کد خبر 884187
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
نفت نمایه

با اعلام کاهش تولید نفت عربستان در ماه جولای، قیمت نفت امروز به ۷۳.۳۶ دلار در هر بشکه افزایش یافت و به نظر می‌رسد که ریاض نمی‌خواهد قیمت نفت به زیر ۷۰ دلار در هر بشکه برسد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، امروز پس از اینکه عربستان اعلام کرد در ماه جولای تولید خود را کاهش داده است، قیمت نفت افزایش یافت اما نگرانی در مورد رکود در اقتصاد جهانی مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت با ۷۵ سنت افزایش ۷۳.۳۶ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۶۶ سنت افزایش ۶۷.۸۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت صادرات نفت ایران +نمودار

عربستان به اوپک اعلام کرد که در ماه جولای روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از تولید خود کاسته است و تولید نفتش به روزانه ۱۰.۲۹ میلیون بشکه رسیده است.

اوپک در گزارش ماهانه خود که با اطلاعات آماری منابع ثانویه تنظیم شده است، از تولید نفت روزانه ۱۰.۳۹ میلیون بشکه‌ای عربستان در ماه جولای خبر داده است.

بجارنه شیلدروپ، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «من فکر نمی‌کنم عربستان تمایل داشته باشد نفت زیر ۷۰ دلار در هر بشکه را ببیند.»

اما تولید کشورهای غیراوپکی به ویژه آمریکا به سرعت در حال افزایش است و تقاضا برای نفت اوپک را محدود می‌کند.

اوپک انتظار دارد عرضه نفت توسط کشورهای خارج از این سازمان در سال آینده ۲.۱۳ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و این رقم ۳۰ هزار بشکه در روز بیش از پیش‌بینی ماه گذشته است که بیشتر این رقم را تولید جدید نفت شیل تشکیل می‌دهد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود اعلام کرد انتظار می‌رود در ماه سپتامبر تولید نفت آمریکا در ۷ حوزه تولید نفت شیل ۹۳ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۷.۵۲ میلیون بشکه در روز برسد.

همچنین تقاضا برای نفت در جهان در حال افزایش است اما نه به سرعت افزایش عرضه.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس