کد خبر 880103
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
گروه های تروریستی

چندین گروه تروریستی مستقر در شمال سوریه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تحت عنوان گروهی موسوم به «الجبهة الوطنیة للتحریر» ادغام می‌شوند.

به گزارش مشرق، گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه در پی حمله احتمالی ارتش سوریه به مناطق شمالی از جمله ادلب واقع در شمال سوریه، ائتلاف و گروه واحد تشکیل دادند.

گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» سوریه گزارش داد که گروه‌های تروریستی «جبهه تحریر سوریه، الجبهه الوطنیه للتحریر، جیش الاسلام، صقور الشام و تجمع دمشق» که در شمال سوریه مستقر هستند، گروهی را تحت عنوان «الجبهه الوطنیه للتحریر» تشکیل داده و اعلام کردند که در این گروه ادغام می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

عملیات تخلیه شهروندان از مناطق اشغالی استان ادلب آغاز شد

گروه‌های تروریستی روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تحت عنوان «الجبهه الوطنیه للتحریر» ادغام می‌شوند.

منابع معارض سوری می‌گویند که گروه تروریستی «هیاة تحریر الشام» یا همان جبهه النصره سابق شامل این ائتلاف نمی‌شود.

نیروهای سوری پس از چند هفته درگیری سنگین، اخیرا موفق شدند امنیت را پس از ۷ سال به استان‌های جنوبی درعا و قنیطره برگردانند و حالا خبرها حاکی از آن است که ارتش سوریه برای آغاز عملیات در مناطق اشغالی شمال سوریه خیز برداشته است.

شمارش معکوس برای شروع عملیات در شمال سوریه آغاز شده است و نیروهای سوری حاضر در مناطق شمالی در حالت آماده باش کامل هستند تا عملیات را برای پاکسازی مناطق شمالی مانند حلب، ادلب، لاذقیه و حماه آغاز کنند.

از سوی دیگر، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز (چهارشنبه) تأکید کرد که گروه تروریستی «جبهه‌النصره» که در ادلب فعال است باید نابود شود.

وی ادامه داد: «ادلب عمدتا شامل حضور ترویست‌های جبهه‌النصره است در حالی که تروریست‌های داعش از این منطقه پاکسازی شده‌اند و دو منطقه دیگر با حضور این گروه تروریستی همچنان در سوریه وجود دارد که یکی اردوگاه «الرکبان» در «التنف» است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس