کد خبر 880517
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۷
چاقی نمایه

افرادی با شاخص توده بدنی ۳۰ و یا بیشتر در طبقه بندی افراد چاق قرار می‌گیرند و در معرض خطر بیشتر بیماری ذات الریه و مرگ هستند.

به گزارش مشرق، براساس یک تحقیق انتقال ویروس از افرادی که دچار اضافه وزن هستند در مقایسه با افراد عادی 2 برابر بیشتر است. چرا که بدن این افراد قابلیت نگه داشتن ویروس در مدت زمان طولانی تر را دارند.

هم اکنون شواهد نشان می‌دهد که افرادی با شاخص توده بدنی ۳۰ و یا بیشتر در طبقه بندی افراد چاق قرار می‌گیرند و در معرض خطر بیشتر بیماری ذات الریه و مرگ هستند.

طی تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان آمریکا که بر روی ۱۸۰۰ فرد در سه فصلی که بیماری آنفولانزا شیوع داشت صورت گرفت ، محققان دریافتند که افراد بزرگسال چاق که علائم ویروس آنفولانزا را دارند، ۲۴ درصد بیشتر از افراد عادی ویروس نوع A. آنفولانزا را انتقال می‌دهند. در واقع اضافه وزن باعث تغییر در پاسخ دهی سیستم ایمنی بدن شده و همین امر باعث ماندگاری بیشتر ویروس در بدن افراد چاق می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خودم .. ! IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    1 0
    مشرق ! سر صبحی یِ ذره امیدوآرم کردی اونم بین این همه اخبآر نآامید کننده ی روزنآمه هآ و سآیت هآ ! :دی هر وقت مشرق رو بآز می کردم انوآع و اقسآم بیمآری هآ رو برآی افرآد چپ دست و گروه خونی O و افرآد لـآغر ردیف کرده بود کِ این افرآد بآ این شرآیط بیش تر در معرض بیمآری هآ هستن .. ! :)) الـآن امیدوآر شدم کِ حداقل ویروس در بدنم نمی مآند ! :دی :دی :دی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس