استان بلخ.jpg

عناصر تروریستی « طالبان» در روزهای گذشته عملیات گسترده و جدیدی را علیه نیروهای ارتش افغانستان در مناطق مختلف استان «بلخ» آغاز کردند و توانستند دو روستا را به اشغال خود دربیاوردند.

به گزارش مشرق، از استان «بلخ» در شمال شرق افغانستان خبر می رسد، گروه «طالبان» در روزهای گذشته عملیات گسترده و جدیدی را علیه نیروهای ارتش افغانستان در مناطق درگیر  (نقاط زرد رنگ در نقشه میدانی) آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر طالبان در شهرستان «چهار چولک» در شمال غرب استان بلخ، حملات غافلگیرانه را علیه ایستگاه های دفاعی نیروهای ارتش افغانستان انجام دادند و روستای «تانه» را به اشغال درآوردند.

در جریان درگیری ها در این محور، شماری از نیروهای ارتش افغانستان کشته و زخمی شدند؛ قابل ذکر است شهرستان «چهار پولک» در محدود مناطق درگیر قرار دارد و طرفین برای تسلط بر این منطقه مهم در شمال غرب استان «بلخ» تلاش می کنند.

در شهرستان «دولت آباد» در شمال غرب استان «بلخ» خبرها حاکیست، روستای «چاهی» به طور کامل به عناصر تروریستی طالبان درآمده است؛ تعدادی از نیروهای ارتش افغانستان در جریان درگیری ها در این روستا جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام منابع میدانی، عقب نشینی نیروهای ارتش افغانستان از روستای «چاهی» در شمال غرب استان «بلخ» موقت بوده و برای جلوگیری از افزایش تلفات جانی و مالی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، چند گروه از نیروهای کمکی ارتش افغانستان به حومه روستای «چاهی» اعزام شده اند و خود را برای عملیات بازپس گیری این روستا و عقب راندن شبه نظامیان طالبان از این محور آماده می کنند.

استان بلخ با ۱۴ شهرستان (نهرشاهی، دهدادی، مارمل، خلم، کلدار، شورتپه، دولت آباد، بلخ، چهارپولک، چمتال، شولگره، چهارکنت، کشنده و مزار شریف) در شمال شرق افغانستان واقع شده و شهر «مزار شریف» مرکز این استان محسوب می شود.

در حال حاضر، حدود ۷ درصد از مساحت استان بلخ شامل شهرستان «چهار کنت» و روستاهای «تانه و چاهی» در شهرستان های «چهار پولک و دولت آباد» تحت کنترل طالبان است.

به گزارش مشرق، حدود ۵۵ درصد از مساحت استان شامل شهرستان های «شوالگره، کشنده، بلخ، مزار شریف، دهدادی، نهرشاهی، مارمل و خلم» در کنترل کامل دولت مرکزی افغانستان است؛ حدود ۳۸ درصد دیگر از خاک استان بلخ (شمال و شمال غرب) جزء مناطق درگیری محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    4 17
    چرا ایران کمک ارتش افغانستان نیمکنه فردا اگه طالبان تمام کشور رو بگیره که میشه سوریه دوم
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      11 8
      یک کمی تحقیق کن خواهی دید که طالبان داره با داعش و آمریکا می جنگه و کاری با شیعیان نداره اون وقت می گی ایران بره با اون بجنگه !!!
  • US ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    5 2
    امریکا میدونه کارش تو سوریه تمومه میخاد یه جنگ دیگه تو افغانستان راه بندازه و دوباره منطقه رو اتیش بزنه
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    11 6
    طالبان جنبش تروریستی نیست. جنبشی از بطن مردم مسلمان افغانستان است که با هدف احیای کلمه توحید و عدالتخواهی برخاسته است. امروز طالبان تنها پناه مردم بینوای افغانستان در مقابل حکومت فاسد و ستمگر کابل از یکسو و داعش خونخوار از سوی دیگر است. رسانه های ایرانی عمدا نمی خواهند مردم فرق طالبان و داعش را بدانند. طالبان گروهی است که تساهل کامل در مقابل شیعیان دارد و حتی در مناطق تحت کنترل خود امنیت عزاداری شیعیان را هم به طور کامل تامین می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس