کد خبر 879911
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
خودرو نمایه

انجمن ملی لیزینگ ایران هشدار داد که مشتریان در زمان خرید خودرو، نسبت به اعتبار شرکت‌ها و اشخاص آگهی‌دهنده تحت نام لیزینگ، دقت کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، انجمن ملی لیزینگ ایران هشدار داد که مشتریان در زمان خرید خودرو، نسبت به اعتبار شرکت‌ها و اشخاص آگهی‌دهنده تحت نام لیزینگ، دقت کنند.

در اطلاعیه این مرکز آمده است: در شرایط فعلی اقتصاد کشور و آشفته بازار ثبت نام و پیش فروش خودرو و امکان بهره برداری اشخاص حقیقی و حقوقی سود جو از نام و اعتبار نهادهای مجاز در بازار واسطه گری پولی و مالی تحت عنوان فروش لیزینگی و اعتباری خودرو و با درج عباراتی مانند کارگزار رسمی لیزینگ بانکی، نماینده لیزینگ معتبر، لیزینگ دولتی و استفاده از واژه های واسپاری و لیزینگ مجاز ، قطعا عده ای از هموطنان و شهروندان در معرض اینگونه آگهی ها قرار گرفته و بدون شناخت از ماهیت و صلاحیت اشخاص آگهی دهنده با عناوین یاد شده، نسبت به واریز وجه و مبالغی بابت پیش پرداخت یا ثبت نام به حساب آنان اقدام می نمایند.

بیشتر بخوانید:

کلاهبرداری یک میلیاردی با عکس خودرو

در این ارتباط ضروری است تا رسانه ها و همچنین هموطنان و شهروندان گرامی به نکات زیر توجه نمایند:

 شرکت های لیزینگ دارای مجوز فعالیت و به عبارتی مجاز نسبت به ثبت نام و یا پیش فروش خودرو اقدام نکره  و در تاریخ این نامه هیچ گونه تعهدی به مشتریان و عموم مردم  بابت دریافت مبالغ پیش فروش و ثبت نام ندارند.

بر اساس مفاد دستورالعمل اجرایی نظارت بر شرکت های لیزینگ مصوب ۱۴ دی ماه ۹۵  شورای پول و اعتبار که در تاریخ ۲۸ دی ماه ۹۵  توسط بانک مرکزی به این انجمن ابلاغ شده است؛ ایجاد شعبه و نمایندگی توسط شرکت های لیزینگ مجاز صرفا پس از تایید بانک مرکزی امکان پذیر است و شرکت های لیزینگ مجاز حق واگذاری عاملیت انعقاد قرارداد و اعطای تسهیلات ( کارگزاری) به دیگران ندارند.

اسامی و مشخصات شرکت های لیزینگ مجاز در سایت بانک مرکزی قسمت مؤسسات اعتباری مجاز به آدرس www.cbi.ir و همچنین سایت اینترنتی انجمن ملی لیزینگ ایران به آدرس http://iranlease.co قابل مشاهده است.

هموطنان می توانند قبل از واریز هرگونه مبلغ به حساب آگهی دهندگان تحت نام کارگزاری لیزینگ، لیزینگ دولتی، لیزینگ بانکی  و یا انعقاد قرارداد با آنان، از طریق انجمن ملی لیزینگ ایران نسبت به احراز صلاحیت و اعتبار شرکت های لیزینگ مورد نظرکسب اطلاع نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس