افغانستان (1).jpg

شبه نظامیان طالبان در روزهای گذشته حملات خود را علیه نیروهای دولتی افزایش داده اند و موفق به اشغال چند منطقه دیگر شدند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی افغانستان حاکیست، شبه نظامیان طالبان در روزهای گذشته حملات خود را علیه نیروهای دولتی افزایش داده اند و موفق به اشغال چند منطقه دیگر شدند.

از جنوب استان «وردک» در شمال شرق کشور افغانستان خبر می رسد، شبه نظامیان طالبان حملات سنگینی را علیه ایستگاه دفاعی نیروهای ارتش افغانستان انجام دادند و در نهایت شهرستان «جغتو» را به کنترل درآوردند.

در جریان درگیری ها در این محور، شماری از نیروهای ارتش افغانستان کشته و زخمی شدند؛ در حال حاضر، نیروهای طالبان ۲۰ درصد از خاک استان «وردک» را در کنترل دارند و در برخی مناطق همچنان با نیروهای دولتی درگیر هستند.

به گزارش مشرق، شهرستان «دایمیرداد» میان نیروهای طالبان و ارتش افغانستان دست به دست می شود و هیچ کدام از طرفین موفق نشده اند مواضع خود را در این شهرستان به طور کامل تثبیت کنند.

خبرها از استان «جوزجان» در شمال افغانستان حاکیست، شبه نظامیان طالبان حملات سنگینی را از حومه شهرستان «خواجه دکوه» علیه نیروهای دولتی افغانستان انجام دادند و بخش وسیعی از شهرستان «خُم آب» را به کنترل درآوردند.

نیروهای طالبان با به کنترل درآوردن بخش های زیادی از شهرستان «خُم آب» خود را به مرزهای مشترک با کشور ترکمنستان رساندند؛ به گفته منابع میدانی، چند گروه از نیروهای ارتش افغانستان برای بازپس گیری مناطق اشغالی اعزام شده اند.

درگیری های شدید در مناطق مرکزی شهرستان» «خُم آب» در جریان است؛ به گزارش مشرق، حدود ۳۰ درصد از مساحت استان شامل مناطق شمال شرقی (شهرستان های قرقین، مردیان و منگجک) در کنترل کامل نیروهای ارتش افغانستان است و در سایر مناطق درگیری میان طرفین در جریان است.

از «هلمند»، بزرگترین استان افغانستان خبر می رسد، شبه نظامیان طالبان در حمله شبانه یک پایگاه نظامی ارتش را در منطقه «گرشک» در نزدیکی شهرستان «لشکرگاه» به کنترل خود درآوردند.
در جریان عملیات نیروهای طالبان در این محور، ۷ تن از نیروهای ارتش افغانستان کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند؛ استان «هلمند» در جنوب افغانستان واقع شده و با پاکستان هم مرز است.
در جریان حملات خمپاره ای طالبان به مناطق مسکونی منطقه» گرشک» هم ۶ تن از شهروندان جان خود را از دست دادند و ۶ تن دیگر هم زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان و مجروحان نام چند کودک و زن دیده می شود.

به گزارش مشرق، حدود ۸۵ درصد از مساحت استان هلمند از جمله مناطق شمالی، غربی و جنوبی در کنترل نیروهای طالبان است؛ درگیری ها در ۱۵ درصد دیگر از خاک استان هلمند (مناطق شرقی) از جمله شهرستان های «ناوه، بارگزائی، لشکرگاه و...» میان نیروهای ارتش افغانستان و طالبان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    8 0
    شرم اوره
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    2 11
    انشاله طالبان کار دولت کابل را یکسره کنه
  • GB ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    1 0
    تروریست های طالبان شبه نظامیان طالبان :)
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    0 0
    باید نیرو را به تدریج و با دقت نقطه زن از کوه به سمت لانه دشمن اصلی کشید
  • علیم IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    1 0
    آمریکا تروریستهای داعش را از سوریه و عراق به افغانستان منتقل کرده شاید تا اواخر همین سال افغانستان هم کلا به دست داعش (دولت امریکایی عبری شیطان)یا نام دیگرش طالبان سقوط کنه مگر یک گروه طالبان چقدر درامد دارد که بتواند منجم وسیستماتیک بدون اختلاف حکومت کند این نشان می دهد امریکا چگونه طالبان را مدیریت میکند
  • ستار IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    3 0
    بنظر من ، این افغانستان دیگه افغانستان سابق نمیشه...تفکر تکفیری و وهابی در اکثر پشتونهای این کشور نهادینه شده....بنظر من شیعیان و تاجیکها باید از نظر جغرافیایی ، خودشونو از پشتونها جدا کنند و از سرزمینهای مادری خودشون در برابر طالبان دفاع کنند..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس