کد خبر 884666
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
زندان های امارات در یمن

سخنگوی انصارالله با بیان اینکه در مذاکرات آتی حل بحران یمن، راهکار جدی مطرح نیست، از حضور رژیم صهیونیستی در جنگ ساحل غرب یمن خبر داد و فاش کرد که در حمله پهپاد یمنی به فرودگاه ابوظبی 14نفر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که رایزنی‌های آتی (حل بحران یمن)، بیشتر برای بروزرسانی نقطه نظرات خواهد بود نه دستیابی به راهکارهایی جدی.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن چندی پیش اعلام کرد که که ششم سپتامبر آینده (۱۵ شهریور) ژنو سوئیس میزبان دور جدیدی از گفت‌وگوها میان طرف‌های درگیر در یمن خواهد بود.

گریفیتس طی سخنرانی در نشست شورای امنیت گفت: نشست آتی ژنو درباره یمن فرصتی را برای بررسی چارچوب مذاکرات و اعتمادسازی میان تمام طرفین درگیر در بحران یمن ایجاد می‌کند.

سخنگوی رسمی انصارالله در ادامه گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المسیرة»، با اشاره به این مسئله، تاکید کرد که جنایت کشتار دانش‌آموزان در «ضحیان» سهم زیادی در پرده برداشتن از چهره واقعی رژیم سعودی - آمریکایی داشت.

عبدالسلام افزود: ما به سازمان ملل برای توقف جنایات در یمن دل نمی‌بندیم و روی ملت یمن و ملت‌های آزاده جهان حساب می‌کنیم.

** مشارکت اسرائیل و عناصر القاعده و داعش در جنگ ساحل غربی یمن

عبدالسلام درباره نبرد در جبهه ساحل غربی یمن و حمله همه‌جانبه ائتلاف سعودی اماراتی با حمایت آمریکا تاکید کرد: رژیم اسرائیل در این جبهه فعالیت دارد و کشورهای متجاوز به تحقق موفقیت نظامی در این جبهه، دل خوش کرده‌اند. در کنار این نیروهای متجاوز، القاعده و داعش نیز حضور دارند و در مناطقی از ساحل غربی در حال فعالیتند.

او  افزود: آنچه «سید عبدالملک بدر الدین» رهبر انصارالله درباره بندر «الحدیدة» اظهار داشت، بهانه‌ها و توجیه‌های متجاوزان برای هدف قرار دادن این بندر را از بین برد.

زخمی شدن 14 نفر در حمله پهپهادی به فرودگاه ابوظبی

سخنگوی رسمی انصارالله درباره موشک‌های بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گفت: موشک‌های بالستیک بیش از هر پرونده ای در رایزنی طرف‌های بین‌المللی در هر دیداری درباره آن صحبت می‌شود. عملیات هدف قرار دادن فرودگاه «ابوظبی» با یک فروند پهپاد نیز موفق بود و علاوه بر برجای گذاشتن 14 زخمی، خسارات زیادی به فرودگاه وارد آورد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، چهارم مرداد (1397) اعلام کرد که با پهپاد جدیدی توانسته به فرودگاه ابوظبی چندین حمله کند و این حمله در واکنش حملات نظامی امارات در یمن است.

وی تصریح کرد: ما به روسیه درباره چاپ مبلغ زیادی از واحد پول یمن بدون پوشش و وارد آوردن خسارات اقتصادی به کشورمان، اعتراض کرده‌ایم.

ماجرای چاپ اسکناس یمن از سوی روسیه از آنجا شروع شد که بانک مرکزی یمن در صنعاء، ژوئیه 2016 از روسیه خواسته بود که اسکناس های یمنی چاپ کند؛ پیش از آن که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن دستور انتقال بانک مرکزی از صنعاء به عدن را صادر کند. در همین راستای نیز 9 دسامبر همان سال،  یک فروند هواپیمای روسی با محموله ای شامل 200 میلیارد ریال پول نقد یمنی (معادل بیش از 800 میلیون دلار) در شهر عدن در جنوب یمن به زمین نشست و این مبلغ به صندوق بانک مرکزی یمن که از صنعاء به عدن منتقل شده بود، تزریق شد.

عبدالسلام در بخش دیگری از سخنانش گفت که کشورهای متجاوز، بارها توافقات مربوط به تبادل اسرا را متوقف کرده‌اند و هیچ توجهی به ابعاد انسانی (بحران) ندارند.

وی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد که انصارالله از آشتی ملی یمن حمایت می‌کند و تاکید دارد که یمن متعلق به همه مردم آن است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس