کد خبر 880045
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
 رضا اردکانیان

وزیر نیرو گفت: از تمام اختیارات برای نظارت استفاده می‌کنم و اگر لغزش و خطایی حتی اگر یک روز بعد از انتصاب دیده شود، وارد عمل می‌شوم.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان بعد از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سابق و جدید شرکت آب منطقه‌ای و توزیع برق آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: زمان، یکی از موضوعات اصلی برای کشورهای در حال توسعه و پیشرفته بوده و برای ما نیز مورد اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

زمان پایان قطعی برق در کشور

وزیر نیرو برای توضیح در مورد خاموشی‌ها در راه مجلس

وی با بیان اینکه ما از منبع تجدیدپذیر نیروی انسانی در کشور برخوردار هستیم، گفت: اینکه این منبع در جای خود به شکل درست استفاده می‌شود، بحث دیگری است ولی نفس کار که کشور از غنی‌ترین نیروی انسانی برخوردار است، خود جای شکر دارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه منبع دوم تجدیدناپدیر در کشور، وقت و فرصت است و امیدواریم از منبع تجدیدناپذیر به شکل مناسب‌تری استفاده کنیم، افزود: چرا که منابع انسانی از جمله فرصت‌های بی‌نظیر است و نیاز به تجدیدنظر نسبت به استفاده از وقت احساس می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو از حیث سطح تماس با آحاد مردم در وضعیت کم نظیری برخوردار است به طوریکه ما با تک‌تک اهالی این سرزمین در طول شبانه‌روزی در تماس هستیم و به واسطه مسؤولیت مهم و ارزشمند تامین و عرضه انرژی، یک نقش مهمی را ایفا می‌کند.

اردکانیان متذکر شد: وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نیرو قطعاً باید از بهترین نیروها و ظرفیت‌های انسانی در سطوح مختلف بهره‌مند باشد.

وی بیان کرد: اهمیت مسوولیت مدیران در سطح کشور به ویژه در استان‌ها نیاز به این دارد که اطمینان بالایی در انتخاب آنها وجود داشته باشد و مدیران منتخب نیز از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند.

وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو به دلیل سطح وسیع تماس با مردم نه تنها تامین‌کننده دو کالای اساسی برای مردم است بلکه کیفیت این انجام وظیفه در چگونگی سطح انجام وظیفه در نقش دولت نیز بسیار مورد اهمیت است.

وی با تاکید به اینکه اعمال و رفتار در جنبه فنی و اداری وزارت نیرو زیر ذره‌بین همه مردم است، افزود: از این حیث با دقت هر چه تمام نسبت به سلامت اداری، مالی و نیروی انسانی خود دقت می‌کنیم.

نباید اعتماد مردم خدشه‌دار شود

اردکانیان اذعان داشت: طبق وظیفه مدیریت ارشدی وزیر نیرو با پشتیبانی نمایندگان مجلس و تیم همکاران و برخورداری از پشتیبانی و نظارت دقیق به نوعی باید رفتار کرد تا سطح قابل توجهی در افزایش سطح اعتماد عموم ایجاد شود  تا خدایی ناکرده با لغزش‌هایی اعتماد مردم سلب نشود.

وی گفت: وزارت نیرو این دوران را با نام دوران مدیریت توامان تامین و مصرف و یا عرضه و تقاضا شروع کرده که البته این شعار از یک دهه قبل کلید خورد ولی اولویت آن کمرنگ شد در حالیکه باید الان با قدرت زیاد ارائه شود.  

وزیر نیرو با بیان اینکه ما هنوز طرح‌هایی را برای تامین آب و انرژی در دستور کار داریم، گفت: امسال نیازمند سرمایه‌گذاری عظیمی در بحث انرژی هستیم تا تابستان ۹۸ از حیث تکاپوی انرژی با امنیت خاطر طی شود.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا در بحث برق و انرژی عرضه را برای بروز و رشد مدیریت مصرف و تقاضا باز کنیم، یادآور شد: شرکت‌های نیرو سهم قابل توجهی را با فعالیت‌های تحت تعامل گسترده با مجموعه‌های ذی‌ربط دارند.

وزیر نیرو ابراز کرد: استان آذربایجان‌شرقی همواره از حیث وجود منابع، از شرایط خوبی  بهره‌مند بوده و یکی از پیشرفته‌ترین و جلودارترین مناطق توسعه‌ای کشور در بخش‌های مختلف است و وظیفه سنگینی بر عهده مدیران آن است.

اردکانیان توضیح داد: نزدیک به ۳۰۰ پروژه در دست اجرا در استان در بخش مختلف آب و فاضلاب با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان که نیمی از آن هزینه شده و نیم دیگر باقی است، وجود دارد که امیدواریم با حمایت دولت طرح عمرانی استان در زمان برنامه‌ریزی شده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در انتخاب مدیران عامل و ستادی، اصل بر اجرای برنامه‌هایی گذاشته‌ایم که  تائیدی بر شایسته‌گزینی مدیرانی است که از بین شایسته‌ها انتخاب شود.

وزیر نیرو بیان کرد: مسیر کار تعریف شده و در زمان حداکثر یک ماه مدیرانی را که نیاز به انتخاب شایسته‌ها از بین آنها گذاشته شده است، بدون سفارش و تاکید دیگران و با شاخصه فرصت خدمت معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: قطعاً مدیران منتخب از این فرصت استفاده کرده و ما نیز از مجموعه آن در مناسب مختلف استفاده خواهیم کرد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با این روش انتخاب مدیر، راه باز  شود تا نیروهای جوانان بدانند مسیر برای رشد و تعالی فراهم است و خدایی ناکرده محدود به سایر مسائل نیستند بلکه با عملکرد، توان، رزومه و کارنامه پاک، ضمانت اصلی آنها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در این روش انتخاب، مدیر منتخب در ابتدای کار می‌داند که از بین شایستگان و در رقابت سالم انتخاب شده است و این باعث افزایش اعتماد به نفس شده تا فرآیند کار به هیج چیزی جز توانمندی خود و مسؤولیت سازمانی منتهی نکند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: باورمان این است که مدیرعامل‌های استان نمایندگان مستقیم وزارت نیرو هستند و زشت و زیبای عملکرد مدیرعامل بر پای وزارتخانه است و بنده به عنوان وزیر تمام عملکرد زیرمجموعه وزارت خود را بر عهده می‌گیرم.

وی تاکید کرد: از تمام اختیارات برای نظارت استفاده می‌کنم و اگر لغزش و خطایی حتی اگر یک روز بعد از انتصاب دیده شود، وارد عمل می‌شوم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس