کد خبر 879668
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۰
گیاهان

یک کارشناس گل و گیاه گفت: عطر گیاهان، اکسیژن رسانی، زیبایی گلها و انرژی که دارند بسیار بر روان افراد تأثیرگذارند و همه باید برای زندگی سالم از این نعمت خدادادی بهره مند شویم.

به گزارش مشرق، مجید رحمانی‌نژاد، کارشناس گل و گیاه؛ در خصوص نقش گل و گیاه بر سلامت روان اظهار داشت: فلسفه خلقت و آفرینش تمام کائنات و موجودات بر  اساس نیازهای انسان‌ها صورت گرفته است. یعنی اگر با دید الهی و معنوی بخواهیم نگاه کنیم می بینیم که تمامی نیاز انسانها قبل از خلقت وی آفریده شده است.

وی با اشاره به اینکه با جابجایی درختی از منطقه ای یک اکوسیستم به هم می ریزد، افزود: تمامی گیاهان نیز برای در راستای رفع نیاز انسان در قالب های مختلف دارویی، غذایی، زیستی و .... خلق شده اند.

این کارشناس گل و گیاه با تأکید بر اینکه زندگی در خانه های آپارتمانی بر خلاف نیاز فطری ماست، ادامه داد: تمامی موجودات به طبیعت نیاز دارند و وجود ما نیز از این موضوع مستثنا نیست به نحوی که افراد برای هر تفریح و به بهانه های مختلف به طبیعت می روند و از این آفرینش خدا لذت می برند و روحشان تازه می شود.

رحمانی‌نژاد تصریح کرد: در کتب الهی به پرهیزکاران وعده‌ی بهشت داده شده، و همچنین از بهشت به عنوان جایگاهی پر از درخت های زیبا و نحرهای جاری اشاره شده است، می فهمیم که درخت و گیاهان آنقدر روح بخش هستند که در بهشت هم موجب حس خوب می شوند چه برسد به دنیای فعلی.

وی ابراز داشت: وقتی در خانه های آپارتمانی زندگی می کنیم و از طبیعت دوریم، باید به نحوی دیگر نیاز  فطری مان را برطرف کنیم. بر همین اساس لازم است تا با نگهداری از گل و گیاه، طبیعت را به خانه مان بیاوریم.

این کارشناس گل و گیاه در خصوص تأثیر نگهداری از گل و گیاه برای جذب امواج منفی گفت: در تهران به شدت در معرض امواج منفی قرار داریم و نیاز است تا این امواج را به گونه ای از خود دور کنیم. بر همین اساس طبق تحقیقات جدید محققان دریافتند که کاکتوس های تیغ دار  به خوبی امواج منفی را جذب می کند.

رحمانی‌نژاد مطرح کرد: برای فرار از امواج و پارازیت‌ها می توان کاکتوس های راکتی که شبیه به راکت هستند و همچنین اوپونتیا نگه داشت که هر چقدر بزرگتر باشند می توانند امواج و انرژی منفی بیشتری را جذب کنند و بیشتر موجب آرامش شوند.

وی عنوان کرد: همانطور که رنگها و سنگها اثرات روانی دارند، گیاهان نیز دارای اثرات روانی هستند. کسانی که مشکلات روحی و استرس دارند، می توانند با برقراری ارتباط با گیاهان انرژی مثبت گرفته و استرس را از خود دور کنند. 

این کارشناس گل و گیاه با تأکید بر اینکه گیاه درمانی یکی از گرایشات برای درمان اختلالات روانی است، خاطرنشان کرد: عطر گیاهان، اکسیژن رسانی، زیبایی گلها و انرژی که دارند بسیار بر روان افراد تأثیرگذارند و همه باید برای زندگی سالم از این نعمت خدادادی بهره مند شویم.

منبع: سلیم نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس