کد خبر 885229
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
سردار رحیمی

رئیس پلیس پایتخت از کشف ۹ انبار از کالاهای اساسی احتکار شده شامل لاستیک، برنج، ام‌دی‌اف، چای و ... در حاشیه تهران خبر داد که کالاهای احتکار شده در آن ارزشی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان دارند.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید از 9 انبار کشف شده از کالاهای اساسی احتکار شده در خصوص کشف این انبارها که حاوی کالاهایی از جمله لاستیک خودرو، برنج و اقلام غذایی در محدوده های جاده ورامین، کهریزک، مهدی آباد، جاده خاوران و جاده واوان بود، اظهار داشت: به دنبال عملیات هفته گذشته معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی تهران 9 انبار نگهداری غیرقانونی انواع مواد غذایی از قبیل برنج، حبوبات، نشاسته، چای، ادویه جات و ده‌ها هزار حلقه لاستیک انواع خودروهای صنعتی و سواری به همراه ده‌ها هزار رینگ خودرو وبیش از سه هزار پالت چوب ام دی اف مجموعاً به ارزش تقریبی 320 میلیارد تومان شناسایی و کشف شد.

بیشتر بخوانید:

کشف انبارهای ۱۵۰۰ تنی کالاهای اساسی در یزد

وی با بیان اینکه در برخی از سوله‌ها لاستیک‌هایی کشف شد که بیش از دو سال و حتی زمانی بیش از  زمان انقضای آنها گذشته گفت: تاریخ تولید برخی از این لاستیک‌ها سال 2016 است و با توجه به اینکه این لاستیک‌ها در فضای باز و زیر آفتاب و در شرایط نامناسب نگهداری شده بود کیفیت لاستیک‌های اولیه را نداشته و قابلیت استفاده ندارند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: اغلب لاستیک‌های کشف شده از تولیدات داخلی بوده که به واسطه نگهداری طولانی آنها در شرایط نامناسب پوسیده اند ولی با این وجود صاحبان این کالاها قصد داشتند برای سودجویی خود این لاستیک‌ها را در زمان مناسب در بازار توزیع کنند.

سردار رحیمی با بیان اینکه باید یک سازوکار نظارتی مناسب بر توزیع ارز طراحی کرد تا کالاهای اساسی به درستی در بازار عرضه شده و در اختیار مردم قرار بگیرند، گفت: علاوه بر این موارد صدها حلقه لاستیک خودروهای صنعتی و سنگین نیز کشف شد و این درحالی است که در زمینه خودروهای سنگین مدتهاست که دچار مشکل هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مناطق هزاران انبار وجود دارد و لازم است اقدامات نظارتی بر این انبارها صورت گیرد تا کالاهایی که با ارز دولتی و یا هر ارز دیگری وارد شده‌اند به بازار تزریق شوند.

رئیس پلیس پایتخت در پایان در پاسخ به این سوال که تکلیف این کالاهای مکشوفه چه می‌شود، گفت: همه این کالاها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی استان تهران قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس