وی افزود: شخصا مطمئنم کیانوش سال آینده در وزن 94 کیلوگرم جا می افتد و می تواند رکوردهای خوبی بزند، اما اینکه نتیجه رقابتش با سهراب مرادی به کجا می کشد، این آینده است که معلوم خواهد کرد. 

وی بر لزوم حمایت از کیانوش رستمی تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه این ورزشکار دو مرتبه  متوالی در مسابقات با ناکامی مواجه شده، شرایط روحی او به گونه ای است که باید حمایت شود. 

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه برداری یادآورشد: در هرحال اینکه کیانوش بخواهد رویه کنونی‌اش را در تمرینات ادامه دهد یا نه، بستگی به تصمیم رئیس فدراسیون دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس