کد خبر 880396
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کشف دو تن مواد مخدر در تهران

این روزها به دلیل تبلیغات مواد مخدر در فضای مجازی و بویژه تبلیغ بر بی خطر بودن و اعتیاد آور نبودن مواد مخدر جدید، شاهد کاهش زمان دسترسی به مواد مخدر و حتی گرایش به سوی این مواد هستیم.

به گزارش مشرق، چندی پیش حجةالاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی در برنامه ای تلویزیونی از دسترسی آسان مردم به مواد مخدر انتقاد کرد و گفت: دسترسی به مواد مخدر از خرید یک بسته سبزی هم آسان‌تر است؛ قبلاً زمان دسترسی به مواد مخدر ۱۵ دقیقه بود و امروز ۷ دقیقه شده است.

بیشتر بخوانید:

بیشترین خریداران ماده مخدر «گل» چه کسانی هستند؟

موضوع کاهش زمان دسترسی به مواد مخدر، البته بحث تازه ای نیست و کارشناسان و مسئولان بسیاری در این باره سخن گفته اند.

دسترسی آسان به مواد مخدر در فضای مجازی

سردار زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به فضای مجازی به عنوان یکی از مهمترین راه ها برای تبلیغ مواد مخدر گفت: امروز دسترسی راحت به واسطه فضای مجازی به مواد مخدر این آسیب پذیری را برای نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: در حوزه پیشگیری همه دستگاه ها باید وظایف خودشان را انجام دهند. اگر ما قدرت ایمنی را در بین آحاد جامعه افزایش دهیم قطعا تاثیرپذیری افراد بیشتر می شود، همان طور که هر چقدر برنامه های پیشگیری افزایش یابد در کاهش گرایش به اعتیاد تاثیر مستقیم دارد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر ارتباطات لازم در این موضوع را با افراد متولی هر بخش برقرار کردیم، به طوری که سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار دروه آموزشی برگزار کردیم و امسال هم به جد این برنامه ها ادامه دارد.

موضوع اعتیاد با ضرب و زور جمع نمی شود

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اجرای مستمر طرح های پلیس تهران به صورت شبانه روزی در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: این طرح ها بویژه در محلات پرخطر صورت می گیرد و در خصوص مبارزه با عمده و خرده فروشان مواد مخدر رویکرد اطلاعات و عملیات محوری داریم . باید از ظرفیت همه نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی در زمینه مبارزه با این پدیده شوم استفاده شود.

حسین رحیمی با تاکید بر اینکه مبارزه با پدیده شوم اعتیاد نیازمند عزمی ملی است، اظهارکرد: از طریق آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی صحیح باید عوارض و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر به جامعه آموزش داده شود. پیشگیری مقدم بر درمان است از این رو باید مشکلات و آسیب‌های اعتیاد از دبستان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری و برخورد با اعتیاد باید طرحی نو و کارشناسی شده ارائه شود، گفت: فرد معتاد پس از ترک نباید به حال خود رها شود و حتی پس از ترک هم باید تحت نظر و مراقبت قرار داشته باشد. در این مسیر تا کنون اقدامات بسیاری انجام شده ولی نتیجه مطلوبی در پی نداشته است.

رئیس پلیس پایتخت در پایان اظهارکرد: مسئله اعتیاد با ضرب و زور قابل حل و فصل و درمان نیست بلکه حل این موضوع نیازمند کار روانی- اجتماعی است.

دروغ پراکنی شبکه های اجتماعی درباره بی ضرر بودن مواد مخدر جدید

سرهنگ محمد بخشنده، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این موضوع عنوان کرد: این روزها یکی از موضوعات مهم برای ما، ورود مواد مخدر جدید و تبلیغات و دروغ پراکنی درباره آن هاست که شاهد گرایش روز افزون به این مواد جدید هستیم و باید جلوی آن با فرهنگسازی و آشنا کردن خانواده ها با آثار مصرف آن صورت گیرد.

سرهنگ محمد بخشنده به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پروسه تولید مواد مخدر جدید کاملا متفاوت است و حتی توزیع آن نیز آهسته آهسته به سمت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌رود.

وی افزود: با توجه به تبلیغات گسترده، اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی و دوره حساس آغاز جوانی، این خانواده‌ها هستند که نباید از مسئولیت شانه خالی کنند و برای شناخت مواد مخدر جدید، شناخت آثار آن‌ها و برای فرزندانشان وقت بگذارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، با بیان اینکه کارشناسان فتای پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، به صورت شبانه روزی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را برای شناسایی سوداگران مرگ در فضای مجازی، رصد می کنند، تصریح کرد: در صورت مشاهده موارد خلاف و موضوعات مجرمانه در زمینه تبلیغ و یا فروش مواد مخدر و روانگردان در فضای مجاری، با متخلفان برابر قانون و مقتدرانه برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: کارشناسان فضای سایبری این پلیس با رصد های مدام و مستمر خود سعی می کنند ضمن ایجاد امنیت در فضای مجازی از آسیب های موجود در این فضا که جوانان و به ویژه خانواده های آنان را تهدید می کند پیشگیری نمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس