احمد مرادی

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو برای توضیح در مورد قطعی‌ برق و خاموشی‌ها به زودی به مجلس و این کمیسیون خواهد آمد، گفت: کمیسیون انرژی از اصلاح تعرفه برق مشترکان پرمصرف حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که ظاهراً کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس تصمیم به اصلاح تعرفه برق مشترکان پر مصرف گرفته است، گفت: این موضوع به صورت غیررسمی به اطلاع کمیسیون انرژی رسیده است و هنوز در مورد اصلاح تعرفه برق مشترکان پرمصرف بحثی نشده است، اما کمیسیون انرژی از این موضوع حمایت می‌کند.

مرادی با تأکید بر اینکه مشترکان پرمصرف به نوعی با دریافت یارانه بیشتر و مصرف برق بیشتر حق مشترکان کم مصرف را ضایع می‌کنند، اظهارداشت: قطعاً کمیسیون انرژی موافق اصلاح تعرفه برق مشترکان پرمصرف است و از آن حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

برق تهران در هفته اول مرداد قطع نشد

پیشتر رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی گفته بود که در حال حاضر شرایط خوبی در حوزه برق نداریم و برای رفع موانع موجود این حوزه باید راه اصلاح تعرفه برق مشترکان پرمصرف را در پیش بگیریم.

وی گفته بود جلسه‌ای با حضور مسئولان ذی‌ربط از جمله وزارت نیرو در این کمیته برای بررسی قیمت تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف برگزار شده و در نهایت اصلاح قیمت گذاری این حوزه انرژی در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم بندرعباس ادامه داد: کمیسیون انرژی مجلس به دنبال این است که مصرف برق به نوعی ساماندهی شود، چرا که مصرف برق در حال حاضر 56 هزار مگاوات و تولید برق 4 تا 5 هزار مگاوات کمتر از آن است، بنابراین وزارت نیرو باید توجه ویژه‌ای به ساماندهی شبکه برق و بازسازی و تعمیر اساسی نیروگاه‌ها داشته باشد.

مرادی تأکید کرد: در استان‌های گرمسیر مثل هرمزگان، بوشهر و خوزستان که دمای هوا به 50 درجه می‌رسد این خاموشی‌ها آسیب‌های جدی به مردم وارد می‌کند بنابراین به وزارت نیرو تذکر داده‌ایم و از اردکانیان وزیر نیرو خواسته‌ایم که با حضور در کمیسیون انرژی مجلس در مورد خاموشی‌ها و قطعی برق توضیحاتی ارائه کند تا به یک تصمیم معقولی برسیم.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس، نباید بعد از 40 سال شاهد قطع برق و خاموشی باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس