کد خبر 880737
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
واکنش زنان به ممنوعیت برقع در دانمارک

با آغاز اجرایی شدن ممنوعیت استفاده از روبنده در دانمارک، برای اولین بار یک زن به اتهام نقض این قانون جریمه شد.

به گزارش مشرق، به دنبال تصویب قانونی در دانمارک که استفاده از روبنده  در اماکن عمومی را ممنوع می‌کند، روز جمعه جوانی ۲۸ ساله به اولین زنی بدل شد که در دانمارک تحت این قانون جریمه شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، پلیس اعلام کرد که در فروشگاهی واقع در «هورشولم» در شمال کپنهاگ، زنی دیگر تلاش می‌کرده تا روبنده را از روی صورت این زن بردارد که در جریان درگیری میان آنها روبنده از صورت زن افتاد، اما او دوباره آن را روی صورتش گذاشت.

ببینید:

عکس/ واکنش زنان به ممنوعیت برقع در دانمارک

پلیس از زنی که روبنده زده بود عکس گرفته و دوربین‌های امنیتی فروشگاه را هم کنترل کرد. همچنین به او اعلام شد که جریمه‌ای هزار کرونی معادل ۱۵۶ دلار ( ۱۳۴ یورو) برای وی مقرر شده و برگ جریمه به وسیله پست به وی داده می‌شود. همچینین به او گفته شد که یا باید روبنده را از روی صورت خود بردارد و یا اینکه اماکن عمومی را ترک کند اما او ترجیح داد که محل را ترک کند. این اقدام پلیس، نخستین مورد جریمه افراد در پی اجرایی شدن قانون ممنوعیت استفاده از روبنده بود.

حدود ۵ درصد از جمعیت دانمارک را  مسلمان تشکیل می‌دهند. طبق قانونی که در ماه می تصویب شد و به صورت رسمی از اول آگوست (۱۰ مرداد)  اجرایی شده،کسانی که صورت خود را به طور کامل بپوشاند، جریمه می‌شود. در این قانون به صراحت به مسلمانان اشاره‌ای نشده است، اما منتقدان می‌گویند، این قانون اقلیت مسلمان را هدف قرار داده است.

مخالفان چنین قانونی سه شنبه گذشته در شهر کپنهاگ تظاهرات کردند. در این تظاهرات شماری از غیر مسلمانان با پوشاندن صورت خود، اعتراض خود را به این قانون که به زعم آنان تبعیض آمیز است، نشان دادند.

علاوه بر دانمارک، هلند، بلغارستان، بلژیک، اتریش و فرانسه دیگر کشورهای هستند که قانونی مشابه در آنها تصویب شده است. در آلمان هم استفاده از روبنده برای کارکنان دولتی ممنوع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس