استان غزنی.jpg

نیروهای ارتش افغانستان در روزهای گذشته پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند عناصر تروریستی طالبان را از برخی محله های اشغالی شهر غزنی بیرون برانند.

به گزارش مشرق، تازه ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب شرق افغانستان حاکیست، پس از ۳ هفته درگیری سنگین، آرامش نسبی به شهر غزنی (مرکز استان غزنی) بازگشته است.

نیروهای ارتش افغانستان به همراه نیروهای محلی در روزهای گذشته پس از درگیری های نفس گیر موفق شدند عناصر طالبان را از برخی محله های اشغالی و فرودگاه شهر غزنی بیرون برانند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، طالبان در شهرستان های حومه از جمله شهر «زنه خان، خوگیانی، خواجه عمری و واغز» خود را برای حمله مجدد به شهر غزنی آماده می کنند.

بالگردهای ارتش افغانستان برای فلج کردن تحرکات و جلوگیری از پیشروی مجدد نیروهای طالبان به سمت شهر غزنی، مواضع آنان را در چندین نوبت در مناطق اشغالی حومه هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، درگیری میان ارتش افغانستان و طالبان در شهرستان های «خواجه عمری، ده یک، خوگیانی، جغتو» ادامه دارد و طرفین درصدد هستند ابتکار عمل را در این محورها در دست گیرند.

در حال حاضر، ۱۰ شهرستان از ۱۹ تا شهرستان استان غزنی به نام های «اجرستان، خواجه عمری، ده یک، گیرو، ناوه، زنه خان، جغتو، رشیدان، واغز، خوگیانی» در کنترل نیروهای طالبان است.

آخرین تحولات میدانی استان غزنی

به گزارش مشرق، کمبود تجهیزات نظامی باعث شد نیروهای طالبان در یک ماه گذشته حملات سنگینی را در استان غزنی ترتیب دهند و شهرستان ها «خواجه عمری و ده یک» را به کنترل خود در بیاورند.

در حالی که شهرستان های استان غزنی یکی پس از دیگری به کنترل نیروهای طالبان درمی آید و نیروهای آمریکایی و نظامیان ناتو نیز به سقوط این مناطق اهمیتی نمی دهند.

به گفته منابع میدانی، بالگردهای ناتو و ارتش آمریکا در هفته های گذشته فقط به صورت نمایشی و در عملیات های محدود، مواضع گروه طالبان را در استان غزنی هدف قرار دادند که تاثیری در کند کردن پیشروی های آنان نداشته است.

براساس اطلاعات به دست آمده، بالگردهای ناتو در روزهای گذشته برخی مناطق مسکونی استان غزنی و مواضع نیروهای ارتش افغانستان را هدف قرار دادند که کار را برای طالبان آسان کرده است.

فرماندهان نیروهای اشغالگر برای توجیه اقدامات خود جمله تکراری «حملات نیروهای ناتو به مناطق مسکونی و مواضع ارتش افغانستان غیر عمدی و اشتباهی صورت گرفته است» دوباره بیان کردند.

از استان «فاریاب» در شمال غرب افغانستان خبر می رسد، طالبان حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش در شهرستان «بلچراغ» انجام دادند و پس از چند روز درگیری سنگین تمامی مناطق این شهرستان از جمله مراکز پلیس و امنیت، ایستگاه های بازرسی ارتش و همچنین ساختمان های دولتی را به تصرف خود درآوردند.

به گزارش مشرق، شهرستان های «کوهستان، پشت کوه (بخش جنوب شرقی و شمال) شیرین تگاب، بلچراغ و دولت آباد» که حدود ۲۰ درصد از مساحت استان فاریاب را شامل می شوند در کنترل گروه طالبان است.

آخرین وضعیت میدانی استان فاریاب

درگیری ها میان نیروهای ارتش افغانستان و طالبان در شهرستان های «آلمار، قرغان، اندخوی، قرم قل، قیصار، پشتون کوت، گرزیوان، خان چارباغ، خواجه سبزپوش ولی» همچنان ادامه دارد؛ شهرستان میمنه تنها نقطه ای در استان فاریاب محسوب می شود که در کنترل کامل ارتش افغانستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    7 19
    طالبان یک گروه تروریستی نیست. یک گروه مردمی و بشدت مورد حمایت مردم افغانستان است حتی شیعیان الان حامی آنها هستند.
    • علی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      1 1
      از سمت خودت میحرفی یا یه چیزی شنیدی اخوی ؛-)
    • غوریان IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      2 1
      حرف بیخود نزن طالبان هم تروریستی است هم آدم کش های حرفه ای و فاشیست قوم پرست هستند اگه همین طالبانیها تو شهر خودت گیر دستت میفتادند اون وقت میفهمیدی چی میگی اگه هم برخی مردم غیر پشتون افغانستان با طالبان می سازند از روی این است که بین دو جریان آدم کش جنایتکار در محذوریت گیر افتاده اند من سالها جریانات افغانستان را به طور ریز دنبال کرده ام و شناخت سیاسی دقیقی از وضعیت افغانستان دارم مظلومیت افغانستان خصوصا شیعیان بی انتهاست اصلا این وقایع در رسانه های ایران درست پوشش داده نمیشود در کل طالبان نه تنها آدم نشده اند بلکه هنوز یک گروه متحجر افراطی و پشتون پرست هستند و جنایات وحشتناکی در حق سایر اقوام مرتکب میشوند. همین طور راحت نشستید تو ایران از اوضاع افغانستان و آه و فغانشون خبر ندارید نظر الکی ندین
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      3 1
      آخه چطور میشه شیعیان حامی طالبان باشند؟! طالبان یک گروه سنی سلفی تندرو است که قتل شیعیان را حلال میداند
    • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
      1 1
      اشتباهی مثبت دادم
  • US ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    7 1
    دیگه وقتشه تیپ فاطمیون وارد افغانستان بشن و اینکشور عزیز رو از وجود تروریست ها و ناتو پاکسازی کنن
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    6 1
    این ها همش زیر سر پاکستان هست این کشور شده مامن تروریست ها
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    5 1
    تا زمانی که این دولت های بی خاصیت همچون اصلاح طلب در افغانستانن وضعیت به همین شکل می مونه..
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    2 1
    ایرانیه فکری باید به حال افغانستان همبکنه والا فردا بدتر از سوریه میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس