روزنامه

اکنون ۵ سال از آغاز به کار دولت روحانی سپری شده است اما متاسفانه اصلاح طلبان همچنان وضع موجود را به دولت‌های قبل نسبت می‌دهند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** روزنامه‌های اصلاح طلب کودک کشی آل سعود را ندیدند

پنج‌شنبه هفته گذشته در حمله جنگنده‌های متجاوزان سعودی به اتوبوس حامل کودکان یمنی در بازار  شهر «ضحیان» دستکم  ۵۱ تن شهید و ۷۹ نفر زخمی شدند. ۲۹ تن از شهدا کودک و دانش‌آموز زیر ۱۵ سال هستند.

با وجود محکومیت گسترده جهانی این جنایت، روزنامه‌های اصلاح طلب به هیچ عنوان به این موضوع نپرداخته و به غیر از دو سه روزنامه، اکثریت مطلق روزنامه‌های این طیف، این جنایت وحشیانه را سانسور کردند.

گفتنی است سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از محکوم کردن حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی، عربستان را «شریکی راهبردی» برای آمریکا خواند و تنها از ریاض خواست درباره حمله اخیر تحقیق کند.

** روحانی کشور را در آستانه جنگ تحویل گرفت!

روزنامه بهار در سرمقاله امروز نوشت:

«رئیس جمهور محترم ایران در مقطعی رئیس دولت شد که کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی و حتی جنگ بود، برجام هم نتیجه یک عقلانیت جمعی ارکان نظام بود و رهبری بزرگوار بارها بر ضرورت واهمیت آن تاکید کردند و عناوینی مهم خطاب به دیپلمات‌های برجامی به کار بردند».

اکنون ۵ سال از آغاز به کار دولت روحانی سپری شده است اما متاسفانه اصلاح طلبان همچنان وضع موجود را به دولت‌های قبل نسبت می‌دهند.

چندی پیش «محمد عطریانفر» از فعالین اصلاح‌طلب گفته بود: «جامعه وقتی پوست‌اندازی کرده و دولتی را تغییر می‌دهد، در مقطع زمانی کوتاهی مثلاً سه ماه تا ۶ ماه می‌پذیرد که دولت پیشین نقد شده و اشکالات آن مرتفع شود. با این حال نمی‌توان تا پایان دولت دوم با چنین رویه‌ای پیش رفت و دولت قبل را به صورت همیشگی به نقد کشید».

پیش از این نیز برخی روزنامه‌های اصلاح طلب تاکید کرده بودند که «ترفند آواربرداری از دولت قبل» دیگر جواب نمی‌دهد.

تحویل گرفتن کشور توسط روحانی در آستانه جنگ و آستانه فروپاشی اقتصادی نه تنها با واقعیت هیچ تناسبی نداشته بلکه ترفندی از سوی جریان اصلاح طلب برای فرار از پاسخگویی درباره وضع موجود است.

از سوی دیگر طیف اصلاح طلب با تکرار یک دروغ، مدعی هستند که مسئولیت برجام بر عهده نظام است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ در نامه‌ای به رئیس جمهور ۹ شرط اساسی را برای اجرای برجام مشخص کردند که متاسفانه دولت به این ۹ شرط و شروط اعلام شده از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی توجهی نکرد و با عبور از خطوط قرمز و بدون توجه به اصول رایج توافقات بین المللی- از جمله توازن و هم زمانی تعهدات- موجب شد تا تقریباً هیچ دستاوردی از برجام عاید کشورمان نشود.

** منتقدان مذاکره با آمریکا، ناآگاه هستند

«داوود هرمیداس باوند» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:

«زمانی که برخی مسئولان غیرمرتبط با موضوع، اظهارات ناآگاهانه‌ای را بیان می‌کنند و برخی شخصیت‌ها در زمینه مذاکره با آمریکا صحبت‌های غیراصولی و حتی گاه برخلاف مصالح کشور دارند، این اظهارات حاکی از فقدان یک وحدت استراتژیک در سیاست خارجی است. منابع متعدد و متنوعی در مورد امور خارجی و سیاست خارجی به ویژه در رابطه با مسائل بسیار پیچیده و نگران‌کننده اظهارنظر می‌کنند. اظهارنظراتی که بازتاب‌های منفی برای کشورمان دارد یعنی کشورها و قدرت‌های خارجی این اظهارنظرات را به عنوان قصد و نیت دولت ایران تلقی می‌کنند و در قبال آن، تفاسیر منفی به ویژه در راستای منافع خود ارائه می‌دهند. باید اذعان کرد: ایران دچار فقدان وحدت استراتژیک در سیاست خارجی است و نهادهایی که ارتباطی از نظر تقسیم کار ندارند، در مورد سیاست خارجی، اظهاراتی بیان می‌کنند و وزارت خارجه را در وضعیت نامطلوبی قرار می‌دهند که مجبور است این گونه اظهارنظرات و موضع‌گیری‌ها را تعدیل کند».

کلیدواژه «وحدت در سیاست خارجی» که در ماه‌های اخیر به دفعات از سوی طیف اصلاح طلب مطرح شده است در حقیقت اسم رمز «برجام منطقه‌ای» است.

این طیف با حمله به فرماندهان نظامی و انتقاد از مواضع محکم و قاطع مسئولان کشور، مدعی هستند که باید در برابر یاوه گویی های ترامپ سکوت کرده و هیچ واکنشی نشان ندهیم.

این طیف به دفعات ثابت کرده است که نه لغو تحریم‌ها برای آنها موضوعیت دارد و نه منافع ملی، آنچه برای این جماعت مهم است، کوتاه کردن دیوار استکبارستیزی و بزک شیطان بزرگ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 616
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    15 2
    اصلاح طلبان به دیدن ایرانی ها مشغول هستند
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
      24 0
      اره در سفرهای ترکیه و تایلند و پاریس. با دلارها و سکه های فراوان
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    1 19
    اسم تحویل به گوشم خورد . راستی کی سوخو سی ها رو تحویل می گیرید ؟؟
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    0 3
    خخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    18 1
    خدا کنه. اما حسن روحانی که در کاخ بالای تهران زندگی میکند. باقیشون را نمیدانم
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    13 0
    به امید نابودی اسلاحتلبان
  • FR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    15 0
    آیا در آخر دوره کشوری باقی میمونه که روحانی تحویل بده ؟! یا قبلا تحویل داده شده.......
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    13 0
    اصلاح طلب ها فقط چیزی که اربابشون امریکا و انگلیس بهشون دستور بدهند رو می بینند
  • شریف زاده IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    12 2
    رئیس جمهور محترم ایران در مقطعی رئیس دولت شد که کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی و حتی جنگ بود!!؟؟ ..** بزرگوار الان در چه وضعیتی هستیم.؟ اقتصاد مان گل و بلبله !؟ قیمت دلار سرجاشه !؟ تحریمات رفته اند!؟ یا ببخشید بیشتر شده اند.!؟ اگر خوابید که هیچ و اگر خود را به خواب زده اید. بیدار گردن جماعتی مثل شما شدنی نیست. مثل مرگ بدون چاره است.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    14 0
    اصلاح طلبها کور بیعدالتی و ستمکاری اند و بینای مال و مقام زرق و برق مانند همه ی پیروان ابلیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس