کد خبر 885583
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰
لنز

محققان مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا طی بررسی‌هایی دریافتند، تنبلی برای خارج کردن لنز تماسی از چشم به هنگام خواب، می‌تواند منجر به ضعف بینایی و درنهایت نابینایی شود.

به گزارش مشرق، دانشمندان هاروارد به همراه محققان سی‌دی‌سی در تازه‌ترین پژوهش‌های خود دریافتند، خارج نکردن لنزهای تماسی از چشم به هنگام خواب، می‌تواند منجر به ایجاد حفره در قرنیه شود. 

محققان باور دارند، خارج نکردن لنزهای تماسی که جای عینک مورد استفاده قرار می‌گیرد، خطر ابتلا به عفونت چشم را تا 6 تا 8 برابر افزایش می‌دهد. 

پژوهشگران می‌گویند:‌ این عفونت ها شامل زخم قرنیه (پارگی محافظت نشده)، کراتیت (التهاب قرنیه) و نئووسکولاریزاسیون (رشد بیش از حد رگ های خونی در قرنیه چشم) می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

آیا خوابیدن جلوی باد پنکه ضرر دارد؟

براساس بررسی‌های صورت گرفته، افرادی که به طور منظم در هنگام خواب از لنزهای تماسی استفاده می‌کنند، دچار چشم درد و التهاب چشم می‌شوند که کراتیت نام دارد.

آمار و ارقام موجود حکایت از آن دارد که حدود 45 میلیون نفر در آمریکا از لنز تماسی استفاده می‌کنند و بیش از یک سوم آنها با همین لنزها می‌خوابند.

پژوهشگران هاروارد یادآوری می‌کنند، استفاده طولانی مدت از لنزها به خصوص به چشم داشتن آن‌ها هنگام خواب می‌تواند سبب کاهش اکسیژن‌رسانی و خون‌رسانی به چشم‌ها شود؛ در پی این اتفاق هیپوکسی چشم رخ می‌دهد.

همچنین، با خارج نکردن لنزهای تماسی از چشم محیط مناسبی برای رشد و پرورش انگل‌ها فراهم شده و در نهایت فرد نابینا می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس