مفاسد اقتصادی نمایه

جامعه روحانیت شمیرانات با صدور بیانیه‌ای، هفت راهکار برای عبور از شرایط فعلی به دولت و مسوولان پیشنهاد داده است.

به گزارش مشرق؛ بیانیه جامعه روحانیت شمیرانات که در آن راهکارهایی برای برون‌رفت از شرایط فعلی ارائه شده، بدین شرح است:

بسمه تعالی

قُلْ إِن ما أَّعِظُکُمْ بِواحِدَّةٍ أَّنْ تَّقُومُوا لِلهِ مَّثْنی وَّ فُرادی

«ای پیامبر بگو من شما را تنها به یک مسئله اندرز می‌دهم و آن اینکه دوتا دوتا و یکی یکی برای خدا قیام کنید»

روحانیت شیعه در طول تاریخ خود را مکلف به دفاع از اسلام و مردم مظلوم و مومن میدانسته و میداند و در طول تاریخ لحظه‌ای از این دفاع خودداری نکرده است و در واقع خود را خادم مردم می‌داند.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که به همت و حضور مردم و به رهبری حضرت امام راحل) قدس سره (انجام شد، تکلیف روحانیت برای دفاع از انقلاب اسلامی و مردم بیشتر و سنگین تر گردید.

در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب، مردم شریف ایران اسلامی با قرار گرفتن در این ایام خاص که مشکلات اقتصادی برای مردم پیش آمده، روحانیت برخود واجب می‌داند که همراه آنان ضمن مطالبه از مسئولین امر تمام تلاش خود را برای بهبود اوضاع کنونی به کار بندد.

تحریم استکبار جهانی علیه ملت ایران چیز جدیدی نیست بلکه از آغاز انقلاب اسلامی بوده است ولی امروز تشدید شده، مردم اظهار می‌دارند که این مشکلات نشان از سوء مدیریت و بی‌برنامگی نسبت به تولید ملی، اقتصاد مقاومتی، سهل انگاری و تعلل در برخورد با مفسدان اقتصادی، امتیاز طلبان، زیاده خواهان و بی توجهی به تذکرات و راهبردهای اقتصادی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بوده و تنها راه موفقیت و پشت سر گذاردن مشکلات خواهند بود که پیگیری خط اصیل انقلابی و پایبندی به آرمانها و شاخص های نهضت اسلامی در پرتو اتحاد، انسجام و اعتقاد و اتکا به نیروها و امکانات داخلی و چشم پوشی از وابستگی به بیگانگان است.

روحانیت شمیرانات با تشکر از صحبت های اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در راستای شفاف نمودن برخی ابهامات، راهکارهای ذیل را برای برون رفت از شرایط فعلی ارائه می‌نمایند:

۱ - دولت محترم با همه وجود در گفتار و کردار به تذکرات و راهبردهای اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای توجه کرده و منویات حکیمانه معظم له را سرمشق و سرلوحه کاری خود قرار داده و برای مقابله با تحریم ها از توان اقتصادی مردم کشورمان استفاده شود.


۲ - نظارت و کنترل بر عملکرد، صرفه جوئی و مقابله جدی با رانت خواری – کم کاری و وادادگی و مدیریت اشرافی را اصلی ترین دستور کار خود قرار دهند همانگونه که در صحبت های ریاست محترم جمهوری اسلامی هم در هفته قبل به آن اشاره شد.

۳ - افرادیکه در مسند اجرا توان و انگیزه خدمت جهادی را در این مرحله حساس ندارند از قطار اجرائی کشور پیاده کنند و کار را به نیروهای جوان، انقلابی و جهادی بسپارند.

۴ - دستگاه های نظارتی بایستی بدون اغماض افراد متخلف و فرصت طلب و سوءاستفاده کننده را به محاکم و مراجع قضایی معرفی نمایند و جایگاه، موقعیت و وابستگی افراد مختلف باعث نشود که از مجازات آنها جلوگیری شود.

۵ - قوه محترم قضائیه در اسرع وقت نسبت به متخلفان و مفسدان اقتصادی که محارب می‌باشند برخوردی جدی، قاطع و بدون گذشت داشته باشد و اخبار این برخوردها را به اطلاع مردم برسانند که باعث آرامش مردم و امید آنها شده و البته در همین فرصت از اقداماتی که تاکنون در همین راستا صورت گرفته است کمال تشکر را داریم.

۶ - مجلس شورای اسلامی که در رأس امور است و در قانون اساسی جایگاه ویژه دارد، لذا ضروری است نمایندگان محترم از این جایگاه استفاده نمایند و به وظایف قانونی خود عمل نموده و با سوال، تحقیق و تفحص و تمامی امکانات قانونی که در اختیار آنان قرارداده شده است، راه را بر رانت خواران، مفسدین اقتصادی، سودجویان، مسئولان نالایق و ضعیف و صاحبان مناصب که دست به فسادهای گوناگون می زنند، بسته و اقدام قدرتمند و قاطعی را به انجام رسانند.

۷ - مسئولین محترم و سخنگویان دستگاه های مختلف با مردم صادقانه و مشفقانه سخن بگویند و در مورد امور جاری شفاف سازی کنند و از نزدیک مشکلات آنان را بشنوند و اقدام جدی بعمل آورند.

مردم عزیز شما صاحبان انقلاب هستید، رنج ها کشیده، سختی های فراوان تحمل نموده و عزیزانی را برای تحقق آرمانهای انقلاب سلامی تقدیم نموده اید، این حق آحاد ملت شریف است که مطالب حقه خود را از مسئولین مطالبه نمایند لکن مراقبت کنید و صفوف متحد و منسجم خود را از دشمن قسم خورده جدا سازید و اجازه ندهید صدای منحوس و نامبارک آنان از گلوی زخمی و سینه دردمند مردم شریف شنیده شود و از اوضاع فعلی کشور به نفع خود و نقشه های شومی که دارد استفاده نماید.

مراقب ستون پنجم نفاق داخلی و سودجویان و دلدادگان به غرب که زمین خوردگان ثروت و شهوت هستند، باشیم و اجازه ندهیم این افراد از احساسات صحیح و پاک و حق طلب سوء استفاده کرده و فضای جامعه را ملتهب و ناامن جلوه دهند. باید مراقب جبهه‌بندی‌ها و تلاش ها مبنی بر دوقطبی کردن جامعه و مقابل هم قرار دادن مردم بود تا تحت عناوین مختلف مانند موافق مذاکره یا مخالف مذاکره، چپ و راست، و هر گروه بندی و دسته بندی که به صفوف مردم صدمه وارد میکند، باشیم. ما باید این سیاست خصمانه دشمن را شناسایی و با آن به مقابله برخیزیم و در حالی که حقوق حقه خود را پی گیری میکنیم مراقب دشمن باشیم و با وحدت کلمه و اتحاد و یکپارچگی در مقابل دشمن براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم.

ما همواره خود را مدافع حقوق مردم و حامی آنها می دانیم، ان شاءالله با توکل بر خدا و امید به آینده برتر و بهتر مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و دشمن زبون را بار دیگر به ورطه شکست و سرخوردگی خواهیم کشاند.

**روحانیت شمیرانات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    3 0
    ضمن اعلام موافقم فقط خواستم عرض کنیم آیا جناب حسن روحانی اینها را میخواند و یا فقط ما مردم باید بخوانیم؟
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    2 2
    زیرساختهای امپراطوری به جا مانده از عصر باید گردد
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    4 1
    افرین . اما اسامی این آقایان را هم میزدید. ناطق نوری هم هست؟
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
    4 0
    مفسدین اقتصادی، سودجویان، مسئولان نالایق و ضعیف و صاحبان مناصب که دست به فسادهای گوناگون می زنند باید فروا اداعم شوند در غیر این صورت انوشیرا ن هم نمیتواند کشور را درست کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس