کد خبر 838957
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
طالبان

مقامات افغان در شمال افغانستان اعلام کردند که در حمله طالبان به ولایت «تخار» دستکم ۱۲ پاسگاه سقوط کرده است و درگیری شدید بین نیروهای امنیتی افغان و این گروه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، بر اثر حمله طالبان به ولایت «تخار» در شمال افغانستان 12 پاسگاه امنیتی سقوط کرده و مناطق وسیعی از شهرستان «خواجه‌غار» این ولایت نیز به کنترل طالبان درآمده است.

«سنت‌الله تیمور» سخنگوی والی تخار اظهار داشت در حمله طالبان به نیروهای امنیتی افغان در این ولایت 16 نظامی کشته و 13 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند

بیشتر بخوانید:

«ذبیح‌الله مجاهد» نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد؛ طالبان با حمله به مواضع نیروهای امنیتی افغان در شهرستان «خواجه‌غار» مناطق وسیعی را در اختیار گرفته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد در حمله این گروه به نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان 30 نظامی افغان کشته و ده‌ها نظامی دیگر نیز زخمی شدند.

سخنگوی طالبان تاکید کرد در نتیجه حمله این گروه به شهرستان خواجه‌غار یک پایگاه نظامی ارتش و 12 پاسگاه امنیتی نیز سقوط کرده است.

این در حالی است که حملات طالبان همزمان با آغاز فصل بهار در شمال، غرب، شرق و جنوب افغانستان افزایش یافته است.

روز گذشته در نتیجه حملات گروهی طالبان به نیروهای ویژه ارتش در ولایت فراه نیز دست‌کم 30 نظامی افغان کشته شدند.

همچنین شهرستان خاص ارزگان در در جنوب افغانستان و بیش از پنج شهرستان دیگر در ولایت نورستان نیز در محاصره طالبان قرار گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس