کد خبر 887476
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
ضیایی

رئیس فدراسیون والیبال گفت: بهنام محمودی برای تعدادی از هیئت‌های استانی لباس و توپ فرستاده بود و بار اول هم نبود که او این کار را انجام می‌داد.

به گزارش مشرق، روز گذشته(شنبه) خبری منتشر شد مبنی بر این که یکی از پیشکسوتان والیبال ایران به هیئت‌های استانی لوازم ورزشی اهدا کرده است. این اتفاق در شرایطی رخ داد که صحبت‌هایی در خصوص کنار رفتن احمد ضیایی از فدراسیون والیبال شنیده می‌شود و همین موضوع باعث بیشتر شدن شائبه‌ها پیرامون اهدای این لوازم ورزشی شده است. در این خصوص و همین طور اتفاقاتی که در چند وقت اخیر پیرامون والیبال ایران رخ داده با رئیس فدراسیون والیبال گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

شنیده شد که یکی از پیشکسوتان والیبال ایران برای تعدادی از هیئت‌های استانی لوازم ورزشی فرستاد. شما از این مسئله باخبر بودید؟

متاسفانه بهنام محمودی برای تعدادی از هیئت‌های استانی لباس و توپ فرستاده بود و بار اول او هم نبود که این کار را می‌کرد. محمودی پیش از انتخابات فدراسیون هم از این گونه اقدامات انجام داده بود، اما در آن زمان به حساب این گذاشتیم که فضای انتخاباتی است و این موضوع را جدی نگرفتیم. در جریان انتخابات هم معمولا چنین کارهایی انجام می‌دهند. در حال حاضر در خصوص بازنشستگی من هیچ اتفاقی نیفتاده و ابلاغیه‌ای هم در این خصوص صادر نشده و هنوز من رئیس فدراسیون والیبال هستم و با این حال محمودی اقدام به ارسال لوازم ورزشی به هیئت‌ها کرده است.

شما چگونه از این موضوع باخبر شدید؟

تعدادی از روسای هیئت‌ها با من تماس گرفتند و گفتند که بهنام محمودی برای آنها محموله‌هایی ارسال کرده که شامل توپ و تور و لباس ورزشی است. سوال من این است که چرا این لوازم تا دیروز که صحبتی از بازنشستگی من بود ارسال نمی‌شد. اگر بعد از انتخابات فدراسیون، این اقلام به استان‌ها ارسال می‌شد ما این طور برداشت می‌کردیم که محمودی، چون پیشکسوت والیبال است کمک‌های انسان‌دوستانه انجام می‌دهد. متاسفانه این کار او غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است. توصیه من به وی این است که هر زمان رفتن من از فدراسیون والیبال قطعی شد کاندیدا شود و برنامه‌هایش را به روسای هیئت‌های ارائه دهد. حتی در آن زمان هم وی نمی‌تواند برای کسب آرا اقلام ورزشی به هیئت‌ها هدیه کند، چون به عنوان تطمیع کاندیداها تلقی می‌شود و غیرقانونی و غیراخلاقی است. من تعجب کردم که فردی مثل محمودی این کار را انجام داده است. او از پیشکسوتان والیبال ایران است و سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده و دوستش دارم.

آیا هیئت‌های استانی می‌توانند از این اقلام استفاده کنند یا دستور به بازگشت آن‌ها داده‌اید؟

این کمک‌ها، کمک‌های بشردوستانه است و کسی که می‌خواهد کمکی کند ما کمک او را رد نمی‌کنم. اگر بهنام محمودی یا هر کس دیگری که می‌خواهد کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال شود می‌تواند کمک مالی هم انجام دهد.

شنیده می‌شود فدراسیون والیبال با مشکلات مالی زیادی روبروست. این مسئله واقعیت دارد؟

با روند فعلی کار برای فدارسیون‌های ورزشی خیلی سخت خواهد بود. سعی می‌کنیم بتوانیم همه برنامه‌هایی که داریم را انجام دهیم، اما واقعیت این است که کار خیلی سختی داریم.

در خصوص این که دو هفته از لیگ ملت‌های والیبال در ایران برگزار خواهد شد صحبت کنید.

ما تلاش کردیم که میزبانی دو هفته از رقابت‌های لیگ ملت‌ها را گرفتیم که این موضوع خیلی به سود ما خواهد بود. روس‌ها خیلی تلاش کردند که حتی هفته‌ای که میزبانی بر عهده ما است را بگیرند، اما ما هم میزبانی خودمان را حفظ کردیم و هم هفته پس از آن را هم میزبان خواهیم بود. در اجلاس اخیر FIVB ما طرح تاسیس دانشکده والیبال را طرح موضوع کردیم که گراسا از آن خیلی استقبال کرد. این دانشکده کار خود را در دانشگاه دولتی ارومیه شروع کرده و امیدوارم گراسا به ایران بیاید و از دانشکده بازدیدی انجام دهد. حضور گراسا در ایران می‌تواند به سود والیبال ایران باشد، چون او در ۴ سال اینده هم رئیس فدراسیون جهانی خواهد بود.

پیرامون حضور خانم حسابی در اجلاس FIVB انتقادهایی شد. چرا شما یا یکی دیگر از مسئولان رده بالای فدراسیون در این اجلاس حاضر نشد؟

خانم حسابی مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون است و این جلسه هم صرفا جلسه روسای فدراسیون‌ها نبود. در اجلاس قبلی که خودم رفته بودم حدود ۴۰ درصد فدراسیون‌ها نماینده‌ای نداشتند و سایر کشورها هم نماینده فرستاده بودند. به جز درخشنده فرد دیگری نسبت به این موضوع انتقاد نداشت. حتما او توقع داشته خودش به سوییس می‌رفت، اما وقتی در جاکارتا حضور دارد چطور می‌توانست به سوییس برود. همه کارهایی که ما باید پیگیری می‌کردیم را خانم حسابی به خوبی انجام داد و از او باید تشکر کنم. هدف ما این است که جوان‌ها به میدان بیایند تا تجربه کسب کنند و در آینده فدراسیون بتواند از آن‌ها استفاده بیشتری کند.

در خصوص سامانه پیامکی ۳۰۶۰ هم شائبه‌های زیادی وجود دارد. این که گفته می‌شود نیمی از سود این سامانه به حساب فدراسیون واریز نشده چقدر واقعیت دارد؟

قرارداد این سامانه میان فدراسیون والیبال، همراه اول و شخصی به نام شیرازی بسته شده بود. شیرازی نقش واسطه را داشت و ظاهرا پیشنهاد استفاده از این سامانه را وی به فدراسیون داده بود. چون شیرازی به سامانه مسلط بود و به همین خاطر ۵۰ درصد از سود آن که حدود ۱۵ میلیارد تومان بوده به وی رسید. این قرارداد ۳ ساله است و تا پایان امسال اعتبار دارد. البته ۱۰ درصد از سود به همراه اول رسید. ما برای سال آینده سازوکار دیگری اندیشیده‌ایم و اگر آقای شیرازی بخواهد باز هم با فدراسیون همکاری کند باید با شرایط جدیدی کار کند و دیگر خبری از سود ۵۰ درصد برای وی نخواهد بود.

لیگ برتر والیبال با یک چالش جدی روبرو شده و حضور بسیاری از تیم‌ها در لیگ سال آینده مشخص نیست. برای حل این موضوع چه فکری کرده‌اید؟

من قبلا هم گفته بودم که برخی‌ها بی‌محابا هزینه تیمداری را بالا برده‌اند و تاوان این کار را هم والیبال ایران می‌دهد. افرادی که تیمداری می‌کردند با مشکلات جدی روبرو شده‌اند البته خوشبختانه تیم‌ها به خودشان آمده‌اند تا اشتباهات قبل تکرار نشود. هدف ما این است که لیگ تعطیل نشود و یکی از دغدغه‌های ما این است که به تیم‌ها کمک کنیم تا امسال لیگ برتر والیبال تعطیل نشود.

تمدید قرارداد کولاکوویچ به کجا رسید؟

کولاکوویچ در مقطعی از تیم‌های ایتالیایی پیشنهاد داشت و این پیشنهادها را با من در جریان گذاشت. او پرسید که می‌توانم با این تیم‌ها مذاکره کنم یا خیر. من هم این موضوع را در هیئت رئیسه مطرح کردم و همه اعضای هیئت رئیسه عنوان کردند که بهتر است قرارداد کولاکوویچ تمدید شود. بر همین اساس ما بنا داریم پس از مسابقات قهرمانی جهان با این مربی مذاکره کنیم.

در خصوص مبلغ بالای قرارداد کولاکوویچ و همچنین میزان مرخصی‌هایش انتقادهای زیادی مطرح شده است. آیا قرارداد جدید هم با مفاد قرارداد قبلی تنظیم می‌شود؟

مبلغ قرارداد کولاکوویچ برای آن مقطع مبلغ بالایی نبود. او ماهیانه ۱۵ هزار دلار دریافت می‌کند که این مبلغ برای مربی خارجی که در سطح کولاکوویچ باشد یک مبلغ منطقی است. در خصوص مرخصی‌های کولاکوویچ اعتقاد دارم فدراسیون می‌توانست برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه داشته باشد. می‌شد در زمان‌هایی که تیم ملی مسابقاتی ندارد از او برای تدریس در سمینارهای مختلف دعوت کرد. من هم در آن زمان در فدراسیون نایب رئیس بودم و این انتقاد به من هم وارد است.

صحبت‌هایی در خصوص این که پس از مسابقات جهانی، دستیاران ایران کولاکوویچ تغییر خواهند کرد شنیده می‌شود. آیا این صحبت‌ها واقعیت دارد؟

ما در این خصوص صحبتی انجام نداده‌ایم و در این مقطع هم درست نیست که دستیاران کولاکوویچ را تغییر بدهیم.

در حال حاضر تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی جاکارتا حضور دارد. با توجه به سطح پایین مسابقات والیبال این بازی‌ها، آیا همچنان اعتقاد دارید اعزام تیم ملی به جاکارتا تصمیم درستی بوده است؟

اگر ما تیم ب را با بازیکنانی که احتیاج داشت به جاکارتا می‌رفت مطمئمن بودم عملکردش با تیم ملی یکسان می‌شد، اما با خرد جمعی تصمیم گرفته شد که تیم ملی به جاکارتا برود.

اینکه گفته شد داورزنی یا برخی بازیکنان باتجربه در اعزام تیم ملی به جاکارتا نقش اصلی را داشتند درست بود؟

آقای داورزنی دخالتی در این موضوع نداشت. برای بازیکنان هم این بازی‌ها جذابیت دارد، چون جایزه مالی و معافیت از سربازی دارد، اما ما همه محاسن و معایب اعزام را کنار هم گذاشتیم و با یک تصمیم جمعی قرار شد تیم ملی به جاکارتا برود.

در صورتی که به خاطر بازنشستگی از فدراسیو والیبال بروید آیا احتمال تعلیق والیبال ایران وجود دارد؟

من با قدرت در فدراسیون به کارم ادامه خواهم داد. اگر به خاطر بازنشستگی از فدراسیون والیبال بروم احتمال تعلیق والیبال ایران است. چون فدراسیون جهانی می‌گوید باید دوره ریاستم تمام شود. من قصد عقب‌نشینی ندارم و به قانون احترام می‌گذارم. علاقه‌ای هم به ترک فدراسیون والیبال هم ندارم، چون قسمی خورده‌ایم و نمی‌خواهم اتفاقی بیفتد که به ضرر والیبال ایران باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس