عواقب «اعتماد به امریکا»

روز 28 مرداد با نام مصدق، کودتا، آمریکا و انگلیس گره خورده است؛ کاربران با انتشار هشتگ «تراژدی اعتماد به آمریکا» از تجربه تلخ اعتماد به آمریکا نوشتند.

به گزارش مشرق،  28 مرداد 1332 یادآور کودتای آمریکایی-انگلیسی است که منجر به بازگشت محمدرضا پهلوی به حکومت شد. ماجرای کودتا به سه روز قبل بازمی‌گشت که محمدرضا دستور عزل مصدق را به نصیری داده بود، اما کودتا در 25 مرداد شکست خورد و شاه مجبور شد از کشور فرار کند و به ایتالیا برود. در نهایت در 28 مرداد و با کمک ارتش و نیروهای آمریکایی کودتا پیروز شد و سه روز بعد، شاه وارد ایران شد و دوره‌ای جدید از سرکوب در کشور شروع شد.

کودتای ۲۸ مرداد در آمریکا معروف به عملیات آژاکس است، این برنامه با حمایت مالی انگلستان و با همراهی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا همان سیا، بر ضد دولت مصدق در سال ۱۳۳۲ به وقوع پیوست.

همزمان با فرارسیدن 28 مرداد جمعی از کاربران با به اشتراک گذاشتن #تراژدی_اعتماد_به_آمریکا با استناد به سخنان امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب مطالب و تصاویری را در رابطه با مصدق و اعتماد او به آمریکا منتشر کردند.این کاربران معتقد هستند مصدق ضربه این اعتماد را در 29 مرداد همزمان با کودتای انگلیسی- آمریکایی خورد.

کاربران با انتشار  هشتگ #تراژدی_اعتماد_به_آمریکا بیان نمودند که باید از تاریخ درس بگیریم. چرا آمریکا هیچ وقت به دنبال مصلحت اندیشی برای ایران نبوده، بلکه تنها به دنبال منافع خود بوده است.

 نمونه ای از آنچه کاربران توییتر با هشتگ تراژدی_اعتماد_به_آمریکا به انتشار گذاشته‌اند را در ادامه ببینید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    9 20
    همشون که بد نیستن خداییش فناوری های زیادی رو به دنیا معرفی کرد که برای مردم نفع نداشت و تکنولوژی هایی که زندگی هممون رو دگرگون کرد ...مرگ بر اون ادما+ییش که جنایتکارن و نقشه میکشند که چطوری کشورهارو ناآرام کنند و مردم رو به بردگی بکشند
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    17 5
    مصدق احمقانه فکر می کرد که امریکا و انگلیس همدگیر رها میکنن ایارن می چسبن
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
      25 5
      و تو همین ایام ابلهانی هستند که هم آمریکا و هم شاه و هم مصدق را با هم دوست دارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس